Hvor køber man Plastigauge?
Fra : Squish

Dato : 17-06-02 20:34

Hej Alle,

Jeg står og skal have målt tolerance på krumtapakslen på min MC. Jeg
skal nemlig have nye hovedlejer i. Nu jeg så har hørt om det her
Plastigauge, der skulle være sagen! Men hvor (i kbh.) kan man få fat i
sådan noget?

Mvh. Squish

CB 400 F - Fuldstændig splittet ad!

Fra : Richard Pade

Dato : 17-06-02 22:10

Squish wrote:

> [...]
> skal nemlig have nye hovedlejer i. Nu jeg så har hørt om det her
> Plastigauge, der skulle være sagen! Men hvor (i kbh.) kan man få fat i

Findes det virkelig endnu - det er snart 30 år siden, jeg brugte
Plastigauge sidst. Men det virkede fint, så det har måske holdt
konkurrencen væk.

I en velassorteret værktøjshandel eller en maskinforretning - jeg ville
ringe til Löwener og spørge dem - alt. om de kender en forhandler.

Richard

Fra : Squish

Dato : 18-06-02 03:21

Richard Pade wrote:

> [...]
>
> I en velassorteret værktøjshandel eller en maskinforretning - jeg ville
> ringe til Löwener og spørge dem - alt. om de kender en forhandler.

En søgning på google viser i hvert fald masser af hits- desværre ingen
til danske forhandlere

Tak for forslagene!

Squish

Fra : Jan Meyer

Dato : 19-06-02 17:46

Hej

I Aalborg køber vi det hos den lokale mc forhandler!

Mvh.Jan

Fra : Poul B-H

Dato : 19-06-02 19:00

Er der en der vil fortælle hvad Plastigauge er, for os der ikke er født i
1800-tallet ?

Poul B-H

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-06-02 19:22

Poul B-H wrote:

> Er der en der vil fortælle hvad Plastigauge er, for os der ikke er født i
> 1800-tallet ?

Så så du. Små slag.

Det bruges da vist flittigt idag. Der er måske bare ikke så mange der tænker
på at bruge det. Det ligner fiskesnøre, og findes i forskellige tykkelser. Man
lægger det f.eks. på en krumtapssøle og lægger lejeoverfaldet på og
momentspænder. Når lejet atter adskilles er tråden samttet ud. Med en skala
kan man se lejetolerancen.

Ib Jakobsen

Fra : René Hansen

Dato : 19-06-02 22:46

For os der er født i 1800-tallet (eller næsten) var det nu blytråd, og da
plastigauge kom frem, var det jo noget forfærdeligt fint og nymodens noget.
Ren

Fra : Richard Pade

Dato : 19-06-02 22:59

Ib Jakobsen wrote:

> Så så du. Små slag.

Bare fordi man har oplevet at købe sodavandsis til 25 øre, skal man høre...

> Man lægger det f.eks. på en krumtapssøle og lægger lejeoverfaldet på og
> momentspænder. Når lejet atter adskilles er tråden samttet ud. Med en skala
> kan man se lejetolerancen.

Nåh ja, skal vi ikke bare sige, et man kan se spillerummet mellem sølen og lejet -
tolerancen står i specifikationerne, den er ikke lige sådan at måle :)

Richard

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-02 17:23

Richard Pade wrote:

> Bare fordi man har oplevet at købe sodavandsis til 25 øre, skal man høre...

Eller købe for tre kroner spejderhagl. Man fik en hel bærepose.

> Nåh ja, skal vi ikke bare sige, et man kan se spillerummet mellem sølen og lejet -

> tolerancen står i specifikationerne,

Jeg tænkte godt man skulle komme til at høre for det .

> den er ikke lige sådan at måle :)

Der er da noget der hedder et tolerancemål. )

Ib Jakobsen

Fra : Richard Pade

Dato : 20-06-02 19:22

Ib Jakobsen wrote:

> Eller købe for tre kroner spejderhagl. Man fik en hel bærepose.

Ja, og dengang benzinen steg til over en krone literen, troede vi, verden var gået af
lave - den skulle gå meget "lavere" :),

> Jeg tænkte godt man skulle komme til at høre for det .

Vi er her vel for at lære af hinandens "visdom", ikk?

> Der er da noget der hedder et tolerancemål. )

Er det ikke snarere noget man sætter op for hinandens?

Richard

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-02 19:28

Richard Pade wrote:

> Ja, og dengang benzinen steg til over en krone literen, troede vi, verden var gået af
> lave - den skulle gå meget "lavere" :),

Du tænker på den gang man skulle gange beløbet med to, for standeren kunne ikke registrere
så store beløb.

Ib Jakobsen

Fra : Squish

Dato : 20-06-02 01:01

Jan Meyer wrote:
> Hej
>
> I Aalborg køber vi det hos den lokale mc forhandler!
>
> Mvh.Jan

Arh.. pis..! Der er flere UGER, til jeg skal til Aalborg

Fra : Allan Bojesen

Dato : 19-06-02 22:11

"Squish" <hs304FJERNMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Arh.. pis..! Der er flere UGER, til jeg skal til Aalborg

Fortvivl ikke
Hvis du mailer mig din postadresse vil jeg sende en tråd til dig. Jeg har
tilfældigvis nogle liggende i kældren.

Allan Bojesen

Fra : BLACK MAGIC Top Fuel~

Dato : 20-06-02 08:18

Sådan Allan!!
Respect!
Jon Iversen.

Fra : Squish

Dato : 21-06-02 00:29

Allan Bojesen wrote:

> Fortvivl ikke
> Hvis du mailer mig din postadresse vil jeg sende en tråd til dig. Jeg har
> tilfældigvis nogle liggende i kældren.
>
> Allan Bojesen

Jeg takker for venligheden, men har været på indkøb- dog i kbh.

Mvh. Squish

Fra : Søren Hjorth Sørense~

Dato : 21-06-02 00:42

"Squish" <hs304FJERNMIG@hotmail.com> wrote in message news:3D126543.8090304@hotmail.com...
> Allan Bojesen wrote:
[klip]
> Jeg takker for venligheden, men har været på indkøb- dog i kbh.
>
> Mvh. Squish

Jeg står sjovt nok også og mangler noget Plastigage og har ikke lige kunnet finde
nogen der forhandler det. Du kunne vel ikke afsløre hvor i Kbh man finder det ?
Takker og bukker på forhånd

Mvh. Søren
XJ600 '86

Fjern giraffen i min adresse ved direkte svar.

Fra : Squish

Dato : 21-06-02 18:30

Søren Hjorth Sørensen wrote:

> [...]
> nogen der forhandler det. Du kunne vel ikke afsløre hvor i Kbh man finder det ?

Jeg købte det hos Augusta MC på Frederiksborgvej.

Mvh. Squish

CB400F '76 - Fuldstændig splittet ad!