Nokia 6510 v. 8310
Fra : John

Dato : 17-06-02 19:24

Jeg kan ikke finde anden forskel på de 2 telefoner end at 8310 har en smule
større display - hvad overser jeg??

Mvh
John

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-02 19:34

"John" <john-lof@sol.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke finde anden forskel på de 2 telefoner end at 8310 har en
smule
> større display - hvad overser jeg??

Design'et...8310 er ækel + poppet, 6510 er nydelig + stilig.

Mange siger at 6510'eren er en færdig 8310'er.

--
Mvh Henrik.

Fra : Poul V

Dato : 17-06-02 19:37

Enig.....men færdig er 6510´eren ikke. Der er generelle problemer med
modtagelsen af signal, og flere sendinger har også strømproblemer. Men det
er en lækker telefon med et godt display.

Fra : John

Dato : 17-06-02 19:53

Er lidt forvirret; betragtes 8310 ikke som en bedre telefon end 6510?
Hvilken udkom først? Hvor stor er pris forskellen?

Hvad mon 7210 kommer til at koste - og hvor handles den?

Mvh
John

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-02 21:15

> Er lidt forvirret; betragtes 8310 ikke som en bedre telefon end 6510?

Næ...egentligt ikke.

> Hvilken udkom først?

Rækkefølgen er vel 8210-->8310-->6510

6510 er vel egentligt navngivet forkert...burde hedde 8410 eller sår'n.

Hvor stor er pris forskellen?

6510'eren er vist en anelse billigere end 8310.
Pris uden abbo ca 2600,-

--
Mvh Henrik

Fra : John

Dato : 17-06-02 21:50

> Hvor stor er pris forskellen?
>
> 6510'eren er vist en anelse billigere end 8310.
> Pris uden abbo ca 2600,-

Hvor finder jeg den til den pris? Telekaeden/Wannasave har 8310 til 2399,-

Mvh
John

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-02 22:52

> Hvor finder jeg den til den pris? Telekaeden/Wannasave har 8310 til 2399,-

Jeg kiggede på www.mobilpriser.dk ...ved dog ikke hvor troværdig/opdateret
den er...

--
Mvh Henrik.

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 18-06-02 02:17

> 6510 er vel egentligt navngivet forkert...burde hedde 8410 eller sår'n.

Det vil jeg nu ikke mene.

6xxx serien er er pæne telefoner, som jeg vil tror primært er målrettet på
forretningsfolk.
3xxx serien er billige telefoner for unge.
8xxx serien kan jeg ikke helt finde ud af. 8210 var meget pæn, men 8310 er
helt ved siden af. (Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes den er
grim.) Burde være en 3xxx, men prisen er forkert.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 18-06-02 12:52

"Rasmus Lauritsen" <razzia@phreaker.netSPAMSUX> wrote:

> [...]
>helt ved siden af. (Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes den er
>grim.) Burde være en 3xxx, men prisen er forkert.

8210 har Nokia kaldt for fashion telefon - og det passer vel også meget
godt på 8310. Men 8810, 8850 og 8910 passer ikke helt - og den gamle
8110 falder helt udenfor.

Den serie som nok hænger bedst sammen er 6xxx. 6110, 6150, 6210, 6310,
6310i, 6510 og nu 6610 er alle beregnet til forretningsfolk. 6250 passer
ikke helt - den var mere til håndværkere og fritidsfolk.

Så Nokia har aldrig været konsistent med deres serier. Fx hænger 7110 og
7210 ikke rigtigt sammen i en serie. Den første ville passe bedre i 6xxx
serien og den anden i 8xxx.

Peter

Fra : John K

Dato : 18-06-02 16:32

> 8xxx serien kan jeg ikke helt finde ud af. 8210 var meget pæn, men 8310 er
> helt ved siden af. (Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes den er
> grim.) Burde være en 3xxx, men prisen er forkert.

Tja sådan er smag og behag jo heldigvis så forskellig. Personligt mener jeg
8210 er noget af det mest fimsede og grimmeste Nokia nogensinde har sendt på
markedet. 8310 er tilgengæld meget lækker.

Mvh

John K

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 19-06-02 01:50

> [...]
> 8210 er noget af det mest fimsede og grimmeste Nokia nogensinde har sendt

> markedet. 8310 er tilgengæld meget lækker.

Jeg synes tilgengæld at de flotteste telefoner fra Nokia har været 6210 og
6510. Har ikke desværre ikke haft den sidste endnu da min bankkonto er lidt
tom efter jeg købe en bærbar og min 6210 havde jeg en 1 måned, så blev den
stjålet :(

Fra : John K

Dato : 20-06-02 00:11

> [...]
lidt
> tom efter jeg købe en bærbar og min 6210 havde jeg en 1 måned, så blev den

Enig. 6210 er efter min mening en pæn telefon i en passende størelse. De kan
også blive for små...

Mvh

John K

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-06-02 21:18

"Poul V" <nonamet@ofir.dk> wrote in message news:aela8g$qku$1@sunsite.dk...

> Enig.....men færdig er 6510´eren ikke. Der er generelle problemer med
> modtagelsen af signal, og flere sendinger har også strømproblemer. Men det
> er en lækker telefon med et godt display.

Min egen 6510'er havde et underligt problem...den kunne ikke roame..:(

Er stadig til rep...nu på 7. uge...[aldrig...aldrig...mere BlueTel]

Til sidst gad jeg ikke vente længere, og har nu en
http://rtfm.orangenet.dk/v70/

--
Mvh Henrik.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-06-02 09:48

>Til sidst gad jeg ikke vente længere, og har nu en
>http://rtfm.orangenet.dk/v70/

Hvad syntes du om den, og hvad gav du ?

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-06-02 19:37

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Hvad syntes du om den, og hvad gav du ?

Bedste telefon jeg har haft...til dato.

Og jeg har haft en del:
N1011, N2110, N7110, N8510, N8550, T68, N6510, T66 og nu en V70'er.

Dog er den meget anderledes end de andre...men den holder 100%.

Jeg købte den på web-yahoo-auktion fra UK.
Pris 200£

--
Mvh Henrik.

Fra : HSK

Dato : 06-08-02 09:52

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Er stadig til rep...nu på 7. uge...[aldrig...aldrig...mere BlueTel]

Til din info, kan jeg sige at jeg nu efter 7 måneders ventetid har fået en
check på 2000 fra BlueTel fordi jeg meldte dem til Forbrugerstyrelsen.

/HSK

Fra : User #1

Dato : 18-06-02 04:29

> Enig.....men færdig er 6510´eren ikke. Der er generelle problemer med
> modtagelsen af signal, og flere sendinger har også strømproblemer. Men det
> er en lækker telefon med et godt display.

Vi har 3x 6510 i familien, (Dec01 + Mar02 & Jun02) ingen af dem har
probz af nogen art- de kører 110P og er den bedste Nokia ud af en vel
godt 12-15 prøvede modeller.

Den før 6510, var en 8310 og var den værste fra Nokia jeg/vi har prøvet
til dato......

Fra : imp

Dato : 21-06-02 14:05

"User #1" skrev d. 18-06-02 04:29 dette indlæg :
> [...]
> godt 12-15 prøvede modeller.
>
> Den før 6510, var en 8310 og var den værste fra Nokia jeg/vi har

Hvis I ikke har haft nogen fejl med den endnu må I have været MEGET
heldige! Jeg har købt en Nokia 6510 og den første jeg havde var der
MANGE problemer med... Så byttede jeg den til en anden og den fungerer
endnu værre... Skulle have været nede at bytte den i morgen, men i går
tabte jeg den på noget asfalt og selvfølgelig fik den mærker på coveret
så jeg garanteret ikke kan bytte den...

En fejl der HELT SIKKERT er i jeres Nokia 6510 telefoner er hvis I går
ind og skriver en besked og lader være med at lave et mellemrum efter
det sidste ord, men bare lader det stå med stregen under og så vælger
slet tekst i menuen og så holder *-testen inde for at indsætte et tegn
(når teksten er blevet slettet kan man jo skrive en ny med det samme)...
Så går den FULDSTÆNDIG i stå...

Har selv problemer med at når jeg modtager en besked dør telefonen
tit... OG hvis jeg sletter en besked... Og nogle gange når jeg skal ind
og skrive en... Den dør simpelthen bare...

Har v. 4.00 af softwaren...

Mvh. imp

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Schelde

Dato : 21-06-02 15:56

"imp" <imp.news@kandu.dk> wrote in message
> Har v. 4.00 af softwaren...
Nogen der ved om der er en ny version klar, for jeg har samme version og jeg
er da også ret træt af at den låser nogen gange når jeg vil indsætte et tegn
i en besked.

Den er aldrig død under afsendelse eller modtagelse af en besked heldigvis,
men det er heller ikke det jeg bruger den mest til.

Fra : imp

Dato : 22-06-02 13:57

"Brian Schelde" skrev d. 21-06-02 15:56 dette indlæg :
> [...]
heldigvis,
> men det er heller ikke det jeg bruger den mest til.

Nope, der er ikke kommet nogen opdatering til den, desværre, men den bør
jo være på trapperne eftersom det er lang tid siden de sidst
opdaterede...

Mvh. imp

http://www.kandu.dk/