Nogen der bruger CorelDraw til Mac ? - erf~
Fra : B. Jakobsen

Dato : 17-06-02 15:13

Hejsa
Er der nogen her der bruger CorelDraw til Mac? Jeg er ved at skrive et lille
stykke journalistik om den nye version 11 af CorelDraw og CorelPhotopaint
der åbenbart er carbonized for OS X (hvad det så end betyder) og blev
nysgerrig efter om der er nogen der ved hvor godt salge af Corelprodukter
til Mac egentlig går.
kh
Bjørn

Fra : Peter Gersmann

Dato : 17-06-02 18:25

In article <3d0dee21$0$71646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "B. Jakobsen"
<studio@smalbro.dk> wrote:

> om der er nogen der ved hvor godt salge af Corelprodukter
> til Mac egentlig går.

Tjah...

Se:
http://www.caslonshop.dk/
http://webshop.officeline.dk/
http://www.ecommit.dk/

Det er landets tre landsdækkende AppleCentre og ikke et af dem har CorelDraw
til mac på deres website.

//Peter

Fra : B. Jakobsen

Dato : 18-06-02 04:58

Ja, det er i grunden mærkeligt at der ikke er nogen der sælger det, for det
er jo da et godt produkt. Har det fået dårlige anmeldelser i macverdenen ?
Kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 18-06-02 05:24

"B. Jakobsen" wrote:

> Ja, det er i grunden mærkeligt at der ikke er nogen der sælger det, for det
> er jo da et godt produkt. Har det fået dårlige anmeldelser i macverdenen ?

Jeg kender ikke de nyeste versioner - har en version 8 pakke - opgr. til 8.03
Det er noget rigtig skrammel at arbejde med på en Mac.
Meget langsom - holder ikke målene nøjagtigt. 13 cm. i bredden fylder faktisk
14 i slut EPS filen
Og det er ikke holdbart til prof. brug.
Købte den i sin tid for at kunne rette op på dårlige filer fra en PC bruger.
Vedkommende har fundet ud af at Adobe Illustrator er meget bedre til prof.
brug.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-06-02 02:45

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> Vedkommende har fundet ud af at Adobe Illustrator er meget bedre til prof.

Version 10 er nær en "killer app". Corel Draw er mere et DTP program end
en fætter til Illustrator. Det kan bare det samme som Illustrator ...
næsten + alt andet man har brug for. Corel har en fantastik pakke til en
fanstastisk pris. I hvert fald fra og med v. 10.

Mojn, Thomas

--
What goes: Clip clop, clip clop, clip clop, bang
bang, clip clop, clip clop, clip clop?

An 'Amish' drive-by shooting

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-06-02 06:22

Hej Bjørn

CorelGraphics Suite _er_ et godt produkt, men der er 'krig' på markedet mellem
Corel og Adobe, og det er efter min mening en af årsagerne til, at CGS ikke
har den markedsandel - især herhjemme, - som dens kvalitet egentlig berettiger
den til.

Og jeg fristes rent faktisk til at sige, at Adobe 'dumper' markedet for at
holde Corel ude, og at de til det formål bruger alle til rådighed stående
midler.

Hvorfor stoppede Corel pludselig fra den ene dag til den anden udviklingen af
Corel Office 2000 til Mac. - Og det selvom de var så langt fremme med den, at
det var et spørgsmål om 3-4 måneder, før den ville blive frigivet til salg? -
Det lyder besnærende, da de skrev, "...This is because we want to concentrate
on our graphics products..." - Men samtidig fortsatte de endda ekstra hårdt
med udviklingen af Corel Office 2000 til Windows og især Linux....

Mit gæt er, at M$ her 'dumpede' markedet på uddannelsesprodukter og
opgraderinger, så de lå ca. $100USd under de tilsvarende Corel Office priser.
Ingen firmaer kan i længden holde til det over for et monster som M$. Og så
valgte Corel at droppe Mac'en rent office-mæssigt.

- På det grafiske område er M$ jo ingen konkurrent til Corel. Og Adobe har nok
ikke kapital nok til at kunne 'dumpe' Corel helt ud af markedet. - Det har M$
derimod!

mvh. Erik Richard

"B. Jakobsen" wrote:

> Ja, det er i grunden mærkeligt at der ikke er nogen der sælger det, for det
> er jo da et godt produkt. Har det fået dårlige anmeldelser i macverdenen ?

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 18-06-02 01:30

> [...]

> der åbenbart er carbonized for OS X (hvad det så end betyder) og blev
> nysgerrig efter om der er nogen der ved hvor godt salge af Corelprodukter

Hvis du er ved at lege journalist og skriver om Mac OS X, burde du så
ikke vide hvad "Carboniseret" betyder?

Corel Graphics Suite blev i øvrigt Carboniseret fra og med version 10.

Ellers kunne en rigtig journalist nok finde svaret hos dem der ved det
.... jamen jeg siger det bare

Mojn, Thomas

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-02 06:19

moof.nospamforme@tdc-broadband.dk writes:

>Se:
>http://www.caslonshop.dk/
>http://webshop.officeline.dk/
>http://www.ecommit.dk/
>
>Det er landets tre landsdækkende AppleCentre og ikke et af dem har
>CorelDraw
>til mac på deres website.

Det er for dårligt, det var da netop noget en PC mand kender og måske ikke
tror at en mac kan bruges til..

Hilsen

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 19-06-02 18:27

In article <fc.0073fb6b04406e363b9aca00e1c5adc9.4406e38@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Det er for dårligt, det var da netop noget en PC mand kender og måske ikke
> tror at en mac kan bruges til..

Min erfaring er at de folk som er grafikere bruger Photoshop - uanset
platform. Der findes folk i interne marketingafdelinger som kører CorelDraw,
men de er få, og det er sjældent, at det er nyeste version.

Generelt hader pc folkene at få en fremmed computer ind, og det er i den
forbindelse nærmest fløjtende ligegyldigt om det er en Compaq/HP, IBM eller
Apple - hvis det ikke er et mærke de har bunker af i forvejen, så er det
besvær og mere arbejde. Det ser man jo også de steder, hvor der er mac - man
vil ikke have pc men hellere Virtual PC.

Vh.
Peter Gersmann

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-02 06:22

studio@smalbro.dk writes:
> [...]
>det
>er jo da et godt produkt. Har det fået dårlige anmeldelser i macverdenen ?

Jeg har set en god anmeldelse af det og jeg tror det var Mediamac, men
hæng mig ikke op på, hvor jeg har set det

Hilsen Hanne
www.macbnruger
www.enterpol.dk