Græstag
Fra : Lene

Dato : 17-06-02 20:08

Hejsa!

Vi har bygget et 7-kantet træhus, og vi har prøvet så vidt muligt at bruge
de mindst miljøbelastende materialer hele vejen igennem.
Vi har haft halmtag på, men på trods af alle mulige gode råd er skidtet
fløjet af i vinden (stormen-vi bor ved vandet).
Vi havde fået at vide at halmen ville danne sin egen isotop der oppe på
taget, men det nåede det åbenbart ikke.
Nu har vi så fundet ud af at vi vil prøve med græstag. Vi har overvejet at
dække selve taget med hønsetråd, derefter jord og tilsidst græs og måske
blomster.
Det lyder måske lidt skørt, men altså det har vi tænkt på.
Og så er det jeg spørger: Har I nogle gode råd/erfaringer med græstage?
Alle råd og ideer modtages med taknemmelighed!

Sommerhilsner fra Lene

Fra : Ole Jensen

Dato : 18-06-02 09:20

Hejsa

Inden du går i gang, så må du først finde ud af om konstruktionen kan
holde til den øgede vægt. Et græstag med jord og det hele vejer
betydeligt mere end et stråtag. Tænk bare på hvor meget våd jord vejer.

mvh
OleJ