Spam
Fra : Peter Rasmussen

Dato : 17-06-02 10:38

Er der andre der efter de har skrevet i dette skønne forum, bliver spammet
på det groveste.

Glæder mig til de sv*n kan retsforfølges.

MVH

Fra : nOAz

Dato : 17-06-02 11:13

hvilken form for spam?

jeg er ikke blevet spammet...

noaz

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 17-06-02 23:08

Peter Rasmussen skrev:
> Er der andre der efter de har skrevet i dette skønne forum, bliver
spammet
> på det groveste.

Emnet er godt nok lidt off-topic i denne gruppe, meeen jeg synes at
emnet er så vigtigt, at det bør kunne tages op i ny og næ.

Problemet er, at nogle mennesker har programmer (som jo kunne være
skrevet i VB!), der scanner indlæg i nyhedsgrupper for e-mail
adresser.
Det betyder, at hvis man bruger sin rigtige e-mail adresse, når man
sender indlæg, er der en reel risiko for, en gang ude i fremtiden, at
blive spammet. Regel nummer 1 er altså: Opgiv aldrig din rigtige
e-mail adresse.
Brug i stedet én som har fået fjernet/omskrevet/indsat noget, og gør
på én eller anden måde opmærksom på, at dette skal
tilføjes/om-omskrives/fjernes, hvis man vil sende en e-mail til dig.
Bemærk spammerne er begyndt på, i disse scannerprogrammer, automatisk
at tilføje/om-omskrive/fjerne de mest almindelige ting, så det handler
om at være anderledestænkende.

Jeg tror ikke at der er nogen, som gider bruge tid på at scanne denne
nyhedgruppe alene. Når man har scannet én, kan man jo ligeså godt
scanne dem alle!

> Glæder mig til de sv*n kan retsforfølges.

Det er vi mange der gør!

-------
Tomas

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 19-06-02 14:29

Jeg syntes overhoved ikke det er offtopic, da dette er den eneste gruppe jeg
skriver i.

Problemet med spam er at jeg bliver bombarderet med reklamer, jeg ligger med
et spørgsmål/svar omkring ADSI på en MS nyhedsgruppe på ms'es egen
nyhedsserver. Jeg tror det er der hesten ligger begravet. Det må jo være
spammernes yndlings søge sted.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-06-02 22:55

Peter Rasmussen skrev:
> Jeg syntes overhoved ikke det er offtopic, da dette er den eneste
gruppe jeg
> skriver i.

Hvilke grupper du skriver i eller ikke skriver i har vel ikke noget at
gøre med om det er off-topic eller ej!

Du kan her se hvad denne gruppe er beregnet til at skrive om:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programmering.basic.visual-
basic

> [...]
> et spørgsmål/svar omkring ADSI på en MS nyhedsgruppe på ms'es egen
> nyhedsserver. Jeg tror det er der hesten ligger begravet. Det må jo

Ja, det er et godt bud!

....og så skriver du altså alligevel i andre grupper en denne???

Iøvrigt så er regel nummer 2, med hensyn til at undgå spam, at oprette
aliaser til ens rigtige e-mailkonto (HVIS det altså kan lade sig
gøre).
Dermed kan man hurtigt nedlægge et alias, hvis det bliver spammet, og
oprette et nyt (til samme konto).

-------
Tomas

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 19-06-02 17:39

Peter Rasmussen skrev:
> Er der andre der efter de har skrevet i dette skønne forum, bliver spammet
> på det groveste.
>
> Glæder mig til de sv*n kan retsforfølges.
>
> MVH

Hver eneste dag modtager jeg omkring 10-20 spam-mails fra ét/flere(???)
asiatiske firmaer ... problemet er at de hele tiden skifter deres
afsender-e-mail-adresser ud.
Jeg har aldrig før tænkt på at det kunne være pga. min e-mail-adresse står i
adskillige nyhedsgruppe-meddelser, men det er da helt klart en mulighed. En
ting er i hvert fald sikkert: Det er f***me irriterende!!

Jeg er for nylig begyndt at videresende dem til spam@fs.dk i håb om at det
engang hjælper (se evt. www.net-tjek.dk) ...

Mvh. Bjarke