Letigen
Fra : Lille mig

Dato : 17-06-02 23:01

Hejsa.

Jeg har nu været til vægtkontrol hos min læge igen - det er en mdr siden
sidst. Jeg SKULLE have tabt 1 kg men har i stedet taget 3 på!!! ARGH! Hun
udskrev Letigen til mig og så skal jeg starte på dem i morgen tidlig
(tirsdag). Dog har jeg det nu rigtig skidt med hvad der sker med min krop -
har hørt SÅ meget negativt om pillerne bivirkninger men ér det egentlig så
slemt som nogen siger? at man bliver hundesyge og rigtig dårlig?

Hvis man nu tager en pille om morgenen og en igen lidt over middag, kan man
så sagtens sove om aftenen når man går i seng?

KH Helle

Fra : N/A

Dato : 18-06-02 02:06

Fra : Rosan

Dato : 18-06-02 02:06

Øhhh jeg har hørt fra min læge at man ikke må få dem hvis men drikker kaffe
kan det passe????? jeg må ikke få dem!!!!!!!

Rosan!

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 08:39

"Rosan" <rosan@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhh jeg har hørt fra min læge at man ikke må få dem hvis men drikker
kaffe
> kan det passe????? jeg må ikke få dem!!!!!!!

Letigen, indeholder bl. a. også koffein til at forstærke effekten. Om man så
mener, at kaffe's indhold af koffein vil betyde at det samlede koffeinindtag
er for stort, det ved jeg ikke. Og jeg ved heller ikke, om det er noget
andet som gør sig gældende, _men_ jeg blev ikke spurgt om jeg drak kaffe.

Fra : Steen F.

Dato : 19-06-02 17:08

> Øhhh jeg har hørt fra min læge at man ikke må få dem hvis men drikker
kaffe
> kan det passe????? jeg må ikke få dem!!!!!!!

Måske har du for højt blodtryk, og derfor ikke må få dem?

MVH
Steen

Fra : Thomas

Dato : 18-06-02 10:30

> husk, lad være med at spise Letigen, lige før motion. Den fejltagelse
måtte
> jeg selv bøde for. :-

Nu er der lige en ting jeg ikke forstår!
Man får jo intet ud af letigen ved at sidde hjemme i sofaen. Udbredt
misforståelse! Kom ud og motioner!
Det er jo meningen det skal give dig det "kick" til at forbrænde lidt
ekstra. Give dig lysten til at gøre arbejdet færdigt osv. Den
fedtforbrændende effekt daler jo ret hurtigt. Man ser faktisk ofte at man
overspiser efter et stykke tid på pillerne (ædeflip). Jeg blev hurtigt
"immun" for den mæthedsfølelse, men letigen kunne stadig give mig energien
til træningen som man tit mangler når man slanker sig.

I opstarten 1 pille i 4-7 dage. 2 piller i 3-4 dage og derefter 3 piller
dagligt.
Jeg startede med 1 om morgenen, 1 til middag og 1 før træning i ca 1-2
måneder. Trappede gradvist ned igen til 1 pille en periode for at få
effekten igen og så op igen.

Nu skal vi jo også have for øje, at hvis en stor fyr på 120kg får letigen,
virker de jo ikke nær så voldsomme som hvis en kvinde på 70kg får dem. Dosis
er jo voldsom i forhold til en der vejer 50kg mere. Er jo ligesom med
alkohol!
Ikke alle reagerer ens på koffein og efedrin. Nogle kan f.x tåle at drikke 2
kander kaffe på en dag, mens andre ryster bare de får en cola. De 200mg
koffein svarer ca til en stærk kop kaffe, men virker nok mere voldsomt fordi
det er koncentreret i pilleform

Derfor kan det jo også godt ske at "lille mig" kun skal op på max 2 piller
om dagen afhængig af vægten.

Letigen påvirker metabolismen (forbrænding og temperatur). Så husk for guds
skyld at drikke meget vand!
Pillerne går stortset ind og gør at du tømmer dine kylhydrat-depoter
hurtigere end normalt, så du tvinger kroppen til at forbrænde andre
ressourcer - nemlig dit fedt!
Det gode ved det er, at man beholder de vigtige aminosyrer i kroppen - til
forskel fra at sulte sig hvor man bruger proteinerne og mister muskelmassen.

Der er faktisk studier der viser, at legemstemperaturen stadig er forøget op
til 1½ år efter man er stoppet med pillerne. Så en langvarig
forbrændingseffekt kan pillerne have selv efter endt behandling.

Thomas

Fra : katja

Dato : 18-06-02 11:29

Thomas <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aemuka$bgm$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> "immun" for den mæthedsfølelse, men letigen kunne stadig give mig energien
> til træningen som man tit mangler når man slanker sig.

Hej Thomas *G*G hvem jeg nu end tiltaler denne gang!

Jeg er helt enig i, at selvom man tager letigen bør man nix side passiv
foran tv'et

Jeg må dog erkende.. at pillerne ikke giver mig ekstra energi! - jeg ved
godt det faktisk er mærkeligt, idet størstedelen af brugerne taler om ekstra
energi!

Men når jeg begynder [er lige begyndt igen] så holder jeg mig dog også til
EN pille dagligt i en lang periode, men det er jo netop for at holde
bivirkningerne væk! måske derfor den manglende energi ?

Jeg er ikke i tvivl om en pille også virker glimrende, jeg kan mærke på min
krop, når jeg tager pillerne! - og så længe det kun er en, så kan jeg blot
mærke sultfornemmelsen er væk! - uheldigvis tager den ikke følelsen i
maven - omkring sulten [min mave brokker sig meget]

Hvilket minder mig om! - nogen ide til.. hvordan man kan få sin mave
overbevist om man ikke er sulten ?

katja

Fra : Thomas

Dato : 18-06-02 11:47

> Hvilket minder mig om! - nogen ide til.. hvordan man kan få sin mave
> overbevist om man ikke er sulten ?
>
> katja

Ja! Drik cola light.....det bruger jeg....det giver en dejlig mætheds følelse.

Mvh Thomas
mith@mailme.dk

Fra : Thomas E

Dato : 18-06-02 12:25

Nu har jeg ændret til Thomas E for vi kan kende hinanden!!!

Til Katja: Nu er det alm kendt at det øger præstationsevnen og og derfor
også er forbudt til sportsstævner. Hvis man næsten er inaktiv eller stortset
ikke dyrker motion kan man ikke mærke den ekstra energi. De gange jeg har
prøvet at tage letigen uden at røre mig, bliver man bare doven istedet.
Virker først når man får pulsen lidt op og forbrændingen i vejret som følge
heraf.

Men tag i motionscenter f.x. Prøv at træne en dag uden og en dag med. Jeg
vil næsten vædde med du kan yde (presse dig) mere med pillerne.

Læs på motion online om det i forbindelse med træning.

http://www.motion-online.dk/forsk_koff_ef.htm

Men vigtigt er det at vide det kan være farligt, f.x hvis man overdoserer så
man overvurderer sig selv.

Mi mening om det:
Til let konditræning og et par dage om ugen i motionscenter er det en fin
måde at forbrænde lidt ekstra til dit BMI kommer ned.

Thomas øh Thomas2 ;0)

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 15:13

> Ja! Drik cola light.....det bruger jeg....det giver en dejlig mætheds
følelse.

I de artikler som jeg har læst, og som påstår at de bygges på videnskabelige
undersøgelser, der siger man at Cola light giver sult. Fordi at du tilfører
kroppen noget, og dette tror kroppen er kalorier der skal forbrændes, men
det er det ikke, da det hovedsageligt er tomme kalorier. Derfor når kroppen
starter op, så har den ikke noget og det vil give sult.

Men hvis det virker for dig, er det jo fint. Som sagt, tro kan flytte
bjerge.

Fra : Thomas

Dato : 18-06-02 15:25

> Men hvis det virker for dig, er det jo fint. Som sagt, tro kan flytte
> bjerge.

Hurra......jeg kan flytte bjerge :)

Mvh Thomas
mith@mailme.dk

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 16:41

> Hurra......jeg kan flytte bjerge :)

Ja, tro på det.

Hvem af Thomas'erne du så end er.

Fra : B.Ikkala

Dato : 18-06-02 15:38

Tue, 18 Jun 2002 16:12:54 +0200, "Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk>

>[...] da det hovedsageligt er tomme kalorier.

Gider du lige give en definition på ovenstående ...

Men bortset fra det har jeg også læst de nævnte påstande - og også
påstande om det modsatte.

I praksis virker Cola Light for mig ... uden de nævnte sult-problemer.

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 16:40

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Tue, 18 Jun 2002 16:12:54 +0200, "Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk>

> Gider du lige give en definition på ovenstående ...

Jeg kan desværre ikke definere nærmere.

> Men bortset fra det har jeg også læst de nævnte påstande - og også
> påstande om det modsatte.
> I praksis virker Cola Light for mig ... uden de nævnte sult-problemer.

Ja, også derfor at man generelt, selv må prøve hvad der virker bedst for én
selv. Tror at Bamse havde det på samme måde med Cocio light. Var det ikke
der at Cocio forsøgte at bruge det som reklamefremstød, men måtte fjerne
det, da de ikke havde belæg for at påstå at man kan tabe sig af Cocio light.

Fra : Mae

Dato : 18-06-02 21:02

Jamen, nu er det jo desværre sådan at Cola Light smager så dårligt, at man
rent faktisk dårlig kan drikke mere end en meget lille tår......

Det var bare lige min mening!! *SS*

//Mae

Fra : Steen F.

Dato : 19-06-02 17:13

"katja" <katja.bk@email.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
> EN pille dagligt i en lang periode, men det er jo netop for at holde
> bivirkningerne væk! måske derfor den manglende energi ?

Jeg har også taget Letigen over 2 omgange dog med 2 års mellemrum. Første
gang virkede de perfekt, men anden gang var de stort set virkningsløse.
Ingen ekstra energi som da jeg tog dem første gang. Det er vel ikke
utænkeligt at kroppen kan blive "imun" overfor Letigen?

MVH
Steen

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 15:09

"Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der lige en ting jeg ikke forstår!

Nej, for du læser ikke hvad jeg skriver. Jeg har ikke sagt, at man ikke skal
dyrke motion. Tværtimod. Men du skal _ikke_ tage Letigen *lige før* motion.
Det er det, jeg skriver.

> Man får jo intet ud af letigen ved at sidde hjemme i sofaen. Udbredt
> misforståelse! Kom ud og motioner!

Helt enig, men det som Letigen gør, er at den "narrer" din krop til at tro
du er aktiv. Er du så rigtig aktiv, betyder det faktisk at kroppen er
dobbelt aktiv. Dvs at dit hjerte slår for 2 gange aktiv. Det var hvad
lægerne forklarede mig, da jeg kollapsede, idet jeg tog Letigen lige før
træning. Det er derfor ikke noget jeg siger, men lægerne. Det der skete i
mit tilfælde, var at mit hjerte slog så hurtigt, at der ikke nåede at komme
blod ind, som det kunne pumpe ud igen. Det er altså ikke til at spøge med.
Og desuden, så er Letigen et præparat man skal være lidt forsigtig med. Så
pas på med, hvad du råder til folk. Folk reagerer forskelligt, og i mit
tilfælde kollapsede jeg, med en masse problemer efterfølgende. Så lad de
almene råd være op til lægen at give, og ikke dig.

> [...]
> kander kaffe på en dag, mens andre ryster bare de får en cola. De 200mg
> koffein svarer ca til en stærk kop kaffe, men virker nok mere voldsomt

Ja, og fordi det kommer i forbindelse med ephedrin og derfor har en
_forstærkende_ effekt.

Fra : ku744

Dato : 19-06-02 07:31

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skal
> dyrke motion. Tværtimod. Men du skal _ikke_ tage Letigen *lige før*

øh ja?! måske en halv time før så!

> [...]
>
> --
> *Nicolai
>
> "Winning isn't everything - but wanting to win is."

Hej Nicolai.

Nu skal det lige siges at jeg skrev at det var forskelligt hvordan det
reagerer på folk! Jeg råder absolut ingen til noget. Jeg beskrev blot mine
egne observationer for nogen måske kunne drage nytte. Man bør altid finde ud
af den slags i samråd med egen læge.

Desuden træner jeg altid med pulsur og kender man ikke sit hjerte eller
rettere sin krops signaler, er det jo nonsens at begynde at lege med den
slags. Jeg gjorde jo kun hvad min egen læge anbefalede. Men ligefrem at
hjertet slår dobbelt så hurtigt kan jeg ikke snakke med om. Det gør måske
bare at hjertet pumper lidt hårderde. ;0)

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men ligefrem at kollapse lyder voldsomt.
Jeg er 23 og derfor kan mit system måske også bedre tåle den hårde træning
fremfor en noget ældre person. Nogen får hurtig puls, andre ikke. Har læst
et sted på netdoktor, at man skal indtage 20-25 piller for at der kan være
tale om livsfare. Men det er IKKE at spøge med. Letigen er medicin - ikke
legetøj.

Min pointe var såmænd bare, at letigen ikke virker ved at sidde stille og
kigge, men først når man får pulsen lidt op ved f.x at gå en tur eller anden
aktivitet. Ellers er vi enige hele vejen igennem.

Fra : Thomas E

Dato : 19-06-02 07:33

Mirakuløst nok kalder min puter mig først for Thomas E og nu for ku744.. der
er da mus i den ;0)

beklager fejlen!

Fra : Nicolai

Dato : 19-06-02 23:23

"Thomas E" <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en meddelelse

> Mirakuløst nok kalder min puter mig først for Thomas E og nu for ku744..
der
> er da mus i den ;0)
>
> beklager fejlen!

Jeg blev også lidt forvirret.

Fra : Nicolai

Dato : 19-06-02 23:36

> [...]

> egne observationer for nogen måske kunne drage nytte. Man bør altid finde

Ok, jeg forstod det bare, som at du rådede til, at sætte motion og Letigen i
forbindelse, og det er det, som lægerne på hospitalerne sagde til mig, at
jeg _ikke_ skulle gøre.

> [...]
> hjertet slår dobbelt så hurtigt kan jeg ikke snakke med om. Det gør måske
> bare at hjertet pumper lidt hårderde. ;0)

Ja, det var ganske bestemt også en ubehagelig oplevelse, at hjertet slog så
hurtigt. Helt op til et par måneder efter og ca. én gang om ugen, oplevede
jeg at få anfald af galoperende hjerte. Også ret ubehageligt. Alt dette, har
fået mig til at holde mig helt fra Letigen og andre Ephedrin/Koffein
præparater.

> [...]
> tale om livsfare. Men det er IKKE at spøge med. Letigen er medicin - ikke

Jeg var selv 28, da det skete, og det er 2 år siden. Jeg trænede ca. 2 timer
om dagen, fordelt på styrketræning og kredsløbstræning eller styrketræning
og amerikansk fodbold. Så den fysiske form var såmænd god nok. Jeg har
trænet begge dele i 12 år, så jeg vil da sige, at jeg kunne tåle hård
træning. Og alt gik fint, indtil jeg pludselig dejsede om. Det kom faktisk
som et chok.

Og ja, det var også en voldsom oplevelse, som faktisk har forskrækket mig
enormt.

> [...]
anden
> aktivitet. Ellers er vi enige hele vejen igennem.

Selvom det ikke føles sådan, så virker Letigen også i hvile. Men det er
klart, at et sundt og holdbart vægttab opnås bedre med motion indblandet.

Men jeg tror da også, som du siger, at vi er enige. Jeg fejl fortolkede nok
bare dit indlæg.

Fra : ku744

Dato : 20-06-02 07:49

> [...]

har
> fået mig til at holde mig helt fra Letigen og andre Ephedrin/Koffein

Det problem med at hjertet så at sige "løber løbsk" har jeg kun oplevet hvis
man mangler sukker. Da jeg var 16 fik jeg nogle underlige anfald med hurtig
puls, lægerne troede jeg havde en fejl. En bekendt jeg trænede sammen med
sagde, at det kunne være mit blodsukker. fik det testet og det var årsagen.
Har du nogensinde fået målt dit blodsukker f.x morgen, før træning og aften?
et lille apparat koster ikke alverden på apoteket.
De perioder jeg træner mest kan jeg stadig få det gallophjerte (også selv
om jeg ikke bruger letigen), men 2 stk druesukker og det er væk. Der er
mange sportsfolk der oplever det samme. Og som dig mærker jeg aldrig noget
til det i de perioder man ikke træner så meget.

Thomas E

Fra : Nicolai

Dato : 20-06-02 11:48

> [...]
> mange sportsfolk der oplever det samme. Og som dig mærker jeg aldrig noget
> til det i de perioder man ikke træner så meget.

Ja, det var da en god ide. Jeg har godt nok fået målt mit blodsukker, men
kun om morgenen og det er som regel ikke der, at jeg selv oplever de ting.
Så måske man skulle prøve at måle, i forbindelse med træning. Det tror jeg
at jeg vil gøre. Tak for det.

Fra : Thomas E

Dato : 20-06-02 12:07

> [...]
> Så måske man skulle prøve at måle, i forbindelse med træning. Det tror jeg

Var så lidt :0) Hjalp ihvertfald mig at have en pakke druesukker-tabletter
til at ligge. Snupper lige 2-3 stykker efter træning. Så får man ikke det
svimlen for øjnene og evt hjertegalop hehe..

Mener de siger at værdien skal ligge mellem 5 og 8 mmol/pr liter blod. Sidst
jeg havde det sådan var jeg nede på lidt over 2! så er det kritisk! Det er
jo modsat sukkersyge og mindst ligeså farligt. Men var også efter 4-5 timers
cykelløb. Så ind med noget juice eller druesukker hvis du får det sådan. Du
ved jo fra dig selv at det ikke er at spøge med. Bare rart hvis det kunne
hjælpe dig.

Thomas E

Fra : Anne

Dato : 22-06-02 07:21

"Thomas E" <ku744@kursus.viborhs.dk> wrote in message news:<aesd10$inq$1@news.net.uni-c.dk>...

> [...]
> ved jo fra dig selv at det ikke er at spøge med. Bare rart hvis det kunne

Det bliver jeg nødt til at kommentere. Det er ganske rigtigt
ubehageligt at have et blodsukker på kun godt 2, men det er på ingen
måder farligt. Farligt er det kun i forbindelse med diabetes, hvor det
lave blodsukker skyldes en uheldig kombination af f.eks. meget motion
/ for lidt mad, for meget insulin til den indtagede kostmængde - eller
en kombination af alle delene. Diabetesregulation handler nemlig om at
få sammenhæng mellem kost, motion og insulinindtag.
Hvis en ikke-diabetiker har lavt blodsukker reagerer han med
svimmelhed, rysten og evt. kvalme.
En diabetiker får også disse faresignaler, men til forskel fra
ikke-diabetikeren risikerer han at få insulinchok, som medfører
bevidsthedstab, hvis han ikke hurtigt indtager sukkerstoffer eller
anden hurtig energi.

mvh

Anne

Fra : ku744

Dato : 24-06-02 07:26

"Anne" <stjerneanne@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke-diabetikeren risikerer han at få insulinchok, som medfører
> bevidsthedstab, hvis han ikke hurtigt indtager sukkerstoffer eller

Hej Anne. Tak for din information. Altid rart med god information. Selv om
jeg ikke er diabetiker kan jeg godt stadig blive ret svimmel f.x hvis man
rejser sig. Da det var et problem hver gang efter en konkurrence, måtte jeg
jo forebygge. Det kan holdes nogenlunde stabilt ved at spise nogle langsomme
kylhydrater. Rugbrød, havregryn osv.

Fra : Thomas

Dato : 18-06-02 05:30

> Hvis man nu tager en pille om morgenen og en igen lidt over middag, kan man
> så sagtens sove om aftenen når man går i seng?
>
> KH Helle

Kære Helle!

Jeg synes altså ikke det er en god ide at starte med 2 piller om dagen!
Gør nu som skrev tidligere..... start med 1 pille om morgenen i 4 til 7 dage,
gå så over til 2 piller (1 morgen og 1 middag), og først efter 8 til 14 dage,
går du over til 3 (morgen, middag og aften). Så vender kroppen sig bedre til pillerne.

Held og lykke med at tabe dig, jeg er sikker på at du bliver glad for Letigen.

Mvh Thomas

Fra : katja

Dato : 18-06-02 09:38

Lille mig <helle@jirty.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d0e5c3a$0$27744$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa.
>

> Hvis man nu tager en pille om morgenen og en igen lidt over middag, kan
man
> så sagtens sove om aftenen når man går i seng?

Her må jeg tilslutte mig thomas's mening!

Følg nu brugsanvisningen istedet for at spørge dumt *GG*

Du skal starte med EN pille om DAGEN

Ellers vil jeg næsten vove at påstå du selv er udenom hvis du ikke kan
sove!

Katja

Som er lidt rystet over din læges manglende formåen til at formidle viden

Fra : Thomas

Dato : 18-06-02 10:51

Tilsyneladende er vi to der hedder Thomas !!!

Fra : Thomas

Dato : 18-06-02 11:08

"Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en meddelelse news:aemvqo$h6u$1@news.net.uni-c.dk...
> Tilsyneladende er vi to der hedder Thomas !!!

Ja! Den anden Thomas er i hvert fald ikke mig :)

Med venlig hilsen
Thomas
mith@mailme.dk

Fra : katja

Dato : 18-06-02 11:19

Thomas <mith@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aen0po$9he$1@sunsite.dk...

> "Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Ja! Den anden Thomas er i hvert fald ikke mig :)

Ja ja *G*G så får I begge ret! *GG*

KatjaStrofen! :þ

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 15:14

> "Thomas" <ku744@kursus.viborhs.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Ja! Den anden Thomas er i hvert fald ikke mig :)

Der blev jeg forvirret.

Fra : Lille mig

Dato : 18-06-02 15:05

"Lille mig" <helle@jirty.dk> wrote in message
> [...]
man
> så sagtens sove om aftenen når man går i seng?

------------------
Puha, har nu taget en pille i dag for først gang. Tog den kl. 9 og kl. 10:10
begynte jeg at ryste ret meget. Tvang lidt over en halv bolle i mig, fik
kvalme og rystede endnu mere. Kl. 11 begynte det at trykke for brystkassen
lidt og kvalmen var stadig ret slem. Kl. 12:30 tog jeg 2 dl suppe og blev
stop mæt. Synes faktisk ikke det her er særlig rart og tanken om at jeg skal
op på 3 piller om dagen gør mig utryg! Jeg har ikke følt mig træt men har
haft en masse energi på trods af disse bivirkninger.
Jeg føler mig angst, utryg, bange og kan mærke der ikke skal meget til at
slå mig ud. Bør jeg stoppe med dem nu? eller?

Hilsen Helle

Fra : Thomas

Dato : 18-06-02 15:13

> [...]
> Jeg føler mig angst, utryg, bange og kan mærke der ikke skal meget til at
> slå mig ud. Bør jeg stoppe med dem nu? eller?

Nej du skal da ikke stoppe nu!
Gi' det da en chance....kroppen skal sku' da lige vende sig til koffeinen!
Det svare bare til hvis du drikker for meget kaffe!

Og helt ærligt......tror du folk er genire her inde??
I stedet for at spørge den slags spørgsmål herinde burde du nok snakke med din læge om det i stedet for, det er trods alt den person
som har udskrevet pillerne til dig og den person som den krævende uddannelse til at svare på de spørgsmål!

Mvh Thomas
mith@mailme.dk

Fra : Nicolai

Dato : 18-06-02 16:52

> Nej du skal da ikke stoppe nu!
> Gi' det da en chance....kroppen skal sku' da lige vende sig til koffeinen!
> Det svare bare til hvis du drikker for meget kaffe!

Det kan umuligt svare til, at drikke for meget kaffe. Kaffe og Letigen
indeholder ikke det samme. Koffeinen i Letigen, virker forstærkende på
effekten af Ephedrin. Derfor kan det bestemt ikke sammenlignes.

Jeg ville også sige, at hvis du kan, så skal du fortsætte. Men det er jo
klart, at du skal opveje ulemperne. Det nytter jo ikke noget, hvis du
udvikler en angst. Til gengæld, så har jeg også set ved mange mennesker, at
de "skræk" historier andre kommer med, kan gøre oplevelsen af pillen værre
end den er. For mig selv, så gik der et par dage, så havde kroppen vænnet
sig til dem og rysten, kvalme og kilden i maven forsvandt.

> [...]
> som har udskrevet pillerne til dig og den person som den krævende
uddannelse til at svare på de spørgsmål!

Ja, inddrag _altid_ lægen i det. Rent faktisk mener jeg også, at du skal
være under løbende lægekontrol når de bliver ordineret fra lægen af. Har du
ikke fået besked om det?

Og er enig med Thomas, dette forum skal ikke lægge til grund for diverse
eksperimenter med medicin. Snak med lægen. Dog skader det ikke, at høre hvad
andres oplevelser med Letigen er, hvis det kan berolige dig mht rysten og
lign. Men som det er sagt før, folk reagerer forskelligt på det, så derfor
kan kun den læge som kender dig og løbende kontrollerer dig, rådgive dig.

Fra : Thomas E

Dato : 19-06-02 07:42

> [...]

> Jeg føler mig angst, utryg, bange og kan mærke der ikke skal meget til at
> slå mig ud. Bør jeg stoppe med dem nu? eller?

Jeg var også sådan helt ved siden af mig selv et par dage indtil kroppen
vænnede sig til det.

Hvis i havde læst mit indlæg, skrev jeg også at medicin ikke er legetøj.
Derfor stol på hvad din egen læge siger. Jeg skrev kun nogle erfaringer jeg
selv havde haft med det. Og jeg har altså ikke oplevet alle de negative
sider ved det, til forskel fra Nicolai tror jeg det var. Men er det ikke det
man har en gruppe til? - til at dele erfaringer og spørge andre?!
Det er jo op til folk selv om de vil følge lægens anvisning.
Ville jeg ihvertfald gøre - og har gjort!

Thomas

Fra : Wicky

Dato : 21-06-02 09:14

Kære Lillemig
Giv pillerne en chance.
Er selv på dem og har været det i 2 måneder nu jeg startede med at tage en
og næste dag 2 til jeg var oppe på 3 (det var hvad lægen anbefaldede) jeg
har ikke haft nogen bivirkninger men derimod er jeg gået 10 kilo ned på de 2
måneder.

SilentQ.

Fra : Nullergøj

Dato : 06-08-02 15:47

> [...]
man
> så sagtens sove om aftenen når man går i seng?

jeg har selv i lang tid været bruger af Letigen, og det var ret voldsomt for
mig at erfare, at piller, der startede med at give større overskud, energi
isv, pludselig satte mit stofskifte næsten istå og gjorde mig næsten uhæmmet
sulten, samt forøgede mit søvn behov, til minimum 10 timer om dagen. jeg
vidste der måtte ske noget og jeg begyndte derfor på at dyrke motion, og
sparke min krop igang, men ligemeget hjalp det og da jeg stadig tog
pillerne, var der kun en udvej at prøve, nemlig at droppe pillerne, spise
sundt og dyrke motion, jeg har nu været uden det skidt i næsten to måneder
og jeg har en krop der fungerer, sover 7 timer, og spiser sundt, nærende og
bevæger mig en del og langsomt kan jeg nu se og mærke resultater, mit råd,
hold dig endelig langt væk, lev sundt, cykle dig en tur på en time om dagen,
eller gå en rask travetur en time hverdag, så skal du bare se i løbet af et
halvt år.

Og husk, forbrændingen er som en supertanker, svær at få op i fart, men når
den så først er deroppe, så går det nemmere igen, også med
vægttabet..........

held og lykke