Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batterier til Dimage S404?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 17-06-02 22:41

Jeg overvejer at købe et Minolta Dimage S-404, og skal i den anledning også
investere i en oplader og et par sæt batterier.

Hvilke Ni-MH batterier er gode sammen med det kamera, og hvilken oplader?
Betyder batteriernes mærke i det hele taget noget?

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 17-06-02 23:07

Kasper Damkjær wrote:
> [...]
> Hvilke Ni-MH batterier er gode sammen med det kamera, og hvilken oplader?
> Betyder batteriernes mærke i det hele taget noget?

Hej Kasper..

Jeg har også et Minolta S404.

Jeg har været meget glad for de genopladelige
1600mha-batterier fra www.batterier.dk og deres
'intelligente' lader..

Jeg vil tro jeg kan tage ca. en 200-250 billeder på et sæt, forudsat at
de fleste er uden blitz ..

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-06-02 00:50

Prøv at læse dette FAQ om genopladelige batterier: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 18-06-02 10:29

Niels Ebbesen skrev: (messageID:

> Prøv at læse dette FAQ om genopladelige batterier:
> http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

Tak skal du ha'. Det var spændende og informativ læsning :)

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 18-06-02 15:43

Jeg har et Minolta S404. Det fungerer fint med Uniross 1700 med tilhørende
lynlader købt i Merlin for ca. 400 kroner. De fungerer fint. Med min gamle
lader var de ikke ret gode. Laderen er nok vigtigere end batterierne.

btw. Uniross batterierne koster 100 kroner for 4 stk.

Jesper

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-06-02 16:00

Jesper Amstrup wrote:

> ....cut.......... Laderen er nok vigtigere end batterierne.

Nej det handler om at laderen skal passe til batterierne, gamle ladere
supporterer måske kun 1.300 mAh batterier, og så hjælper det jo ikke
meget at forsøge at oplade nogle nye 1.800 mAh batterier i laderen.

Fra : Morten Grouleff

Dato : 18-06-02 16:32

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Nej det handler om at laderen skal passe til batterierne, gamle ladere
> supporterer måske kun 1.300 mAh batterier, og så hjælper det jo ikke
> meget at forsøge at oplade nogle nye 1.800 mAh batterier i laderen.

Hvordan "ved" en oplader hvilken type batterier den er ved at lade?
--
Morten Grouleff.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-06-02 17:04

Morten Grouleff wrote:

> Hvordan "ved" en oplader hvilken type batterier den er ved at lade?

De fleste ladere måler på batterierne under ladningen, og slår fra når
en fastsat spænding er opnået.

Fra : Morten Grouleff

Dato : 19-06-02 20:40

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> De fleste ladere måler på batterierne under ladningen, og slår fra når
> en fastsat spænding er opnået.

Det lyder rimeligt. Den spænding burde være uafhængigt af hvor mange mAh
der kan lagres i batteriet. Faktisk må den være konstant for en given
størrelse batterier?
--
Morten Grouleff.

Fra : Jesper Amstrup

Dato : 18-06-02 21:00

Hmm..

Den "gamle" lader er købt med 1600 mAh ni-mh batterier,

Jesper