Creative Geforce2 MX "fryser" i spil.....H~
Fra : Steen Carstensen

Dato : 20-12-00 13:29

Hej

Jeg har et stort problem med at mine 3D spil "fryser". Jeg kan høre lyden
stadig køre, men jeg kan kun slukke og tænde for pc'en igen. Er der nogle
som har haft dette problem og evt. ved hvordan jeg kan undgå det?

Mine opsætning er som følger:

Grafikkort: Creative Geforce2 MX 32 MB DDR RAM (med Creative driver, har
prøvet Detonator 3 men uden held ;-( )
CPU: PII 333
M/B: Iwill PIILD
Ram: 196 MB
OS: Windows ME (samme problem var også under Win98)

På forhånd mange tak for hjælpen

Regards

Steen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-12-00 13:58

Steen Carstensen skrev...
> [...]
> M/B: Iwill PIILD
> Ram: 196 MB
> OS: Windows ME (samme problem var også under Win98)

Opdatér DirextX, opdatér/udskift din skærmdriver, kør DxDiag
for at se om det afvikles gnidningsløst. DirectX 8,0 er vist godkendt
nu, men jeg har ikke prøvet den, så jeg kan kun anbefale 7,01a.
Er det alle spil der fryser eller er det nogen bestemte?
Dit grafikkort er temmelig strømslugende, får det power nok?
Peter
psch[AT]mail.dk

Fra : SoS

Dato : 20-12-00 15:07

Nå - de plejer da ellers kun at blive for varme *lol*

Fra : SoS

Dato : 20-12-00 15:12

Prøv at spille "Volcano" ... nej undskyld .... *er overtræt*

Fra : Jakob Hansen

Dato : 20-12-00 15:45

On Wed, 20 Dec 2000 13:29:00 +0100, "Steen Carstensen"
<steenNOSPAM@carstensen.nu> wrote:

>Jeg har et stort problem med at mine 3D spil "fryser".

Slå "fastwrites" fra

Hilsen
Jakob Hansen

Fra : Jakob-H

Dato : 20-12-00 20:29

Jeg vil mene, at det nok er fordi dit motherboard ikke er AGP Version 2.0
Compliant. Det var mit board i hvertfald ikke og jeg er nu nødsaget til at
anskaffe mig et nyt !

--
Best Regards / Med Venlig Hilsen
Jakob-H - Jakob-H@Get2net.dk

Fra : Steen Carstensen

Dato : 21-12-00 20:55

"Jakob-H" <jakob-h@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Best Regards / Med Venlig Hilsen
> Jakob-H - Jakob-H@Get2net.dk
> "Fry, of all the friend I've had, you're the first"

Du havde ret

Det var mit Board som ikke kunne køre kortet optimalt, så nu har jeg været
ude at købe et nyt M/B + CPU. Selv om det er lidt surt, så køre det
tilgengæld perfekt med de nye ting.

Tak til alle som har svaret på min posting.

Regards,

Steen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 23-12-00 03:21

Hmm ? - Min kammerat har samme problem på sin PC.
Asus V7100 Geforce 2MX 32Mb
Abit BP6 bundkort.
Er Abit BP6 AGP version 2.0 Compliant ??

Skal ned og kigge på den her i mellemdagene.

Borchers

Fra : IT-administrationen

Dato : 21-12-00 09:25

Fryser? Jeg har en helt spritny pc 700 MHz med TNT2 32 MB M64. Det gik fint
i den første måned. Nu vil den oftest overhovedet ikke tænde skærmen og
tænder den endelig er der stor sandsynlighed for at den fryser totalt kort
tid efter.

Er der nogen der har prøvet det?

Steen Carstensen <steenNOSPAM@carstensen.nu> skrev i artiklen
<qD106.6501$ad1.200291@news010.worldonline.dk>...

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 21-12-00 21:31

Steen Carstensen wrote:

> [...]
> stadig køre, men jeg kan kun slukke og tænde for pc'en igen. Er der nogle
> som har haft dette problem og evt. ved hvordan jeg kan undgå det?

Det er sikkert dårligt, har du gemt kvitteringen?