rick skrev:
>Mit spørgsmål er, hvor længe jeg kan finde mig i, at jeg skal vente på en
>reparatursag?
Slet ikke så længe. En måneds tid burde normalt være grænsen.
>Og er der en begrænsning, hvad kan jeg så foretage mig?
Du skal skrive til dem at du vil have din harddisk repareret
eller en ny udleveret. Da du ikke har sat en frist før, er det
bedst hvis du giver dem f.eks. en uge.
>Forbrugerstyrelsen?
Det er næste skridt hvis en ny harddisk vil koste over 500 kr.
>Et andet spørgsmål går på, at garantiperioden udløb for 10 dage siden.
Det er slet ikke noget problem. Når skaden er anmeldt, har du
gjort din pligt. En forretning får ikke lov til at løbe fra en
garantiforpligtelse ved at sylte sagen.
>Hvad, hvis jeg får harddisken tilbage og den er deffekt - er den så dækket af nogen art?
Ja, af købelovens etårige reklamationsfrist (som den var for et
år siden).
>Der skal lige nævnes at fejlen i harddisken er såkaldte "Bad Sectors",
>hvilket er en mekanisk fejl på selve lagermediet og kan slet ikke
>repareres - den skal altså "bare" byttes.
Så meget mere forkasteligt er det at det ikke er sket for længst.
Når du får en ny harddisk, vil den mindst være dækket af
købelovens reklamationsfrist som starter forfra. Men husk at få
et skriftligt dateret bevis på at du har fået en ny.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/