Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Søges: holdbart digital kamera med zoom, g~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-06-02 09:35

Jeg savner et digital kamera, men da jeg skal bruge det til at
tage billeder af og på min hest, så _VIL_ jeg have et der kan
holde. Det må også meget gerne være vandtæt.

Det eneste kamera jeg har fundet der lever op til ovenstående krav er:
http://www.dpreview.com/news/0206/02060602casiogv20.asp
aka Casio GV-20. Beklageligvis har det ikke zoom :/
Jeg vil have zoom med også, da motiverne ellers bliver for små :/

Nogen der kender til andre kameraer?
Er det muligt at købe en extra kasse der kan sættes uden på, som
gør det vand og stød sikkert, således at jeg kan få zoom med?

JonB

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 17-06-02 11:14

> [...]

> Er det muligt at købe en extra kasse der kan sættes uden på, som
> gør det vand og stød sikkert, således at jeg kan få zoom med?

Canon's PowerShot A-kameraer (A10, A20, A40) er ret gode. Canon er kendt
for at bygge deres kameraer solidt. Jeg har selv et PowerShot A10, og det
virker meget solidt, jeg har hørt om folk der har tabt deres uden de tog
skade af det.

Det er også muligt at købe en dykkerkasse til kameraet, så du kan tage
undervandsbilleder.

--
Martin Kaltoft

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-06-02 09:30

> Det må også meget gerne være vandtæt.

Kodak DC5000 er en mulighed. Vi har et på mit arbejde og det er meget solidt
og "vandbeskyttet"

--
Anders Majland
Digital Ixus, AW-PS-200 (kamerahus), Apacer 128MB Compact Flash Card,

Fra : Alan Thwaites

Dato : 18-06-02 12:56

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Kodak DC5000 er en mulighed. Vi har et på mit arbejde og det er meget
solidt
> og "vandbeskyttet"
>
> --
> Anders Majland

til trods for opgradering til Nikon cp995 beholde Kodaken til brug i regn
vejr,på stranden og på værkstedet hvor det godt kan vær noget støvet. DC
5000 har kun 2x optisk zoom og 2Mpixel men laver forbløffende gode billeder.
Hvis du ville kigge efter tests (f.eks på dp review) er apparatet det samme
som DC280 men i robust udførelse.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-06-02 14:19

In article <3d0f2c8a$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Alan Thwaites wrote:

> [...]
> Hvis du ville kigge efter tests (f.eks på dp review) er apparatet det samme

okay. Jeg har læst om det der. Jeg synes de 799 usd er lidt pebret.
Jeg tror jeg overvejer den anden løsning, dvs. et almindelige digital
kamera + en helt vandtæt boks, så kan jeg også tage billeder under
vandet :)

JonB

Fra : Alan Thwaites

Dato : 18-06-02 15:44

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tror jeg overvejer den anden løsning, dvs. et almindelige digital
> kamera + en helt vandtæt boks, så kan jeg også tage billeder under

Prisen er nok forældet ! Kan købes i dk til lidt over
3000.-

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-06-02 20:53

In article <3d0f6347$0$210$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Alan Thwaites wrote:

> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Prisen er nok forældet ! Kan købes i dk til lidt over
> 3000.-

Okay, det er jo langt bedre :)

JonB