Ny backup-løsning - DVD og program?
Fra : Tom Christensen

Dato : 17-06-02 20:49

Hej

Ny backup-løsning:
-------------------
Jeg har hidtil kunnet klare mig med at lave backup til CD.
Men nu er vores data vokset, så en skive ikke er nok mere.

Jeg kunne selvfølgelig vælge backup på tape, men jeg vil
helst lave backup til medier, som kan bruges "allevegne" -
som ikke kræver speciel tapestation e.l.

P.t. laver jeg backup med det Veritas-program, som følger med
Win2000, men jeg har problemer med at køre automatisk backup
til CD, og det gemmer alle backup-versionerne i samme fil med en bøvlet
indeksering. Jeg vil hellere have en backup-fil pr. gang.

Jeg har læst, at jeg kan købe en HP dvd-writer200i for cirka 4.500,-
inkl. moms og at der kan være 4,7 GB på en RW-skive.

1) Er der nogen, som har erfaringer med backup til DVD?
2) Kan fx HP dvd-200i anbefales?
3) Kan nogen anbefale et godt backup-program, som er nemt at bruge,
som kan lave automatisk backup til DVD fx hver uge og som laver
en ny backup-fil pr gang.

Det blev til mange spørgsmål, da jeg kom i gang. Jeg håber, at nogen
kan fortælle om erfaringer/anbefalinger.

På forhånd tak.
--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail_ hvis du vil skrive til mig)

Fra : Svend

Dato : 20-06-02 13:31

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> wrote in message
> [...]

> 3) Kan nogen anbefale et godt backup-program, som er nemt at bruge,
> som kan lave automatisk backup til DVD fx hver uge og som laver

1) ja
2) ja
3) Vi bruger veritas Desktop Pro til backup via HP dvd200i og cd-r
Du skal sikkert hente en update til programmet før den kan se din dvd
skriver.
Den har sin egen scheduler til win98, men bruger win2000/xp's indbyggede.

--
Svend