Inst. bibliotek
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 17-06-02 12:35

Hej

Hvordan får jeg nemmest stien til Windows installation (f.eks. C:\WIndows)
?

--
Best Regards / Med venlig hilsen
___________

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 17-06-02 13:23

"Michael Vilhelmsen" <Michael.Vilhelmsen@Microcom.NoSpam.Com> skrev i en
meddelelse news:Xns92308A184E7E7MichaelVilhelmsenNoS@212.54.64.135...
> Hej
>
> Hvordan får jeg nemmest stien til Windows installation (f.eks. C:\WIndows)
> ?

GetWindowsDirectory

Fra : Peter Vrist

Dato : 19-06-02 07:20

Dette er taget fra Delpi's hjælp:

var sWinDir: String;

iLength: Integer;
begin
// Initialize Variable
iLength := 255;
setLength(sWinDir, iLength);
iLength := GetWindowsDirectory(PChar(sWinDir), iLength);
setLength(sWinDir, iLength);

With MediaPlayer1 do begin
Filename := sWinDir + '\Clock.avi'; //specify video file
DeviceType := dtAVIVideo; //set Device compatibility to AVI
Display := Panel1; //Set display device to a TPanel
Open;
Play;
end;
end;

Peter Vrist

Fra : Juno

Dato : 19-06-02 08:40

"Peter Vrist" <peter.vrist_notthis_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Dette er taget fra Delpi's hjælp:
>
> var sWinDir: String;
>
> iLength: Integer;
> begin
> // Initialize Variable
> iLength := 255;
> setLength(sWinDir, iLength);
> iLength := GetWindowsDirectory(PChar(sWinDir), iLength);
> setLength(sWinDir, iLength);
--klip--

Jeg er efterhånden stødt på dén metode et par gange i Borland's filer.
Jeg synes personligt at det her er nemmere, og mere overskueligt, men det er
måske en smags-sag.

Husk iøvrigt selv at sætte det sidste '\' hvis det er nødvendigt...

function GetWDir: string;
var
dir: array[0..MAX_PATH] of Char;
begin
Result := '';
if GetWindowsDirectory( dir, MAX_PATH) <> 0 then
Result := string( dir)
else
Exception.Create( 'Could not get WinDir info');
end;

--
*/*
jUno