Vindpumpe
Fra : Ole Jensen

Dato : 17-06-02 10:23

Hej allesammen

Er der nogen der ved hvor man kan købe en vindpumpe som dem der står ved
åbredden og pumper vand op til kreaturerne.
Jeg har søgt på Google m.v. men kan ikke finde nogen der forhandler dem.
Jeg ved godt at jeg sandsynligvis kan finde dem hos forhandlere af
landbrugsudstyr, men det kunne jo være, at der var nogen her der ved det.

Er der måske en der ved hvor højt den kan pumpe vandet op? Det skulle
gerne løftes 4 meter.

Hilsen
OleJ

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 17-06-02 15:30

Når jeg skriver "mulepumpe" dukker der faktisk noget op.
Flemming.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-06-02 23:24

Flemming Svendsen <flemclar@mail.dk> skrev i en
> Når jeg skriver "mulepumpe" dukker der faktisk noget op.
> Flemming.

Ang. pumpen, så larmer den, idet stangen inde i røret altid vil skramle på
indersiden. Den kan nok løfte de 4 meter, men den giver ikke ret meget vand.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Jensen

Dato : 18-06-02 09:15

Det gør ikke så meget at den ikke giver så meget vand. Den skal bare
løfte vandet op til en stor beholder, hvorfra jeg skal tappe det til
vandingsbrug i min have. Det er for at få et større tryk på vandet.
Og hvis den larmer, så kan jeg bare stoppe den når jeg er hjemme, så den
kun arbejder når jeg er på arbejde.

mvh
OleJ

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-06-02 23:11

Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk> > Og hvis den larmer, så kan jeg bare
stoppe den når jeg er hjemme, så den
> kun arbejder når jeg er på arbejde.
>

> mvh
> OleJ

Så må vi jo håbe at du ingen naboer har... eller at de har samme arbejdstid
som dig....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Jensen

Dato : 18-06-02 09:12

Ja, det har jeg prøvet, men jeg kan stadig ikke finde en vindpumpe.

OleJ

Fra : Dan Andersen

Dato : 19-06-02 21:39

"Flemming Svendsen" <flemclar@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg skriver "mulepumpe" dukker der faktisk noget op.
> Flemming.
>
> Såvidt jeg kan se, er det kun en mulepumpe, der kommer op ved søgning.
Ikke en vindpumpe.
Mvh. Dan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-02 00:04

Dan Andersen <dan@dbamott.dk> skrev i en

> "Flemming Svendsen" <flemclar@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke en vindpumpe.
> Mvh. Dan

Ved de findes, men kan ikke finde noget heller, endsige huske navnet. Men et
er sikkert: den vil blive ret dyr. Lav den selv. Det sværeste bliver nok at
få vingerne sikrede mod løbskkørsel. Det sker ved at en vægt ved udslyngning
drejer vingerne, så de ikke er så effektive. Resten er en stang inden i
røret, der går ned til en udvidelse hvori en gummimembran af en vis
størrelse, vel 10-20 cm bliver løftet ganske lidt, måske kun 1-2 cm af
stangen og dermed vingerne. Under den skal sidde en kontraventil der lukker
ved nedadbevæget membran. Mellem de to skal afgangsrøret sidde. Har du ikke
mod, det har du nok ikke, så prøv den Blå Avis.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Jensen

Dato : 20-06-02 06:34

> [...]
> ved nedadbevæget membran. Mellem de to skal afgangsrøret sidde. Har du ikke
> mod, det har du nok ikke, så prøv den Blå Avis.

Tak for svaret. Måske prøver jeg den Blå Avis, eller måske prøver jeg at
lave den selv - det lyder som en udfordring. Men først prøver jeg en
forhandler af landbrugsredskaber, eller en landmand.

mvh
OleJ