Hvad kan man gøre?
Fra : Nuzer

Dato : 18-06-02 01:03

Hej gruppe,

Jeg har et meget stort problem.

Jeg har en kæreste som er 16 år, hun bor hos sine bedste forældre pga.
hendes forældre ikke kan tage sig af hende.

Hun har det ikke godt hos hverken sine forældre eller bedste forældre. Hun
må ingen ikke noget, de siger tit strenge ting til hende m.m.

Er der mulighed for at hun kan komme ud og bo i en ungdomsbolig eller andre
ting, hvis hun selv ønsker det. Eller skal hendes mor acceptere det?

Det virker jo lidt underligt at en mor der ikke engang passer sit eget barn
skal bestemme over barnet, men det er ikke rart at se på hvordan hun altid
går og har det.

Er der en måde, hvor hun kan komme ud og bo hos mig eks. eller skal hendes
mor acceptere alt til hun bliver 18?

Der er allerede en socialhjælper tildelt familien, men hun gider i hvertfald
ikke hjælpe hende. Hun har sagt at hvis hun er syg, så må hun ikke være hos
mig, hun vil næsten ikke ha at hun sover hos mig i weekenden m.m. - Hvor
meget kan en socialhjælper bestemme?

Findes der nogen steder hvor man evt. kan ringe og snakke om problemerne her
og få dem løst til alle fordel?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-06-02 15:19

Nuzer wrote:

> Findes der nogen steder hvor man evt. kan ringe og snakke om problemerne her
> og få dem løst til alle fordel?

Prøv at kigge på http://www.dr.dk/skum/raad/ - der er formentlig nogle links,
I kan bruge.

M.v.h.