Skærme
Fijala 3554
Lodrette streger på SyncMaster 959NF
Fra : Jesper Petersen

Dato : 17-06-02 16:10

Hej

Jeg har lige købt en Samsung SyncMaster 959NF, som for det meste
fungerer upåklageligt. Sommetider når jeg tænder computeren (og
skærmen), kommer der ikke noget billede på men kun lodrette streger i
skiftevis rød, grøn og blå. Det samme sker sommetider når skærmen skal
tænde igen efter at være gået ud, fordi computeren ikke har været brugt
et stykke tid.

Jeg mistænker ikke så meget skærmen men mere grafikkortet, som er
onboard (Intel 810 chipset). Jeg bruger 1280x1024 som opløsning.

Nogen der har gode idéer til, hvad problemet kan være? Ville det evt.
hjælpe med et nyt grafikkort?

Mvh.
Jesper

Fra : Hans

Dato : 19-06-02 22:46

"Jesper Petersen" <jesperp@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der har gode idéer til, hvad problemet kan være? Ville det evt.
> hjælpe med et nyt grafikkort?

Det er dårlig timing i dit grafikkort, så du ser hukommelsen bliver
nulstillet. Der er ikke noget "farligt" ved det, andet end det ser spøjst
ud.

Et andet grafikkort vil fjerne fænomenet, men hvis du iøvrigt er tilfreds er
der ingen grund til at skifte, da det ikke skader din skærm.

mvh
Hans

Fra : Jesper

Dato : 20-06-02 09:54

Tak for svaret.

> Det er dårlig timing i dit grafikkort, så du ser hukommelsen bliver
> nulstillet. Der er ikke noget "farligt" ved det, andet end det ser spøjst
> ud.

Problemet er, at jeg er nødt til at genstarte computeren hver gang,
for at få billede på skærmen igen - og selvom det ikke er så tit, er
det ret irriterende.

> Et andet grafikkort vil fjerne fænomenet, men hvis du iøvrigt er tilfreds er
> der ingen grund til at skifte, da det ikke skader din skærm.

Enden på det bliver nok, at jeg køber et nyt grafikkort, så håber jeg
bare, at det hjælper

Mvh.
Jesper

Fra : Jesper Petersen

Dato : 20-06-02 14:31

(prøvede at sende en post fra Google groups, men den er vist ikke nået frem,
så jeg prøver igen)

Tak for svaret.

>Det er dårlig timing i dit grafikkort, så du ser hukommelsen bliver
>nulstillet. Der er ikke noget "farligt" ved det, andet end det ser spøjst
>ud.

Problemet er, at hver gang disse streger kommer, er jeg nødt til at genstarte
computeren for at få billede på skærmen igen.

>Et andet grafikkort vil fjerne fænomenet, men hvis du iøvrigt er tilfreds er
>der ingen grund til at skifte, da det ikke skader din skærm.

Løsningen bliver nok et nyt grafikkort, for selvom det ikke sker så tit, er
det irriterende, når det sker. Iøvrigt kunne jeg godt bruge et nyt grafikkort,
så det vil under alle omstændigheder ikke være helt spildt.

Mvh.
Jesper