Betondæksel til Septitank for tungt
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-06-02 21:36

Mit dæksel til min septitank er for tungt.
Jf. det kommunale regulativ må det max veje 50 kilo, og mit vejer nok
nærmere 100...

Dækslet har en diameter på 76cm, og det letteste jeg kan finde hos
betonvarefabrikkerne vejer 70 kilo...

Hvad går der galt - er jeg virkeligt tvunget ud i at skifte til
støbejernsdæksel i stedet for beton...?
Er her nogen med kendskab til beton-brønddæksler [1] som ved hvor jeg
finder et dæksel der vejer max 50 kilo?

[1] Find en mere interessant hobby *LOL*

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 18-06-02 09:24

Hej

Hvorfor får du ikke bare en smed til at skære et stykke jernplade ud, så
det passer i størrelsen. Det vejer ikke så meget igen. Tykkelsen skal
nok være 10 mm, det burde kunne holde i mange åe. Mal det med
rustbeskytter inden det lægges på plads.
Få evt svejset et par studser på undersiden, så det ikke flytter sig.

mvh
OleJ

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 18-06-02 19:34

Søren C. Fischer wrote:
> [...]
> finder et dæksel der vejer max 50 kilo?
>
> [1] Find en mere interessant hobby *LOL*

Find en med en betonskærer og få ham til at skære dækslet over i 2 lige
store dele....

ad[1] Har en mere interessant hobby

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-06-02 20:32

Poul Bundgaard wrote:
> Find en med en betonskærer og få ham til at skære dækslet over i 2
> lige store dele....

Genialt, tak for tipset !!!

> ad[1] Har en mere interessant hobby

Me too!
Inden længe er det planen at jeg skal igang med istandsættelse af en
gammel BMW 6-serie bil - målet er "mint condition" og sommer cruise
seneste år 2005