SCSI
Fra : Proxie

Dato : 17-06-02 17:23

Hej NG...

Jeg håber det er den rigtige gruppe jeg poster det i!!

Jeg har nogle 'Ultra2 Wide' disk's.... De skulle køre/detectes som 80mb/s
disks.... men bliver detected til 40mb/s ad Adaptec controlleren.. (?)

Jeg har lige opgraderet controller fra Tekram 390F til Adaptec 29160LP, da
jeg skal have et par IBM160 Ultrastars snart...
(skal diskene reformateres af den nye controller???)

Kører mine nuværende diske på ½kraft??? Eller er Ultra2 Wide kun 40mb/s??

Ingen forhandlere aner forskel på diverse scsi standarder...det er mega
skod...

Håber I kan hjælpe! Evt. henvise til en hjemmeside eller noget info!

På forhånd tak!

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-06-02 19:33

"Proxie" <proxie@calibra.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har nogle 'Ultra2 Wide' disk's.... De skulle køre/detectes som 80mb/s
> disks.... men bliver detected til 40mb/s ad Adaptec controlleren.. (?)

Har du en LVD terminator eller blot en alm UW terminator?
Du skal huske at hvis du vil køre U160 skal du sågar også have et specielt
kabel til dette! - dette er ej heller under gives væk (550+moms for et med 9
stik - been there done that)

> Jeg har lige opgraderet controller fra Tekram 390F til Adaptec 29160LP, da
> jeg skal have et par IBM160 Ultrastars snart...
> (skal diskene reformateres af den nye controller???)

Det skulle ikke være nødvendigt, der hvor du får størst problemer er nok at
få windows til at acceptere du har skiftet controller midt i det hele (hvis
du booter på scsi that is)

> Kører mine nuværende diske på ½kraft??? Eller er Ultra2 Wide kun 40mb/s??

Både ja og nej.
De 40megabyte/s er teoretisk max, du vil tvivlsomt ramme max med een disk -
hvis du derimod bliver op til flere diske intensivt skal kan du nok ramme
deropaf..
40megabyte/s er jo immervæk også en slant..

/Dennis

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 17-06-02 20:48

Proxie wrote:
> [...]
>
> Jeg har nogle 'Ultra2 Wide' disk's.... De skulle køre/detectes som 80mb/s
> disks.... men bliver detected til 40mb/s ad Adaptec controlleren.. (?)

ja, over på LVD kanalen med dem..

> Jeg har lige opgraderet controller fra Tekram 390F til Adaptec 29160LP, da
> jeg skal have et par IBM160 Ultrastars snart...
> (skal diskene reformateres af den nye controller???)

nej og det var dog en fjollet 'opgradering' !

> Kører mine nuværende diske på ½kraft??? Eller er Ultra2 Wide kun 40mb/s??

nej, Ultra2Wide i modsætning til hvad Dennis Pedersen skrev ER 80MB/sek.

(og din LVD kanal skulle da gerne kunne klare 160 i alt.. :)

men årsagen kan være du har sat dem på UltraWide kanalen.. sæt dem over
på LVD kanalen.. og sørg for du har et LVD kabel med Terminering i
enden.. eller på disken..

> Ingen forhandlere aner forskel på diverse scsi standarder...det er mega
> skod...

det er ikke det eneste de ikke ved en skid om.