Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Matrox Parthelia i morgen ???
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-06-02 15:56

*Nvidia buster? We'll see.

By Fuad Abazovic, 17/06/2002 15:42:40 BST

ACCORDING TO OUR SOURCES close to Matrox, the company should introduce its
Parthelia cards as soon as tomorrow. There are still very little details
available but there are some samples knocking about and some of our industry
friends have seen these already.

Still, from Matrox UK representatives we heard that still there are no
samples for the UK, which is where we in Bosnia belong, by some strange
quirk of mathematics.

Anyhow, we heard that the Parhelia 512 will easily outperform Geforce 4 Ti
4600 and Parthelia will become the first to dethrone Nvidia from the
pinnacle of the graphics card performance tables. If it's true, of course.
"Of course the Parhelia 512 is going to be faster than TI 4600," we were
told, so why should we doubt them.
For their part, Nvidia do not seem to be worried about this card, suggesting
it's not going to be as good a performer as some people claim. Nvidians do
not expect it to be faster than a TI 4600.

Still, performance wise, Matrox have some nice things in pocket, like triple
monitor support for surround gaming and partial DX 9 support with
displacement mapping inside but not the whole DX 9 caboodle that would make
it fully hardware compatible. It's still AGP 4X, at least for the time
being. µ

http://www.theinquirer.net/17060215.htm

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : JRS

Dato : 17-06-02 16:32

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:gMmP8.155$va.32527@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Parthelia cards as soon as tomorrow. There are still very little details
> available but there are some samples knocking about and some of our
[snip]

DAMN, jeg vil gerne ha en ! Men den bliver jo nok alt for dyr til lille mig
:-/

JRS

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-06-02 05:29

Michael Lund Sørensen wrote:
> *Nvidia buster? We'll see.
[snip]

Nej, det kommer ikke i dag. Der går liiige lidt længere tid.

Her er lidt at se på.
http://www.warp2search.net/article.php?sid=5214&mode=thread&order=0

--
Lars

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-06-02 22:34

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in

> [snip]
>
> Nej, det kommer ikke i dag. Der går liiige lidt længere tid.

ifølge Anandtech er der en NDA der forbyder dem at offentliggøre der
testresultater før den 25. juni, hvor kortet også skulle være i
butikkerne rundt omkring. De siger deres test er lavet med en Final HW-
udgave og en RC1 driver - men mere info end det, får man ikke før den
25/6

Flemming

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-06-02 10:35

Hardinfo skriver:

Matrox Parhelia annonceret !
Montreal, Canada, June 18th, 2002 - Matrox Graphics Inc., the leading
professional graphics company, announces the Matrox ParheliaT family of
graphics accelerators - the first graphics boards based on the
revolutionary, new Matrox Parhelia-512 high fidelity GPU. Delivering the
highest quality, excellent performance and unique features, the Matrox
Parhelia line of graphics boards is the first to offer a multitude of new
features, including a full 256-bit DDR memory interface, partial Microsoft®
DirectX® 9. Forvent en meget snarlig test af Matroxs nye Parhelia på
HARDINFO.DK. Det bliver spændende, at se om Parthelia kan levere varen med
Nvidias GF4-konger på markedet. Få mere information om Matrox Parhelia via
linket.
http://www.matrox.com

http://www.hardinfo.dk/default.asp

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-06-02 17:45

Hardware test er også med på noderne: De skriver bl.a. 450 US$

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=965

Fra : Esben

Dato : 18-06-02 20:15

> Hardware test er også med på noderne: De skriver bl.a. 450 US$
>
> http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=965

Matrox skriver 399$ på preorder
http://shopmatrox.com/preOrder/europe/parhelia_datasheet.asp?currencyid=1&cid=58

Fy for satan hvor dyrt :(

--
Esben

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-06-02 21:11

Esben wrote:

> Matrox skriver 399$ på preorder

http://shopmatrox.com/preOrder/europe/parhelia_datasheet.asp?currencyid=1&ci
d=58

> Fy for satan hvor dyrt :(

Mjae... men var det ikke også nogenlunde det, GeForce4 topmodellerne kostede
da de lige kom på markedet. Helt nyt hardware er somregel dyrt

Vent bare til de kommer på hylderne, så falder priserne lidt. Ellers kan man
jo bare købe en bulk-version. Den er sikkert lidt billigere end retail'en
til 399

--
Lars

Fra : Esben

Dato : 18-06-02 22:14

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse news:aeo448$o3k$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
> jo bare købe en bulk-version. Den er sikkert lidt billigere end retail'en

Jo, men det er stadig dobbelt så dyrt som G400, da det kom ud. Gad vide om der kommer nogen neddroslede modeller, så man ikke
behøver at bruge uhensigtsmæssigt mange penge på et Matrox-kort.

--
Esben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-06-02 00:57

> [...]
der kommer nogen neddroslede modeller, så man ikke
> behøver at bruge uhensigtsmæssigt mange penge på et Matrox-kort.

Det gør der på et senere tidspunkt.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 19-06-02 08:19

<---------------->
> Jo, men det er stadig dobbelt så dyrt som G400, da det kom ud.
<---------------->

Syntes 399$ er billigt mindre end jeg havde forvendtet I skal huske at
det er kun den samme vejl. pris som Geforce 4 TI og efter hvad man høre
skulle matrox sparke noget mere end det hurtigste Geforce

Fra : Peter E Hansen

Dato : 19-06-02 15:08

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Matrox skriver 399$ på preorder

http://shopmatrox.com/preOrder/europe/parhelia_datasheet.asp?currencyid=1&ci
d=58

> Fy for satan hvor dyrt :(

Og det bliver dyrere endnu, som jeg læser det inde på deres hjemmeside,
lægger de 20 % moms oveni de 399$, når de sender til danmark.

Mvh Peter

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 18-06-02 22:23

Fik lige dette her fra en mail liste hos Matrox jeg kom til at tilmelde mig
engang. Jeg har tilladt mig at fjerne det værste reklame gøjl:

The Matrox Parhelia is priced at $399 (USD) and will be available in late
June 2002. Visit our Web site for additional information and for the
opportunity to pre-order your Matrox Parhelia graphics card from
Shopmatrox.com:
http://www.matrox.com/mga/start/newsletter/jun_2002/game/parhelia_board.cfm