Program til AVI filer fra cd !
Fra : Klaus Eden

Dato : 17-06-02 19:50

Hej !

Nogen der kender et program som kan afspille
AVI filer fra en cd ?

Jeg har en PM 8600
System 8.6 + Quickime 5.2

Mvh
Klaus Eden

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-06-02 22:44

In article <B933FBFF.F5C%Klauseden@mail.dk>,
Klaus Eden <Klauseden@mail.dk> wrote:

> Nogen der kender et program som kan afspille
> AVI filer fra en cd ?

Hvis det er DivX-filer, kan du glemme alt om andet end lysbillede-show.

Fra : Klaus Eden

Dato : 19-06-02 14:47

d. 17/06/02 23:44 skrev Martin Edlich på newsspam4@mail.edlich.dk i artiklen
newsspam4-961135.23440717062002@dtext.news.tele.dk:

> Hvis det er DivX-filer, kan du glemme alt om andet end lysbillede-show.

DivX-filer !! Der står det er et movieplayer-dokument i info !
Hvor kan jeg se om det er DivX-filer !?

Mvh
Klaus Eden

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-06-02 17:42

In article <B9365808.FFB%Klauseden@mail.dk>,
Klaus Eden <Klauseden@mail.dk> wrote:

> DivX-filer !! Der står det er et movieplayer-dokument i info !
> Hvor kan jeg se om det er DivX-filer !?

Hvis du har Indeo® Video i et par udgaver installeret og det alligevel
ikke fungerer, så er det sikkert Divx-filer.

Fra : Klaus Eden

Dato : 19-06-02 18:37

d. 19/06/02 18:41 skrev Martin Edlich på newsspam4@mail.edlich.dk i artiklen
newsspam4-92A6D3.18413519062002@dtext.news.tele.dk:

> Hvis du har Indeo® Video i et par udgaver installeret og det alligevel
> ikke fungerer, så er det sikkert Divx-filer.

Ok !
Det har jeg ! Det var ærgeligt !
Mange tak for hjælpen !

Mvh
Klaus Eden

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-06-02 19:46

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Hvis du har Indeo® Video i et par udgaver installeret og det alligevel
> ikke fungerer, så er det sikkert Divx-filer.

Jeg har et par MOV filer som MoviePlayer ikke vil kendes ved (CD'en
fra Det Femte Element), og jeg vil egentlig gerne vide om der er et
værktøj der kan fortælle mig _hvorfor_ movieplayer ikke kan lide den?

Da den beklager sig over at QuickTime serveren ikke har lyst til at
lege med den, ville jeg lige høre om der er nogen der kan huske hvad
grunden er. Menuerne er på dansk.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-06-02 20:11

In article <kkbsa7hzsr.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Jeg har et par MOV filer som MoviePlayer ikke vil kendes ved (CD'en
> fra Det Femte Element), og jeg vil egentlig gerne vide om der er et
> værktøj der kan fortælle mig _hvorfor_ movieplayer ikke kan lide den?

Kan QuickTime Player ikke det?
Hvis du kigger i Movie/Get Info står der nogen gang hvilket codec der er
brugt.

> Menuerne er på dansk.

Ikke hos mig.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-06-02 21:49

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Kan QuickTime Player ikke det?
> Hvis du kigger i Movie/Get Info står der nogen gang hvilket codec der er
> brugt.

Ikke hvis den slet ikke vil åbne den

> Ikke hos mig.

OS X? Hvad har du som primært sprog? Jeg har sådan noget kaudervæsk
dansk/engelsk, så jeg kan ikke helt lure hvordan jeg skal greje den.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-06-02 22:27

In article <kku1nzxacw.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Ikke hvis den slet ikke vil åbne den

Nej, det har du ret i. Det er (nok) kun muligt i de tilfælde hvor den
åbner filmen, men kommer med en advarsel om at den måske ikke kan
afspille den rigtigt.

> OS X?

Nej.

Fra : Pelle Hede

Dato : 19-06-02 22:28

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Ikke hvis den slet ikke vil åbne den

Du kunne prøve MPlayerOSX fra
<http://www.fi.muni.cz/~xpridal/mplayerosx/>.

Når man beder den afspille en film, åbner den også terminalen med en
masse pæn codec info, selv når den opgiver at afspille en film.

Pelle