Hvilken Kirkesamfund.
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 17-06-02 13:17

Hvilken kirke samfund er denne side fra , Jeg har skrevet til dem og de vil
ikke oplyse det, de siger det er lige meget, men det kunne være rar at vide
inde man begyndte at bruge deres side.
Der er nok en eller anden der kan gennem skue eller ved noget om dem.

http://www.bibel-skolen.dk/

--
Med kærlighilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-06-02 13:32

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> writes:

> [...]
> inde man begyndte at bruge deres side.
> Der er nok en eller anden der kan gennem skue eller ved noget om dem.

At dømme efter http://www.bibel-skolen.dk/om-os.htm er de nogle af de
alt for mange, der ikke mener, at de har behov for en menighed, men at
de bare er "kristne". Det er selvfølgelig udmærket i sig selv, men man
narrer kun sig selv med den opfattelse.

De er tydeligt katolsk-fjendske og EU-fjendske og deres emnevalg
antyder, at de er særdeles endetidsfikserede.

Sådan lidt ligesom Erik.
--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-06-02 13:34

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 17-06-02 17:52

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alt for mange, der ikke mener, at de har behov for en menighed, men at
> de bare er "kristne". Det er selvfølgelig udmærket i sig selv, men man

Ja, og du er en af de alt formange der tror en kirkesamfund kan rumme
bøsser, frelser og stof/spritmisbruger og så stadig kan være under Guds
Nåde.

> De er tydeligt katolsk-fjendske og EU-fjendske og deres emnevalg
> antyder, at de er særdeles endetidsfikserede.

Din Lutherske kirke er netop opstået ved/af katolsk-fjendske mennesker.

Erik L

Helvede har ingen brandtrappe!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-06-02 19:23

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> writes:

> Ja, og du er en af de alt formange der tror en kirkesamfund kan rumme
> bøsser, frelser og stof/spritmisbruger

Og mordere, løgnere og tyveknægte. Hov nej, det var den første
menighed jeg beskrev der...

Ja, heldigvis er vore menigheder i dag meget finere. Vi stritter
heldigvis alle de rædsomme syndere ud. Væk med dem. Ad bad. De ville
vel ikke være syndere, hvis de oprigtigt mente at have brug for Jesus.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-06-02 22:55

Erik Engelbrecht Larsen wrote:

> Ja, og du er en af de alt formange der tror en kirkesamfund kan rumme
> bøsser, frelser og stof/spritmisbruger og så stadig kan være under
> Guds Nåde.

Jeg ville da være aldeles glad, hvis et kirkesamfund med de beskrevne
medlemmer kan rumme Frelser? (Gnæk!)

> Din Lutherske kirke er netop opstået ved/af katolsk-fjendske
> mennesker.

Ja, det er logisk nok, men hvor EU-modstanden kommer ind, der fatter jeg
godt nok ikke at man blander religion og politik.

EU har indtil videre formået at skabe velstand og især fred i en grad som
man ikke skulle have troet det muligt for Europa for 60 år siden. Det er
således idag utænkeligt at franskmænd og tyskere skulle ryge i totterne på
hinanden i en ny europæisk Verdenskrig - og Gudskelov for det - så NOGET må
der da være om at EU er et "Fredens Projekt"?
Altenativet ville nok enten have været sovjetisk besættelse eller en ny
europæisk krig fremkaldt af militant nationalisme og lukkede
handelsmarkeder.
At sammenligne EU med Romerriget eller tidligere historiske stormagters
erobringer af dele af Europa er latterligt. Det drejer sig i dette tilfælde
om frivilligt samarbejde som demokratisk nedsatte regeringer har indgået med
hinanden. ALLE afgiver gradvist suverænitet og målet er europæisk
føderation. Det har det sådan set hele tiden været planen lige siden
europæiske modstandsfolk mødtes på Holstein-konferencen i Schweiz i '44,
selv om de danske politikere har lullet folk i søvn med flæskepriser og
bildt dem ind at "Unionen er stendød".

Jeg kan ikke forestille mig et alternativ til denne udvikling. Det er vist
kun de mest naive på den yderligtgående højrefløj og venstrefløj, der for
alvor tror at Danmark kan melde sig ud af alle former for samarbejde,
herunder EU og FN.

Jeg mener at EU og NATO er den eneste måde at bevare freden i Europa på.

Hvad er alternativet?

Anders Peter Johnsen
- som har travlt med bachelorprojekt om Danmark og WEU!

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 20-06-02 23:32

?

> Ja, det er logisk nok, men hvor EU-modstanden kommer ind, der fatter jeg
> godt nok ikke at man blander religion og politik.

noget skal han jo slynge ud ?

> [...]

> herunder EU og FN.
>
> Jeg mener at EU og NATO er den eneste måde at bevare freden i Europa på.

Jesus, Guds frelse fra denne verdens undergang!

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 17-06-02 18:04

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> "Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> writes:

Født på ny!
----

I sit svar til Nikodemus sagde Jesus.
Joh 3,5 Jesus svarede: "Sandelig, sandelig siger jeg dig: Den, der ikke
bliver født af vand og ånd, kan ikke komme ind i Guds rige.
Vi kan forstå, hvorfor Jesus nævner ånden, men hvad har vand, med omvendelse
og en ny fødsel at gøre?
Vandet henviser til syndfloden på Noas tid
Vandet henviser til det vand yperstepræsten skulle vaske sine hænder i
Vandet henviser til dåben

De ved da hvad de spørger om?

Fra : Niels

Dato : 17-06-02 14:50

> [...]
>
> De er tydeligt katolsk-fjendske og EU-fjendske og deres emnevalg
> antyder, at de er særdeles endetidsfikserede.

Lyder som en anbefaling )

Niels

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-06-02 19:25

"Niels" <ikke.til@raadighed> writes:

> Lyder som en anbefaling )

Hvilke dele af det?

Om man er katolsk-fjendsk og EU-fjendsk, det kan jeg ikke rigtig
udsætte noget på. Jeg mener, at det er en fejlagtig måde at se verden
på, men det kunne aldrig falde mig ind at påstå, at jeg har patent på
sandheden hvad det angår.

Det med ikke at være tilknyttet en menighed, derimod...
--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Niels

Dato : 17-06-02 19:38

> [...]
> sandheden hvad det angår.
>
> Det med ikke at være tilknyttet en menighed, derimod...

Hmm, når jeg er sammen med mine venner er jeg i en menighed, og det er ikke
den menighed jeg er opskreven i.

Har du det ikke sådan?

Niels

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-06-02 21:51

"Niels" <ikke.til@raadighed> writes:

> Hmm, når jeg er sammen med mine venner er jeg i en menighed, og det er ikke
> den menighed jeg er opskreven i.
>
> Har du det ikke sådan?

Næh, for jeg tillader mig den luksus faktisk at have venner udenfor
kirkemiljøet

Mere seriøst: De to ting kan ikke sammenlignes! Din gruppe af venner
har du i store træk selv valgt, og den består i store træk af folk,
der tænker og mener som dig.

En menighed er en samling af mennesker med alle mulige forskellige
gaver, som kompletterer hinanden, og selv om man ikke altid er enig
med alle, så kan en egentlig menighed - netop derfor - formå ting, som
en gruppe af venner ikke kan.

Hvad mere er: Menigheden er der til at retlede dig, når din personlige
"variant" af kristendommen kommer lidt på afveje. Uden en menighed kan
du bevæge dig længere og længere væk fra virkeligheden i en gang
religiøs "jeg ved det hele"-hed (se dig omkring, Niels: Det er næsten
altid folk der er uden en menighed eller har startet en
udbrydermenighed, fordi de var uenige med den lære der blev ført i
deres oprindelige menighed, der ryger ud i "langt ude"-sekterier) Er
du i en sund menighed, så bliver du ledt på rette vej længe før det
går galt.
--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Niels

Dato : 17-06-02 22:30

> [...]
>
> Mere seriøst: De to ting kan ikke sammenlignes! Din gruppe af venner
> har du i store træk selv valgt, og den består i store træk af folk,

Forkert.
Vi er vildt uenige, men stadig venner..

> [...]
> gaver, som kompletterer hinanden, og selv om man ikke altid er enig
> med alle, så kan en egentlig menighed - netop derfor - formå ting, som

Den er også etableret hvor to eller tre er forsamlede i Jesu Navn (Matt
18,20)

Ser du jeg er kristen og dermed en del af Kristi legeme som er Hans
kirke/menighed (Kol 1,24)

Så derfor er du med i den samme menighed som jeg, nemlig Jesus egen måde at
organisere os på..

Og det selv om jeg officielt de sidste 34 år har været opskrevet som medlem
i pinsekirken.

Mine venner se evt. www.gnisten.tk er meget forskellige og har hjemme i
forskellige menighedssammenhænge, men når vi er sammen er vi en menigheden i
bibelsk forstand, vi deler også nadver ect.

> [...]
> deres oprindelige menighed, der ryger ud i "langt ude"-sekterier) Er
> du i en sund menighed, så bliver du ledt på rette vej længe før det

Hvem er bedre til at retlede end en god ven?
Og hvis ikke din "ven" gør det, er det så en ven?

Vi har været sammen nu i mere end et tiår, og er stadig ikke udbrydere..

Ingen af os er folk der vandrer fra menighed til menighed..

Vi er stadig venner, og vi er stadig samlet omkring Jesus når vi er sammen,
også udenfor de skemalagte samlinger.

Niels

Fra : Newsreader

Dato : 17-06-02 17:29

On Mon, 17 Jun 2002 14:16:44 +0200, "Børge Højlund Jensen der bor i
Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> [...]
>inde man begyndte at bruge deres side.
>Der er nok en eller anden der kan gennem skue eller ved noget om dem.

jeg merer at erindre at de tidligere har haft forbindelse til/med
adventistsamfundet, men og de stadig har det ved jeg ikke. Men
indholdet i deres budskab er langt han ad vejen på linie med flere af
de grupper som har forladt adventistsamfundet fordi de ikke finde at
det er fundamentalistisk nok, at det ikke betoner endetidsprofetierne
tilstrækkeligt.

Med venlig hilsen
Newsreader

E-mail: research@direkte.org

Fra : Odd-Arild Knutsen

Dato : 17-06-02 21:06

Kan den blinde lede den halte?

Slike mennesker er det ikke verdt å bruke tid på

mvh
OAK