Hvordan laver man en komplet website - kun~
Fra : Mr. Q

Dato : 17-06-02 13:02

Jeg er forholdsvis ny inden for brugen af flash, og kunne godt
tænke mig en fremgangsmetode til hvordan du bygger en komplet
website, kun ved brug af flash.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 17-06-02 13:36

On 17/06/02 14:02, in article aekj4k$4nv$1@sunsite.dk, "Mr. Q"
<hope2you@hotmail.com> wrote:

> Jeg er forholdsvis ny inden for brugen af flash, og kunne godt
> tænke mig en fremgangsmetode til hvordan du bygger en komplet
> website, kun ved brug af flash.

LOL
Du laver en flashfil .swf og kalder den fra din index.htm(l)...
Hvis sitet skal være komplet skal du nok tilføje noget indhold

Poul

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-06-02 22:00

>LOL
>Du laver en flashfil .swf og kalder den fra din index.htm(l)...
>Hvis sitet skal være komplet skal du nok tilføje noget indhold
og den mere seriøse:

overvej, om du vil påtvinge brugeren at hente alle sider før han kan
se noget som helst.. i så fald kan du så placere alle undersider i
samme swf..

hvis ikke, så skal du bruge LoadMovie() hver eneste gang brugeren
vælger et menupunkt..

en grundig gennemgang vil nok fylde for meget her, men jeg vil sige,
at jeg har haft ret meget held med at bruge movieclips til at
indeholde de forskellige undersider..

movieclips har - bl.a. - den egenskab, at man skal 'slukke' og 'tænde'
for dem, skifte x,y oma..

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 17-06-02 22:19

On 17/06/02 22:59, in article 3d0e4d1e.28194581@news.cybercity.dk, "Bo
Dudek" <bo@REMOVEbodudek.dk> wrote:

> [...]
> samme swf..
>
> hvis ikke, så skal du bruge LoadMovie() hver eneste gang brugeren

Korrekt. Men sites er jo mange ting. Han kan også være i tvivl om
tekstmængde og redigerbarhed, hvor man kunne foreslå loadede tekstfiler
eller samarbejde med php (men hvis det var relevant spurgte han nok ikke
sådan?).
Det er ikke nødvendigvis flash's animationsmuligheder, som får folk til at
anvende det.
Og så er der alle parametrene for søgemaskiner, etc.
Jeg reagerede blot fordi jeg synes (uden at ville være arrogant eller svine
ham til) at spørgsmålet var i en kategori helt for sig selv...

Der er mange ting, som man bør overveje - rigtig mange! Men hvis man har
besluttet sig og vil det - jamen så er det vel bare at gøre det...

Mvh. Poul