Advokat med erfaring indenfor sager om imm~
Fra : Michael Stoltenborg

Dato : 17-06-02 19:58

Nogen der kan anbefale en advokat med erfaring indenfor sager omkring
krænkelse af imamterielle rettigheder?

Jeg har modtaget et brev fra AntiPiratGruppen (APG), der påstår at de kan
bevise at jeg har krænket APG's klienters rettigheder. De tilbyder et forlig
og har vedlagt en forligsaftale. Jeg er interesseret i at finde ud af,
hvordan jeg står rent juridisk, hvis jeg vælger ikke at indgå forlig,
hvilket i følge brevet vil medføre en stævning fra APG.

Jeg har fulgt debatten her i gruppen og andre steder omkring APG's
fremgangsmåder, og jeg tror personligt ikke deres påståede beviser er nok
til at få mig dømt i en retsag. Derfor vil jeg gerne have en advokat til at
se på min sag, før jeg tager stilling til forligsaftalen.

--
Michael

Fra : jacob nielsen

Dato : 17-06-02 20:55

"Michael Stoltenborg" <ms@[nospam]3-pac.dk> wrote in message
> Nogen der kan anbefale en advokat med erfaring indenfor sager omkring
> krænkelse af imamterielle rettigheder?

Prøv at søge på www.advokatnoeglen.dk .

Mvh.
Jacob

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 17-06-02 21:51

On 17.06.2002 20:57, in article aelbej$212$1@eising.k-net.dk, "Michael
Stoltenborg" <ms@[nospam]3-pac.dk> wrote:

> Nogen der kan anbefale en advokat med erfaring indenfor sager omkring
> krænkelse af imamterielle rettigheder?

At dømme ud fra de indlæg, der er kommet her i gruppen, så ved Jakob Paikin
vist en del om det, og er han ikke (mindst) fuldmægtig. Prøv at tage kontakt
til ham professionelt.

/kristian

p.s. Jeg håber ikke at Jakob Paikin har noget imod at jeg anbefaler ham - i
så fald, undskyld.

Fra : hl

Dato : 18-06-02 17:47

"Michael Stoltenborg" <ms@[nospam]3-pac.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan jeg står rent juridisk, hvis jeg vælger ikke at indgå forlig,
> hvilket i følge brevet vil medføre en stævning fra APG.

Har de lavet en fejl eller mener du ikke du har begået noget ulovligt ?

> Jeg har fulgt debatten her i gruppen og andre steder omkring APG's
> fremgangsmåder, og jeg tror personligt ikke deres påståede beviser er nok
> til at få mig dømt i en retsag.

Du indrømmer altså du har begået noget ulovligt, men mener ikke de har
beviserne til at få dig dømt ?

> Derfor vil jeg gerne have en advokat til at
> se på min sag, før jeg tager stilling til forligsaftalen.

Tja, det er selvfølgelig din ret, men er det ikke lidt dumt at begå noget
ulovligt og så ikke tage straffen hvis man er så uheldig at blive opdaget ?

Fra : Michael Stoltenborg

Dato : 18-06-02 19:23

> Har de lavet en fejl eller mener du ikke du har begået noget ulovligt ?
Jeg er i tvivl om de beviser de påstår de har, er tilstrækkelige til at de
kan vinde en eventuelt retsag.

> Du indrømmer altså du har begået noget ulovligt, men mener ikke de har
> beviserne til at få dig dømt ?

Om jeg har begået noget ulovligt eller ej, er ikke relevant mht. til mit
spørgsmål her i gruppen. (Jeg spurgte om en henvisning til en advokat)

> Tja, det er selvfølgelig din ret, men er det ikke lidt dumt at begå noget
> ulovligt og så ikke tage straffen hvis man er så uheldig at blive opdaget
?

Jeg mener personligt ikke at jeg har gjort noget forkert. Hvis APG kan
bevise at jeg har krænket deres klients rettigheder og dermed brudt loven,
må jeg jo tage konsekvenserne (det kan jeg jo ikke rigtig undgå, lige meget
om jeg er uskyldig eller ej). Hvis de ikke kan bevise noget, og deres tilbud
om forlig er en måde at forsøge at skræmme mig til at betale, så ville det
da være dumt at indgå forlig.

--
Michael

Fra : hl

Dato : 18-06-02 19:36

> Jeg er i tvivl om de beviser de påstår de har, er tilstrækkelige til at de
> kan vinde en eventuelt retsag.

ok, deres bevisførelse skal jo være i orden.

> nok
>
> Om jeg har begået noget ulovligt eller ej, er ikke relevant mht. til mit
> spørgsmål her i gruppen. (Jeg spurgte om en henvisning til en advokat)

Næh, det har du på sin vis ret i, men jeg mener bare at kunne spore en
delvis indrømmelse i dit indlæg og undre mig over for hvorfor du ikke kan
acceptere det forlig du er blevet forelagt.

> ?
>
> Jeg mener personligt ikke at jeg har gjort noget forkert.

Nej, men sådan er det jo med piratkopier, størstedelen opfatter det ikke som
forkert og det er jo det APG bl.a. vil ændre på.

> [...]
tilbud
> om forlig er en måde at forsøge at skræmme mig til at betale, så ville det

Ja, da det ville være hul i hovedet at indgå forlig hvis du er uskyldig, men
omvendt mener jeg også man må være mand nok til at indrømme sine fejl, stå
ved sine handlinger og så tage konsekvenser deraf.

Fra : Peter G C

Dato : 18-06-02 19:41

hl <hljensen@worldonline.dk> skrev:

[klip]

> Næh, det har du på sin vis ret i, men jeg mener bare at kunne spore en
> delvis indrømmelse i dit indlæg og undre mig over for hvorfor du ikke kan
> acceptere det forlig du er blevet forelagt.

Det er da ligegyldigt. Hvis Stoltenberg vil have hjælp - så skal han have
det. Det kan jo være, at APG's forlig skal ses efter i sømmene.

[klip]

> Ja, da det ville være hul i hovedet at indgå forlig hvis du er uskyldig,
> men omvendt mener jeg også man må være mand nok til at indrømme sine
> fejl, stå ved sine handlinger og så tage konsekvenser deraf.

Det er off-topic.

/Peter

--
http://www.grauslund.com