kalde en procedure i et VB-Script
Fra : Jørgen Staun

Dato : 17-06-02 10:05

Jeg har lavet et VB-Script, der opretter brugere i mit Active Directory:

- AddUser
- DelUser
osv.

Jeg henter alle brugeroplysninger fra en Oracle-database, som eksporterer
data over i en batch fil. Er det muligt at kalde proceduren i VB-Scriptet
fra batch-filen. Noget i stil med

OpretBruger.BAT
-----------------
AddUser "Angeline","Jolie"
AddUser "Kylie","Minogue"

Fra : Flemming Christianse~

Dato : 25-06-02 07:55

Hej Jørgen

Det kan du, men det vil nok blive lidt sløvt.
Grunden er at du skal lave GetObject til domain'et eller serveren hvor du
skal oprette brugerne hver gang du kalder dit vb script fra en batch fil,
f.eks:

wscript.exe AddToAD.vbs "Angeline" "Jolie"
wscript.exe AddToAD.vbs "Kylie" "Minogue"
- hvor bruger er argumenter til vb scriptet.

Hvorfor ikke lave et vb script der gør det hele.
Lad vb scriptet lave en query i din Oracle database vha ADO, træk
oplysningerne ud og læg dem direkte i AD.

Mvh
Flemming Christiansen
CapaSystems A/S