Vedr. Antennetilladelse.
Fra : OZ9FB

Dato : 17-06-02 17:53

Hej her i gruppen.
Jeg har et spørgsmål, måske er der andre som har været i en lignende
situation her i gruppen.
I 1995 flyttede jeg ind i et rækkehus til leje i en andelsboligforening hvor
der intet var nævnt om antenner i husordenen.
Jeg spurgte bestyrelsen om jeg måtte opsætte en radioamatørantenne på gavlen
af huset, men det kunne jeg ikke få lov til men blot at den ikke var
monteret på huset kunne de ikke se noget galt i det.

Jeg satte så et fritstående rør i haven med antenne ovenpå, og det har så
stået der nu i 7 år.
For 1 år siden ændrede bestyrelsen vedtægterne og så var det pludselig ikke
tilladt med private antenner herunder også paraboler ihht. lokalplanen,
sagde de.

jeg ansøgte så hos selve andelsboligforeningen om en tilladelse da de nye
vedtægter kom frem i dagens lys, og såfremt jeg ville lade deres konsulent
fra teknisk afd. besigtige min opsætning kunne jeg forvente en tilladelse
fik jeg på skrift.
Dette var så en aftale og det blev synet og godkendt, 8 dage egter havde jeg
så min skriftlige tilladelse, men 14 dage efter, så kom den samme person som
havde skrevet under på tilladelsen uventet på besøg, og sagde til mig at han
hermed mundtligt havde trukket tilladelsen tilbage idet det ikke var et kønt
syn.

Jeg sagde til ham at han selv havde givet mig tilladelsen, så jeg agtede
ikke at nedtage det jeg netop havde fået tilladelse til.
Herefter modtog jeg et alm. brev om at jeg var opsagt med øjeblikkelig
virkning af mit lejemål, idet jeg ikke havde fulgt hans anvisning .

Dette har så resulteret i at jeg skal i retten, og en dommer samt to
lægsdommere skal besigtige min ant. i august måned og derefter er der så
domsforhandling i retten.

Jeg mener at det er en smart måde for en andelsboligforening at kunne komme
af med en lejer på, såfremt resultatet falder ud til deres fordel.

Er der andre som har været ude for noget lignende her i gruppen og såfremt
hvad var udfaldet.???

Mvh.

Frank Bech.

OZ9FB@MAIL.DK

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 02-09-02 01:38

OZ9FB skriver:

> Dette har så resulteret i at jeg skal i retten, og en dommer samt to
> lægsdommere skal besigtige min ant. i august måned og derefter er der så
> domsforhandling i retten.

Jeg er desvære først dd. kommet med i denne NG, så derfor et måske meget for
sent svar men....
Har du snakket med EDR om problemet og da det sikkert allerede nu er afsluttet
hvad blev udfaldet så?

//Beach > OZ2FTH