/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Lang reparatursag på harddisk
Fra : rick


Dato : 17-06-02 23:46

Hej NG,

Jeg har for lidt over et år siden købt en Harddisk hos en online-butik på
nettet. For 2½ måned gik den i stykker og jeg sendte den straks ind. Til
d.d. har jeg stadig ikke fået harddisken tilbage fra reparation og jeg har
ringet flere gange for at rykke efter den. Jeg får hver gang at vide, at de
har stridigheder med deres danske leverandør og folkene lyder såmænd flinke
nok. Men problemet er, at det kan jeg ligesom ikke bruge til noget.

Heldigvis havde jeg en anden harddisk liggende, som jeg kunne bruge - hvis
ikke, så havde jeg ikke kunne bruge min computer i 2½ måned indtil nu.

Mit spørgsmål er, hvor længe jeg kan finde mig i, at jeg skal vente på en
reparatursag?
Og er der en begrænsning, hvad kan jeg så foretage mig? Forbrugerstyrelsen?

Et andet spørgsmål går på, at garantiperioden udløb for 10 dage siden. Hvad,
hvis jeg får harddisken tilbage og den er deffekt - er den så dækket af
nogen art?

Der skal lige nævnes at fejlen i harddisken er såkaldte "Bad Sectors",
hvilket er en mekanisk fejl på selve lagermediet og kan slet ikke
repareres - den skal altså "bare" byttes. Butikken, hvor jeg har købt
harddisken, har bekræftet, at den er fejlbehæftet.

Med venlig hilsen
rick....



 
 
Bertel Lund Hansen (17-06-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-06-02 23:57

rick skrev:

>Mit spørgsmål er, hvor længe jeg kan finde mig i, at jeg skal vente på en
>reparatursag?

Slet ikke så længe. En måneds tid burde normalt være grænsen.

>Og er der en begrænsning, hvad kan jeg så foretage mig?

Du skal skrive til dem at du vil have din harddisk repareret
eller en ny udleveret. Da du ikke har sat en frist før, er det
bedst hvis du giver dem f.eks. en uge.

>Forbrugerstyrelsen?

Det er næste skridt hvis en ny harddisk vil koste over 500 kr.

>Et andet spørgsmål går på, at garantiperioden udløb for 10 dage siden.

Det er slet ikke noget problem. Når skaden er anmeldt, har du
gjort din pligt. En forretning får ikke lov til at løbe fra en
garantiforpligtelse ved at sylte sagen.

>Hvad, hvis jeg får harddisken tilbage og den er deffekt - er den så dækket af nogen art?

Ja, af købelovens etårige reklamationsfrist (som den var for et
år siden).

>Der skal lige nævnes at fejlen i harddisken er såkaldte "Bad Sectors",
>hvilket er en mekanisk fejl på selve lagermediet og kan slet ikke
>repareres - den skal altså "bare" byttes.

Så meget mere forkasteligt er det at det ikke er sket for længst.
Når du får en ny harddisk, vil den mindst være dækket af
købelovens reklamationsfrist som starter forfra. Men husk at få
et skriftligt dateret bevis på at du har fået en ny.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

rick (18-06-2002)
Kommentar
Fra : rick


Dato : 18-06-02 13:50

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:0vpsgukljvdd8jhvsjadftdjc1json6d3v@sunsite.auc.dk...
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Jeg takker mange gange...
Hilsen rick...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste