Fand... også, nu blev det min tur
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-06-02 17:30

til et tyveriforsøg.

Nu plejer jeg ikke at tage MC'en ind til Århus og parkere offentlige steder,
dog med få undtagelser. I dag var en af dem.

Jeg parkere inde på Rosenvangs Allé i mindre end en time. Stedet er
befærdet. Da jeg kommer ud, står der en og roder i min tændingslås med en
skruetrækker. Kammeraten holder på cykelstien med tændt knallert, klar til
at stikke af. De ser mig, og når desværre at stikke af.

Men ingen omkring mig og MC'en reagere på noget som helst. Er der
overhovedet ingen som syntes det er mærkeligt at der står en ung knægt, med
makkeren holdene på knallert ved siden af, og roder i en tændingslås med en
skruetrækker. Han havde ikke engang styrthjelm, og lignede overhovedet ikke
en MC'ist. Øv. Så nu skal XT'eren have ny tændingslås.

Jeg må lære at tage bilen derind.

--
Mvh.
Henrik (som er pissed)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 17-06-02 18:13

svineri

mvh

Thomas

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 17-06-02 18:48

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> skruetrækker. Kammeraten holder på cykelstien med tændt knallert, klar til
> at stikke af. De ser mig, og når desværre at stikke af.

Øv, sådan noget skrammel..
Det er da utroligt at der ikke er nogen der reagerede..

--
MVH Kenneth Egholm
Bladerunner

www.RaptorMC.dk

(Slet "SLET_DETTE" i min e-mail, ved direkte svar)

Fra : james

Dato : 18-06-02 00:20

> Øv, sådan noget skrammel..
> Det er da utroligt at der ikke er nogen der reagerede..

Når en pige kan slæbes igennem hele Fredericia, skrigende om hjælp, for så at
blive voldtaget.....uden at et eneste menneske ville hjælpe eller ulejlige sig
til at ringe på sin mobil til politiet....tror du virkelig de vil blande sig i
det der? Og hvis Henrik havde "fået fat i" disse to....hvad havde han gjort?
Nok havnet i fængsel, fordi det kaldes for selvtægt....og det er også bestemt
ad demokratisk vis, til at være tabu.....baaaaaaaah baaaaaaah.........

-james

Fra : Steen Schmidt

Dato : 18-06-02 01:44

> [...]
sig
> til at ringe på sin mobil til politiet....

Uhyggeligt - hvad sker der med Danmark? Det her ender da galt.....

Mvh
Steen

Fra : assassin

Dato : 17-06-02 20:13

Skulle lige ha set det... grrrr :-/

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 18-06-02 11:54

"assassin" <martin_dk97@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skulle lige ha set det... grrrr :-/

så ville du have levet op til dit navn eller hvad

--
Jacob - der selv går ind for selvtægt i sådanne situationer.

Fra : Peter J

Dato : 17-06-02 20:57

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en

Så nu skal XT'eren have ny tændingslås.

> [...]

Godt det ikke var BBén

Peter
CBR 1K, med spyball

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-06-02 21:02

Havde det været BB'en kunne jeg have slået ihjel ;-o

--
Mvh.
Henrik (som lurer efter en bourdeux eller metallicbrun scooter 30, som jeg

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-02 23:21

On Mon, 17 Jun 2002 22:02:24 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

Hej Henrik.

>Havde det været BB'en kunne jeg have slået ihjel ;-o

Det kompani jeg er ansat i har et kontor i den bydel.
Vi har været ret plagede af knallertrødder der kører forbi og smider
en brosten gennem ruderne for at se hvor lang tid der går inden
vagtpatruljen stiller.
Næste gang samme procedure, men så tror man man ved hvor lang tid der
er til rådighed til at fjerne indboet.
Det er nogle ret "sjove" typer min gamle fødeby er belemret med

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 17-06-02 22:07

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> til et tyveriforsøg.

SNIP....

> [...]
med
> makkeren holdene på knallert ved siden af, og roder i en tændingslås med

Jeg ved godt at kan virke lidt provokerende på dig lige nu, men......

Låser du kun med styrlåsen ? Anvender du ikke en kæde eller andet til at
sikre din MC med ??
Ikke fordi at jeg selv mener at du er ude om det fordi du "kun" bruger
styrlåsen, men det ville jo nok forhindre den slags drengestreger i
fremtiden..

Thore Jensen
RF600

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-02 14:35

Ja, jeg brugte kun styrlåsen, da jeg kun skulle være væk fra den i kort tid
og samtidig sørgede for at parkere et befærdet sted. Men du har ret i at det
åbenbart ikke er nok, jeg må slæbe min store ABUS-kæde med mig overalt.

--
Mvh.
Henrik

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 18-06-02 17:42

> Men du har ret i at det
> åbenbart ikke er nok, jeg må slæbe min store ABUS-kæde med mig overalt.

Ja, det er sørgeligt at det skal være sådan.....

Thore

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 17-06-02 22:38

Pis og lort.

Jeg havde ellers lidt på fornemmeren at det var ok at nuppe kawa'en ned i
byen sådan hvis den ikke lige skulle overnatte? - der røg den illusion. -
latterlige skarnsknægte, de skulle fandeme ha' et drag prygl.

Mvh
Kristoffer

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-02 14:33

"at det var ok at nuppe kawa'en ned i byen sådan hvis den ikke lige skulle
overnatte"

Det turde jeg under ingen omstændigheder, med mindre der er sted at låse den
inde. Jeg havde engang en kollega i Århus, der 2 gange oplevede at hans MC
lå på siden om morgenen, da han skulle på arbejde.... Fuldstændig
meningsløst, hvad tænker folk på

Fra : Lars

Dato : 17-06-02 22:42

Sådan noget P..
Har selv en XT600 og den er der dælme ingen der skal "skruebrække" Jeg kan
VARMT anbefale dig at købe din nye tændingslås på WWW.DINMC.DK som er en
internet MC forretning. Og så har han "kun" specialiceret sit i Yamaha+s XT
modeller. Han hedder Lars Ebdrup og er en kanon fin fyr, og så er han billig
!!! Check også Dansk Off-Road MC Klubs hjemmeside, så du kan møde nogle
"artsfæller" : www.dormck.dk.
Lars V.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-02 14:30

Kender ham godt, ville oprindeligt have handlet der. Tak for rådet alligevel

Fra : Christian Knudsen

Dato : 17-06-02 23:35

det er simpelthen bare for meget - fatter de ikke at de får tæsk, hvis vi
fanger dem???

Fra : "H;P

Dato : 18-06-02 01:11

Hejsa´

"Christian Knudsen" skrev i en meddelelse
> det er simpelthen bare for meget - fatter de ikke at de får tæsk, hvis vi
> fanger dem???

Det er vist ligemeget.......når de så slæber dig i retten for voldligt
overfald . Det er vist set & hørt om før !

Tyveknægte & voldtægtsforbrydere er den lavest stående form for liv. Men må
ikke behandles derefter .

Hilsen

H ; P

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Steen Schmidt

Dato : 18-06-02 01:44

> Det er vist ligemeget.......når de så slæber dig i retten for voldligt
> overfald . Det er vist set & hørt om før !

Så får de sgu bare en tur mere....

Mvh
Steen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 18-06-02 07:43

Steen Schmidt <sschmidt@nospam.dk> wrote in article
<DnvP8.60645$N46.2032862@news010.worldonline.dk>...

> Så får de sgu bare en tur mere....

Hæ! Ja så kan de lære det

--
Mikkel

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-02 09:17

Jeg er enig i at det er sygt at man ikke kan straffe disse mennesker

Men kan det måle sig med den tilfredsstillelse det måtte være i at fange dem
og give dem en afklapsning....

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 17:10

Christian Knudsen <dsl24585b@post.cybercity.dk> skrev i en
> det er simpelthen bare for meget - fatter de ikke at de får tæsk, hvis
vi
> fanger dem???

Det er nok desværre(?) en kendsgerning at selv motorcyklister kan man
bestjæle uden at skulle risikere koporlige følger :-/

Men et par tilfælde af seriøs selvtægt på stedet kunne være sjovt at få
i dagspressen. Såvel for debattens skyld, som ikke mindst for at
risikoen ved at stjæle mc'er kunne blive blive en offentlig kendsgerning
(igen?), således at man atter kunne stille sin motorcykel fra sig uden
at skulle skjule den bag en kragerede af alskens låse :-|

--
Armand

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-06-02 21:19

Armand wrote:

> [...]
> (igen?), således at man atter kunne stille sin motorcykel fra sig uden
> at skulle skjule den bag en kragerede af alskens låse :-|

Og så man igen kunne komme i bås med diverse klubber som man ellers
normalt ikke ønsker at blive sat i bås med?

/Robert

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-06-02 20:36

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Og så man igen kunne komme i bås med diverse klubber som man ellers
> normalt ikke ønsker at blive sat i bås med?
>
> /Robert

He he, ja nogle sjældne gange har det uventede fordele at blive sat i bås

--
Jacob

Fra : Robert Eriksen

Dato : 20-06-02 21:41

Jacob Stegelmann wrote:

> "Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> He he, ja nogle sjældne gange har det uventede fordele at blive sat i bås

Hmmm.. istedet for "dk.fritid.motorcykel" pladeholdere skulle man måske
få lavet en med "Property of HA. Fuck it and die"... selvom det nok
vil se lidt kikset ud på en Yamaha.. og man skal nok ikke parkere
ALT for tæt på en borg

/Robert
XJ600S '98 (kun stjålet en enkelt gang)

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 20-06-02 22:46

> [...]
> få lavet en med "Property of HA. Fuck it and die"... selvom det nok
> vil se lidt kikset ud på en Yamaha.. og man skal nok ikke parkere

ROFL, tja gad godt vide hvad morten tager for sådan en plade?
det er faktisk ikke et særsyn at se rocker på japsere....synes faktisk at at
en del af dem benytter sig at riskogernes fordele

--
Jacob -også på en riskoger, GSXR250

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 18-06-02 08:15

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> til et tyveriforsøg.

SNIP
> [...]
ikke
> en MC'ist. Øv. Så nu skal XT'eren have ny tændingslås.

Hej Henrik,

Nu er det min tur til at udtrykke min medfølelse overfor dig - ligesom du
gjorde overfor mig, da min Skruzuki DR250 blev stjålet i slutningen af maj
måned. Det er sgu' da osse kreperligt, at man ikke kan have sine ting i
fred!!! :-{{{

Egentlig er du sluppet billigt, hvis du kun har fået ødelagt tændingslåsen.

Hør nu bare min klagesang her:

Tyveknægtene, som stjal min pladderknallert, har sandsynligvis gjort
således:

I min carport stod min bil ret tæt på min BMWK1200RS, som holdt yderst mod
vejen. Inderst og bag Bimmeren stod Skruzuki'en. Tændingslåsen var
selvfølgelig uden nøgle - og der var lås på forhjulets bremseskive.

De formastelige hoveder har evnet at klemme Skruzukiien ind imellem min bil
og Bimmeren og det uden at skramme nogen af disse - og tak for det.

Skruzukien er formentlig blevet kørt væk i en kassevogn eller lign.
Da politiet fandt den, var instrumenthuset smadret, incl. tændingslåsen,
tankdækslet manglede låsecylinder, styret var bukket, bremsegrebet var
blevet reduceret med indtil adskillige gram efter en tur i asfalten.
Bremseskiven, som var ca. 850 km gammel, er ligeledes lettet for adskillige
gram, for tyvene kunne ikke få låsen af, hvorfor de med vinkelsliber eller
lign. har skåret skivens ribber af.
Bagdækket, som også var ca. 850 km gammelt, bærer nu præg af at man har
forsøgt at lave "brændere". Bagskærmen har de knækket, så jeg har
hjemmeflikket en ny fra en af mine børns plastic-kasser til opbevaring af
legetøj. Det mindste er dog, at de har brændt en hel tankfuld benzin af
svarende til 215 km iflg. triptælleren. Værre var det at opdage, at motoren,
der havde max. olieniveau ved tyveriet, nu skulle have godt en liter olie.
Gad vide, hvordan de ædlere indre dele har det nu?!
Jeg føler sig sgu' egentlig lidt voldtaget - selvom jeg ikke bor i
Fredericia :-{{{{

Jeg har ikke købt nogen ny bremseskive, da den ikke er skæv, og fordi
bremsfunktionen er upåvirket af det "kirurgiske indgreb".

Samlede omkostninger til nye stumper (købt i DK til støtte for den lokale
stumpe-pusher, til støtte for Told&Skat, osv.) er løbet op i knap 2.600
incl. moms. Hertil eget arbejde med udskiftning.

Irriterende ekstraomkostninger i området 22K- 25K for at få lukket min
carports ene side og få monteret elektrisk ledhejseport, osv.

Så meget bøvl og så mange omkostninger for en skide DR250 indkøbt for sølle
12K i februar i år.

Om jeg er sur??? Gæt selv.
Sådanne tyveknægte skulle skæres i tynde skiver på en sløv EVA pålægsmaskine
:-}

Mvh.
Carsten

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 18-06-02 09:21

Jeg tror jeg ved hvordan du har det. Ok, jeg er sluppet billigt i forhold
til dig. Men jeg er sur alligevel

"Sådanne tyveknægte skulle skæres i tynde skiver på en sløv EVA
pålægsmaskine"

Jeg kan ikke være mere enig.

Måske man skulle stille en MC et "godt sted" og ligge på lur, og vente på at
de kom forbi. Hvis vi var et par stykke kunne vi nok få "skræmt" par stykker
i løbet af kort tid. Samtidig kunne vi så lige tage et par billeder og
offtentligøre på nettet. Nej, det er ikke straf nok.... tænke .. tænke.

Fra : Boldreel - RaptorMC.~

Dato : 18-06-02 21:30

> [...]
> i løbet af kort tid. Samtidig kunne vi så lige tage et par billeder og
> offtentligøre på nettet. Nej, det er ikke straf nok.... tænke .. tænke.
----------

Det hørte jeg om for et stykke tid siden, at politiet havde gjort med en
Harley et sted i USA, og da de tilfangetagne tyve skulle for retten lagde de
sag an mod politiet for at have fristet dem over evne!

Og tyvene skulle vist oven i købet være blevet frikendt !!!!!!!!

Det siges at være en sandfærdig historie, men jeg håber ikke det
passer......

--
mvh. Boldreel
http://RaptorMC.dk

Fjern X i mailadresse

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-06-02 07:53

Jeg havde nu ikke tænkt mig at blande politiet ind i det, de kan jo ikke
gøre andet end at fortælle dem at de ikke må...

Fra : Steven

Dato : 18-06-02 23:14

On Tue, 18 Jun 2002 09:15:12 +0200, "Carsten Eilersen"
<eilersen@image.dk> wrote:

-snip-

> [...]
>Irriterende ekstraomkostninger i området 22K- 25K for at få lukket min
>carports ene side og få monteret elektrisk ledhejseport, osv.

Du skal nok anse det for en 'heldig' advarsel at det kun var Suzukien
det gik ud over, hvilket bevirkede at bekostede en ændring til en
lukket carporten.

Når du har en så dyr mc, som en K1200RS, stående i en åben carport,
ville det nok kun have været et tidsspørgsmål før den var væk.

Som jeg forstår det, har der været en række tyverier af kostbare
cykler som f.eks Harley Davidson i de sidste år, selv fra lukkede
garager.

mvh
Steven
FZS600

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 19-06-02 08:37

"Steven" <1234abcd@(REMOVE_THIS)worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Når du har en så dyr mc, som en K1200RS, stående i en åben carport,
> ville det nok kun have været et tidsspørgsmål før den var væk.

Hej Steven

Nu står Bimmeren der på 3. år, og ingen har rørt den endnu.
Det er jo en gammelmands-knallert, som vejer som en tidligere
storebæltsfærge - og så har jeg en meget stejl opkørsel, som gør det umuligt
at få den op på vejen, med mindre man bruger et spil. I øvrigt kræver det
noget mere fysik/teknik at køre på Bimmer-lokummet end på en lille 250 cm3
1-stamper. Politiets formodning (på grundlag af findestedet) var, at det var
nogle knægte på 14-16 år - sådan nogle må vel forventes ikke at turde binde
an med den "2-hjulede åbne sportsvogn".

Anyway - nu bliver carporten lukket af - koste (næsten) hvad det vil.

> Som jeg forstår det, har der været en række tyverier af kostbare
> cykler som f.eks Harley Davidson i de sidste år, selv fra lukkede
> [...]

Jeg bilder mig naivt ind, at BMW kun appellerer til ældre mc-ister ), som
kan holde nallerne for sig selv.

Mvh.
Carsten

Fra : Steven

Dato : 20-06-02 00:17

On Wed, 19 Jun 2002 09:37:02 +0200, "Carsten Eilersen"
<eilersen@image.dk> wrote:

-snip-
> [...]
>nogle knægte på 14-16 år - sådan nogle må vel forventes ikke at turde binde
-snip
>Anyway - nu bliver carporten lukket af - koste (næsten) hvad det vil.

-snip-

>Mvh.
>Carsten

Hej Carsten,

Jeg er bange for at vægten ikke er nok til at sikre mod tyveri, - og
hvis du er forsikret i TopDk koster det jo i så fald 20% af ejen
lomme.

Et familiemedlem havde en tæppebutik i Nordjylland for et par år siden
og fik en dag 3 - 4 hele tæpperuller leveret om eftermiddagen, hvor de
blev aflæsset på rampen ved bagsiden af butikken.

2 timer senere da han skulle hive dem ind på lageret var den ene rulle
væk!! Og vi taler ruller på 25m * ca. 4,5 m så dermed meget tunge.

Tyvene må være kommet med en lastbil og have fjernet rullen ved højlys
dag, - utrolig, - magen til frækhed.

Men også når det drejer sig om tunge mængder af byggematerialer
forsvinder de uanset vægt, så det gælder godt nok om at sikre sig når
man har værdier stående.

hilsen
Steven
FZS600

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 20-06-02 10:24

> On Wed, 19 Jun 2002 09:37:02 +0200, "Carsten Eilersen"
> <eilersen@image.dk> wrote:

SNIP - en hel masse af mine egne skriblerier

> [...]
>
> Jeg er bange for at vægten ikke er nok til at sikre mod tyveri, - og
> hvis du er forsikret i TopDk koster det jo i så fald 20% af ejen

SNIP - historie om stjålne tunge tæpper.

> Men også når det drejer sig om tunge mængder af byggematerialer
> forsvinder de uanset vægt, så det gælder godt nok om at sikre sig når
> [...]

Jeg er d.d. mødt senere på arbejde, da en håndværker fra et større anerkendt
port-firma kom for at måle op til el-dreven ledhejseport.

Nu håber jeg bare, at porten (bygge-materialerne) bliver monteret, inden
nogen stjæler den (dem) ).

Mvh.
Carsten - med snart lukket carport, så man kan have maskinparken i fred.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 18-06-02 16:20

> [...]
> skruetrækker. Kammeraten holder på cykelstien med tændt knallert, klar til
> at stikke af. De ser mig, og når desværre at stikke af.

Bastards! Synd at du skal til lommen for at udbedre skaden men heldig du
opdagede dem i - nogenlunde - god tid...

Mvh.
Chris
: )

Fra : Michael Sandgaard

Dato : 18-06-02 18:17

Hej

Danmark er ved at blive et land fuld af tyve og andet skravl. For ca en
månede siden fik vi stjålet to scooter fra vores garage. (garagen var
lukket). der er heller ikke nogen forsikring der dækker, da de ikke var
kasko forsikret.

Hilsen
Michael (som nu køre gz 250)

Fra : Steven

Dato : 18-06-02 23:14

On Mon, 17 Jun 2002 18:30:18 +0200, "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk"
<xng@post.cybercity.dk> wrote:

>til et tyveriforsøg.
-snip

Min medfølelse.

Man må desværre nok erkende, at der i dag er en betydelig risiko for
overgreb, når man stiller sin mc fra sig i en storby.

Mange unge synes ikke der er nogen stor fare forbundet med at forgribe
sig på andres mc'er eller biler, især ikke når de er under den
kriminelle lavalder; - mange folk - især ældre - er vel også blevet
blevet noget bange for at gribe ind, hvis det drejer sig om flere unge
i en gruppe, de har jo set i fjernsynet hvad der kan ske dem.

mvh
Steven
FZS600

Fra : Michael

Dato : 20-06-02 19:35

Hej

Jeg fik stjålet 2 scooter i en lukket garage. Det er da en lille med ca 90
huse. Så det er ikke kun i de store byer man skal passe på sit/sine køretøj.

Hilsen
Michael (som nu køre gz 250)

Fra : Jake

Dato : 19-06-02 10:25

Satans til små skiderikker. Det er da trods alt et held at de ikke nåede så
langt med den.

Og jeg der troede at jeg var paranoid bare fordi jeg har to låse på
Yamaha'en

mvh Jakob (den forkerte)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-06-02 11:21

Hej forkerte Jacob

"Og jeg der troede at jeg var paranoid bare fordi jeg har to låse på
Yamaha'en"

Det er du ikke, sådan føler du det bare. Det er fand.. træls at det skal
være sådan.

Fra : Jake

Dato : 19-06-02 15:36

> Det er du ikke, sådan føler du det bare. Det er fand.. træls at det skal
> være sådan.

Dvs at jeg med sindsro kan investere i denne dims:
http://www.propa-lok.com/ProductsDetail.asp?Index=79

mvh
Jakob
XJ 600

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-06-02 15:54

Det er sgu' en seriøs tyverisikring. Det kniber nok lidt med at have den
under sadlen

Men go' til at sikre MC'en derhjemme.