"jan mogensen" <abak@abak.dk> skrev i en meddelelse
news:3d0e488e$0$27746$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg kan betro dig at det ikke er nemt at give tilbud på noget som man ikke
> kan se.
Det kan jeg sagtens forstå og jeg havde nok heller ikke reageret, hvis
jeg ikke kunne forvente en regning, der overstiger tilbuddet med
mindst omkring 30.000,-
> MEN. Der er en regel der siger at rekvirenten betaler, så er der lavet
noget
> som du ikke mener at du har bestilt (knusning af væg) mener jeg ikke at du
> skal betale.
Jeg havde godt nok sagt, at de måtte lave afløbet, men jeg var ikke
orienteret om, at det indebar nedbrydning af væggen og udskiftning af
dele af faldstammen og havde ikke gættet mig til, at det var en
mulighed. Men når nu væggen skal laves igen, er det jo mig, som
rekvirerer det - jeg har blot ikke bestilt at den skulle rives ned ?
> Når jeg for en grim overraskelse ringer jeg til kunden og hører om de
forsat
> vil have udført opgaven.
Så undgår du sikker også meget vrøvl
> DU KAN altid ringe til dit forsikrings selskabog bede om at få taksator
> hjælp, dvs. at De kommer og ser om dette arbejde er udført til en rimelig
> pris.
> Kan evt. spørge om der er noget De vil dække
Forsikringen dækker ikke. Men kan man godt bede om en taksator,
selvom det ikke er en forsikringssag ?
> Håber at det må ende godt for både dig og vvs manden
Det gør jeg sandelig også. Jeg er ikke ude på at snyde nogen - det er
blot ret deprimerende ganske uforskyldt at stå med et mere eller
mindre pulveriseret badeværelse, en regning, der lyder på en mindre
formue, samt en mindre nabokrig
--
Helle