Aggressive mænd og grædende kvinder
Fra : Tomas O.

Dato : 17-06-02 08:35

Hej
Læste lige noget tankevækkende på Forenigen Far's hjemmeside:
http://www.foreningenfar.dk/artikler/visartikel.asp?faq=&fldAuto=
71

Fik mig til at tænke over tråden omkring gråd som jeg egentlig
havde droppet helt og holdent.

En mand SKAL acceptere gråd og kunne rumme det, men kvinden ikke
skal acceptere mandens vrrede og rumme det, er hvad nogen er nået
frem til. Det synes jeg ikke er acceptabelt.

Kan og skal manden styre sin vrede må det samme vel gælde for
kvinden og hendes gråd? Kan vrede styres kan gråd også!

Hilsen
Tomas
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.forfattervaerkstedet.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-06-02 09:06

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message
> En mand SKAL acceptere gråd og kunne rumme det, men kvinden ikke
> skal acceptere mandens vrrede og rumme det, er hvad nogen er nået
> frem til. Det synes jeg ikke er acceptabelt.

et par bør kunne rumme hinandens følelser...... partnerens følelser er en
kæmpe del af dem person man forelskede sig i...... hvis man ikke kan rumme
det siger det mere om modparten end den grædende/vrede.....

> Kan og skal manden styre sin vrede må det samme vel gælde for
> kvinden og hendes gråd? Kan vrede styres kan gråd også!

jeg har på ingen måde sagt at vrede ikke skal styres..... jeg har sagt at
VOLD skal styres.... der er væsentlig forskel....
vrede og tårer er i mit tilfælde ofte en og samme ting....... heldigvis for
mig ( og min kæreste) er min vrede kortlevet...... når den er overstået er
den glemt... for mig.. hvilket naturligvis også kan give problemer hvis folk
har tendens til at bære nag....
--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-06-02 09:08

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> jeg har på ingen måde sagt at vrede ikke skal styres.....

hov det gik vist lidt stærkt... jeg har ikke sagt at vrede skal styres*G*

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-02 13:37

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> stjal båndbredde med følgende:

> [...]
> er en kæmpe del af dem person man forelskede sig i...... hvis man
> ikke kan rumme det siger det mere om modparten end den

Gråd er ikke en følelse, men typisk en reaktion på en eller anden
følelse, der f.eks. kan være:

- Vrede
- Angst
- Selvmedlidenhed
- Medfølelse
- Sorg
- osv.

Gråd bruges oftest til at vise sine følelser til omverden og dermed opnå
én eller anden reaktion. Gråd kan tillige benyttes privat til at "rense
ud", hvor gråden har en selvterapeutisk funktion.

--
-Jens B.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-06-02 13:53

"Jens Bruun" <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> wrote in message
> [...]

> én eller anden reaktion. Gråd kan tillige benyttes privat til at "rense
> ud", hvor gråden har en selvterapeutisk funktion.

vrede kan have samme funktion... ihvertfald udadtil...... hvor nogen vil
græde kan andre reagere med vrede..... ihvertfald i min erfaring.....

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-06-02 14:02

> [...]

> vrede kan have samme funktion... ihvertfald udadtil...... hvor nogen
> vil græde kan andre reagere med vrede..... ihvertfald i min

Nædu, jeg falder ikke i. Den diskussion _har_ vi vist haft

--
-Jens B.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-06-02 14:05

> Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> stjal båndbredde med følgende:

> Nædu, jeg falder ikke i. Den diskussion _har_ vi vist haft

har vi ??

hvorom alting er så mener jeg det faktisk alvorligt..... feks en situation
hvor gråd er uhensigtsmæssig men vrede er mere acceptabelt kan jeg sagtens
reagere med vreden først og så tage gråden i enrum......
alle de følelser du nævner i det andet indlæg kan kamufleres under udbrud af
forskellig art... nogle reagere med kulde, andre med gråd, nogle med vrede
og andre igen med afstandtagen....... følelserne er legitime....
reaktionerne ligeså... det går først galt når man ikke kan kommunikere på
tværs af reaktionerne.......

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-06-02 14:08

> [...]
> og andre igen med afstandtagen....... følelserne er legitime....
> reaktionerne ligeså... det går først galt når man ikke kan kommunikere på

eksembelvis kan jeg nævne da min bedstemor døde...... jeg var lige blevet
konfirmeret og blev meget vred.... hele mit reaktions mønster dengang var
vrede... på min bedste, på min mor, på alle i min familie..... indtil jeg lå
i sengen om aftenen alene og tænkte over konsekvensen af hendes død..... så
kom gråden......
så kan man igen spekulere over hvorfor jeg var vred og græd.....
selvmedlidenhed er et godt bud.... sorg er et andet.......... think about
it.....

Fra : Henning

Dato : 18-06-02 03:43

Jens Bruun <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> skrev i en meddelelse
> Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> stjal båndbredde med følgende:

> Nædu, jeg falder ikke i. Den diskussion _har_ vi vist haft

Jo vrede kan have samme funktion som gråd, at
bearbejde nogle følelser.

MVH
Henning

Fra : Chokmah

Dato : 17-06-02 16:37

On Mon, 17 Jun 2002 14:36:51 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> stjal båndbredde med følgende:

>Gråd er ikke en følelse, men typisk en reaktion på en eller anden

Øhh ja men .... man kan well næppe beslutte sig for at bryde ud i gråd
???

jeg tror at overtsående meget well beskriver hvad der leder den på vej
.... men jeg tror at gråden som jeg har skrevet før er en oversvømelse
forsaget af b.la overstående faktor ; oversvømelse af bevisthede med
ubevisthed.

Mv
Bo M M
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-06-02 16:39

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message
> On Mon, 17 Jun 2002 14:36:51 +0200, "Jens Bruun"

> Øhh ja men .... man kan well næppe beslutte sig for at bryde ud i gråd
> ???

er det ikke det der er snak om i den anden tråd?? at (nogle) kvinder bryder
ud i gråd for at lede opmærksomheden et andet sted hen.. manipulerende
gråd....

jeg tror ikke på at alle kan græde på kommando... men jeg er sikker på at
der er nogen der kan.. bare se på diverse skuespillere......

> [...]
> ... men jeg tror at gråden som jeg har skrevet før er en oversvømelse
> forsaget af b.la overstående faktor ; oversvømelse af bevisthede med

det tror jeg også den er..... et langt stykke hen ad vejen...... jeg mener
så også at vrede kan have samme effekt......

Fra : Chokmah

Dato : 17-06-02 18:45

On Mon, 17 Jun 2002 17:39:28 +0200, "Sabina Hertzum"
> [...]

>ud i gråd for at lede opmærksomheden et andet sted hen.. manipulerende

joowwe det er well i en anden tråd eller jeg formoder denne er en
forlængelse af den ... men dethar vist sig at vi åbenbart gør os meget
forskelige erfariinger i vor omgang med medmenskelige rellationer da
jeg altså ikke kender nogen ... der bevidst kan græde , men andre
kender en del ....

>jeg tror ikke på at alle kan græde på kommando... men jeg er sikker på at
>der er nogen der kan.. bare se på diverse skuespillere......

Njaaaa......jow ? måske kommer det hele ned til en defination af gråd
- og det i bund og grund er mere harmløst ind jeg går og antager ...?
men for mig at se for at udløse gråd ...skal ens indre være gåed i
opløsning .... men nogen kan måske nøjes med mindre

>det tror jeg også den er..... et langt stykke hen ad vejen...... jeg mener
>så også at vrede kan have samme effekt......

vrede og gråd er som bror og søster tror jeg

MvH
Bo

Fra : N/A

Dato : 18-06-02 07:06

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-06-02 07:06

Bo Warming <Bo.Warming@spamfilter.dk> stjal båndbredde med følgende:

> Det gælder vist ikke generelt. Nogen forlader tidligt i barndommen
> gråd-vaner, uden at de af den grund fortrænger hvad gør dem ked af
> det. Det skadelige er ikke at "spare på tårerne" men at man nægter
> at se virkeligheden i øjnene.

Det skal jeg da ikke afvise, men du må ikke glemme, at der er
fysiologiske virkninger af gråd, idet gråd påvirker kropskemien. Altså
har gråd en terapeutisk funktion fra naturens side.

--
-Jens B.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-02 09:38

> Det skal jeg da ikke afvise, men du må ikke glemme, at der er
> fysiologiske virkninger af gråd, idet gråd påvirker kropskemien. Altså
> har gråd en terapeutisk funktion fra naturens side.

Præcis det samme kan man sige om vrede (og orgasme) . Der sker et virvar af
uforståede biokemiske og neurale(dvs fysiologisk elektrokemiske) processer,
når vi gir los og farer ud i ekstatiske og sindsyge og andre
højdepunktsoplevelser.

Kort efter jeg overtog en (fremragende) tjener fra en anden ulandsarbejder i
Lusaka, Zambia, døde en ottendedel af deres børneflok , og han og hans kone
og tyve besøgende fra slægten i omegnen hylede og græd i flere dage.
Dem om det, tænkte jeg - men at de kom bedre over det end os kølige ,
reflekterede nordboere, tror jeg ikke på.

Er det bedre at snave op af folks kinder når man mødes, som når Gromyko og
Krutzsjof mødtes i lufthavnen i Moskva i 1960, end at foretage at nøgternt,
afmålt, formelt britisk håndtryk? - der er ingen faste regler. At de ædle
vilde er efterlignelsesværdige, tror jeg ikke på. Videnskaben har ikke
beviser på at det skader at have kontrol over sig selv.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-06-02 20:53

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message

> jeg har på ingen måde sagt at vrede ikke skal styres..... jeg har sagt at
> VOLD skal styres.... der er væsentlig forskel....

Den knivskarpe grænse mellem VOLD og ORD, bør indføres i retssystemet, hvor
legemsbeskadligelse (og dyrt hærværk mm) bør opprioriteres som politisag, og
sårende ord bør bagatelliseres, for at man kan få resourcer til det vigtige.

Men i parforhold er der en indforstået overbærenhed - og i nogle tilfælde
lidt S/M-leg.

Her bør der være overbærenhed, hvis ærlig vrede fører til en lussing.

Hvis man TØR ÆRLIGHED, undgår konfliktskyhed og vil tilbunds i de ægte
problemer, så er det tøset at gøre al vold til tabu.

Den spontane vrede og gråd, skal turdes og hvis det gir et smadret ølglas
eller en rød kind, så er det vel en arbejdsrisiko man må leve med. Husk også
at kvinden, der tar en melodramatisk tudetur, stjæler en masse tid fra
partneren
- at hun ikke var bevidst nok og kendte sig selv nok, til at verbalisere på
civiliseret vis sit problem, er et brist, der fuldtud kan sammenlignes med
vold, der ikke fører til skadestuebesøg.

Og alkoholikeren, der i rus slår konen så hårdt, at lægehjælp behøves nu og
da ....
- mon ikke hun vidste tidligt i parforholdet, at den risiko lurede under
overfladen, og hun har alligevel set større fordele end ulemper i projektet,
og det er forsent at nægte at tage det sure med det søde, når tingene
forværres. Under alle omstændigheder er moral en privatsag og udenforstående
bør ikke gøre sig til dommer over en ormegård, som de ikke har indsigt i.

Nej tak til farisæere, der siger "godt at jeg ikke er som de der syndere".
At have nået modenhed og ikke-vold, bærer lønnen i sig selv - og der bør
ikke hakkes på de der i denne sammenhæng er lidt mere dyriske end os andre.
Både individer og par, ved hvad der er godt for dem selv.

Fra : golden

Dato : 17-06-02 21:38

> Men i parforhold er der en indforstået overbærenhed - og i nogle tilfælde
> lidt S/M-leg.

Vil blot hermed mane i jorden at VOLD og VREDE er en del af SM lege, det er
det IKKE og BØR aldrig være det.

Vold forstået på en måde, hvor en part påfører en anden part fysisk eller
psykisk smerte uden den anden parts fulde accept samt med det formål at kue
og udøve magt og ikke tilføre nydelse.

Mvh. golden

Fra : Bo Warming

Dato : 17-06-02 22:05

"golden" <c.golden@ofir.dk> wrote in message news:aelhc5$o1p$1@sunsite.dk...

> Vil blot hermed mane i jorden at VOLD og VREDE er en del af SM lege, det
er
> det IKKE og BØR aldrig være det.

Ingen åndemaner kan mane til jorden at alle parforhold er forskellige og
nogle er til bondage og pisk og nogle er totalt konfliktsky, og der er et
hav af mellemformer og ingen udenforstående kan med forstand gøre sig til
dommer over om lidt skitzofren hoppen fra skænderi til småvold er pikant leg
eller ikke.

> Vold forstået på en måde, hvor en part påfører en anden part fysisk eller
> psykisk smerte uden den anden parts fulde accept samt med det formål at
> [...]

At en overlæge fyres fra Frederikshavn sygehus, fordi han stikker en lussing
til en patient, der spyttede ham i ansigtet, er forfærdeligt og et resultat
af samfundets anti-vold sindsyge.

Det man ikke dør af bliver man stærkere af, og der bør være en
bagatelgrænse - især vedr udenforstående der jo aldrig fatter en skid..

Den ene gang jeg har stukket en samleverske en lussing, fordi hun blev ved
at flytte på mine ting og kræve en orden, som var mig upraktisk, fik hun via
mit tabubrud ind i sit tykke hoved, at jeg mente det alvorligt. Ord havde
spillet fallit - der _skulle_ fornyelse ind i kommunikationen.

Hvis en partner ikke kan klare, at man har udviklet sig væk fra hinanden, og
konen tæver manden eller omvendt, så må den utilfredse jo flytte - at
udenforstående gør det til deres problem, er der ingen undskyldning for.

Vi bruger for lidt af livets klaviatur - vi keder os ihjel. Flot at nogen
tør eksperimentere grænsesøgende med klemmer, stearinlysdryb, nåle,
grænsesøgende festlige injurier osv, på en måde der er mere reversibel og
kreativ end de dyre moderigtige piercinger.
Pionererne mht vold - og husspetakler - vil efterhånden lære os andre at
turde nyttiggøre livets mange spændende muligheder.
Min mor gemmenstegte altid kødet og brugte meget lidt peber - hurra for at
madkunstnere har lært os at turde have flammer ud af munden pr god
chilikrydring - og røde bøffer som jo sjældent giver salmonella.

Fra : golden

Dato : 17-06-02 22:24

Ord havde
> spillet fallit - der _skulle_ fornyelse ind i kommunikationen.

Med den form for argumentation bliver det omsonst at debattere dette,
endsige jeg orker ikke spilde ord på ordkløvere, der ikke reflekterer over
egne...ord.

golden

Fra : Bo Warming

Dato : 18-06-02 06:47

"golden" <c.golden@ofir.dk> wrote in message news:aelk1f$8vp$1@sunsite.dk...

> Med den form for argumentation bliver det omsonst at debattere dette,
> endsige jeg orker ikke spilde ord på ordkløvere, der ikke reflekterer over
> egne...ord.

Når man i god debat går efter bolden og ikke manden, så viser det sig ofte
at men dybest set er meget enige og har samme fundamentale humanistiske
livssyn.

Et par dss'er er fornylig nået frem til at "vi mener det samme, men af
forskellige grunde".

De fleste danskere vil være "hellige" og siger, at de aldrig slår deres
børn, men mere dybtgående interviews viser, at over halvdelen har ikke kunne
lade være i pressede situationer.

Spørgsmålet er så, om man skal være selvhader og udvise bondeanger og
reklamere med skyld- og skam- og syndsbevidsthed. Eller man skal være ærlig
og overveje, om ikke de små fejlgreb var drevet af sunde instinkter og da en
lussing om året er ikke terror, og det kan sætte tanker igang, at man viser
sit sande jeg og står ved det.

De yderst få lussinger jeg fik af min far, når han var gjort desperat af en
uvant situation, har ikke mindsket min respekt for ham i væsentlig grad - at
man har lidt temperament, som man ikke altid kan styre, er til at leve med.
Puritanisme - nej tak.Livet er mangfoldigt og uforudsigeligt.

En lokalkendt politimand fortalte mig at i min nabogade , Jægersborggade,
som dengang havde stor rockerdominans, er vold mellem ægtefæller dagens
orden i næsten alle hjem. Så de rykker altid ud, når der ringes. Nytter det
at forbyde skyerne, at der optræder regn og torden?

Fra : Henning

Dato : 18-06-02 03:51

golden <c.golden@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Vil blot hermed mane i jorden at VOLD og VREDE er en del af SM lege,
> det er det IKKE og BØR aldrig være det.

Nej absolut ikke i S/M lege, selv om udtryksformen sagtens kan
tage form af både vrede og vold i mere eller mindre grad, men det
er stadig ikke vold/vrede i gængs forstand, da det handler om noget
der foregår med begge parters accept og behov for netop disse
udtryksformer, for at opfylde nogle specefikke behov for at opnå
den sublime lystfølelse og forløsning.

> Vold forstået på en måde, hvor en part påfører en anden part fysisk
> eller psykisk smerte uden den anden parts fulde accept samt med det
> formål at kue og udøve magt og ikke tilføre nydelse.

Ja det er vold!

MVH
Henning

Fra : Chokmah Dog Fever

Dato : 19-06-02 08:55

On Tue, 18 Jun 2002 04:50:58 +0200, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:

HI Henning
blev lidt inspirete af den drejning tråden tog men har lidt svært ved
at komme topick ind på debatten så jeg skifter lige emne linjen

> [...]
>der foregår med begge parters accept og behov for netop disse
>udtryksformer, for at opfylde nogle specefikke behov for at opnå

netop det er en seksual form om nogen måske den hvor man mest skal
køre med tungen lige i munden...

jeg har ikke forudsætninger for at vudere hvordan andre ind jeg selv
har det med *det* - altså dem der lige har det sådan.

men et bud er der well plads til ...

jeg har f.eks næsten ingen krops fornemelse / interesse ... en
underholdnings værdi kan jeg nok se den har men ved nærmer grænskning
vil jeg nok sige så længe den fungere som den skal - så ligger den mig
reelt ikke på sinde - jeg tror man kan sige jeg er lidt fremmed over
for den..

så for at nå den skal jeg f.eks strække meget langt ned i mine drifter
og jeg tror når man grænsker sine sansers udspring er mensket
voldtægts forbryder offer - det kan i sagens natur ikke gå - hvorfor
de fleste har lært at omgåes sin drift på en mere bruger venlig måde
og er hævet over en hver tvil nåed så langt så det er naturligt for de
fleste - at man kan føle lyst ved oral - & vanilja sex - oral er jeg
så småt begyndt at ku se fidussen i hvis jeg forestiller mig at den
der gør det i virkligheden ikke bryder sig om det - men ellers har det
altid været mig en såre kilde til forundring - ja jeg har faktisk mødt
*wild mærkelige* mennesker der synes det var frækt ? altså at
slikke pik på en mand - jeg har en ide om at slikke en kvinde er mere
formuls tjeneligt da man har bedre kontrol med de drifts motiverede
dele klit kombineret med fingere og evt g-punkt om det er aktiveret.
nok om det .....

men under en well lyget agte for under tegnet der er jeg helt fremmed
for både mig selv og den jeg er sammen med - hvis det er well lykket.

når en form for ekstase hvor min puls er ved at sprænge og jeg for
kramper og en følse af helt og aldels eje den anden og den anden er
knægget og tingslig gjort berøvet sin menskelighed.

indtil jeg kommer - hvor jeg så er en sensionelt ordinær mand der høre
englene spilde på harpe og vejen er belagt med mælk og honning.

jeg tror der kan være mange måder til man har den på den måde...

men den som jeg nok kan nikke bedst gendkenden til er folk der som jeg
ikke har så meget krops fornemelse og er meget *kontroleret* i sine
følser dvs reelt at rationalisere begivneheder uden emotionel værdi
til den bedst tænkelige løsning.

men når man gør det - så tror jeg også at man lader en vigtig del af
sin sjæl tilbage og når den indhenter resten af eksistensen så kommer
den enten som periodisk hysteri og irationel adfærd.
og når den skal have fat i driften så skal den derned hvor det hele
måske begyndte eller en af driftens væsentligste kilder smerten
voldtægten offer - de steder hvor begivenheden er så klar i sit udtryg
at man ikke kan rationalisere sig væk fra virkligheden.

MvH
Bo M Mogensen
--
I'm deeper than the shit I'm in (Iggy Pop)
But to live outside the law you must be honest (Dylan)

Fra : Sanne Bülow

Dato : 17-06-02 10:27

Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal acceptere mandens vrrede og rumme det, er hvad nogen er nået
> frem til. Det synes jeg ikke er acceptabelt.

Jamen artiklen du henviser til handler jo ikke om vrede i sig selv, men om
vrede der udvikler sig til vold, og der er vil ikke mange som vil acceptere
vold, hverken fra manden eller kvinden

> Kan og skal manden styre sin vrede må det samme vel gælde for
> kvinden og hendes gråd? Kan vrede styres kan gråd også!

At styre sin vrede forstår jeg ikke, som ikke at måtte føle den eller
udtrykke den, men at kontrollere at den ikke udvikler sig til vold.

------------
Sanne Bülow

Dragons aren't extinct; they just learned to hide in books.
------------

Fra : Tomas O.

Dato : 17-06-02 12:23

Sanne Bülow skrev:

SNIP
> Jamen artiklen du henviser til handler jo ikke om vrede i sig
> selv, men om vrede der udvikler sig til vold, og der er vil
> ikke mange som vil acceptere vold, hverken fra manden eller
> kvinden

Nej men den fik mig til at tænke over de tråd om gråd.. hvor der
er en del der konkluderere at tiden er ok mens visen vrede ikke er
.. hvilket fik mig til at tælnke at kan man kontrollere sine vrede
kan man kontrollere sin gråd. Det er begge følelser.

> At styre sin vrede forstår jeg ikke, som ikke at måtte føle
> den eller udtrykke den, men at kontrollere at den ikke
> udvikler sig til vold.

Og hvad med gråd? Jeg kan love dig at der er ret mange situationer
hvor gråd er totalt godnat. Foran sine børn for eksempel i
situationer hvor de har brug for en. Så er det fandem et dårligt
signal at sende dme at man hyler for så fortæler man dem at
propblemet man er overfor er uløseligt og det gør børn bange..

Kan man kontrolere en slags følelser kan man kontollere dme alle.
Der er ikke forskel på følelser.
Hilsen
Tomas

Fra : Sanne Bülow

Dato : 17-06-02 21:39

> [...]
> . hvilket fik mig til at tælnke at kan man kontrollere sine vrede
> kan man kontrollere sin gråd. Det er begge følelser.

Ja de kan kontrolleres til en vis grad, selvfølgelig kan man komme så langt
ud, at man ikke kan kontrollere dem, men i de fleste dagligdags situationer
vil jeg da give dig ret

Nu syntes jeg ikke manden SKAL styre sin vrede, følelser er legitime og har
ret til at blive udtrykt; gråd såvel som vrede, selvfølgelig er der
situationer hvor det er uhensigstmæssigt, og hvor man må gemme følelserne
væk til et passende tidspunkt, men kvinden har altså ikke mere ret til
følelser end mænd.

Fra : Henning

Dato : 18-06-02 04:45

Sanne Bülow <sans@cutey.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja de kan kontrolleres til en vis grad, selvfølgelig kan man komme så
> langt ud, at man ikke kan kontrollere dem, men i de fleste dagligdags

Ja langt hen ad vejen kan man kontrolerer sine følelser og deres
udtryksform, men aldrig at tilade, at afreagerer sine følelser er usundt
i det lange løb.

Hej Sanne B. Vil du lige tænke over din klippe og citat-teknik?
Dine indlæg virker lidt uoverskuelige, du kan finde nogle gode råd
ved at følge nedenstående link i min signatur.

MVH
Henning
--
Klip det bort der ikke svares på, og svar under det der citeres
http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-06-02 13:33

Hej Tomas

> [...]
> skal acceptere mandens vrrede og rumme det, er hvad nogen er nået
> frem til. Det synes jeg ikke er acceptabelt.

Ingen *skal* vel acceptere det, men både vrede og gråd er nu
engang nogens måde at vise følelser på.

Det er når det bliver brugt som et magt eller pressionsmiddel
at filmen knækker. Ingen af delene er acceptable. Børn skal
heller ikke have deres vilje fordi de græder eller jo højere
de skriger.

> Kan og skal manden styre sin vrede må det samme vel gælde for
> kvinden og hendes gråd? Kan vrede styres kan gråd også!

Jeg kan ikke få øje på det i det link, gider du citere det?

Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Tomas O.

Dato : 17-06-02 15:40

Mark Thomas Gazel skrev:

> Hej Tomas
SNIP
> Ingen *skal* vel acceptere det, men både vrede og gråd er nu
> engang nogens måde at vise følelser på.

Ja. Det er det jo men i den gråd tråd knækkede filmen for mig da
nogle skrev at gråd skulle manden acceptere mens mandens vrede
ikke skulle accepteres. Det var i alle tfilfælde det jeg læste ud
af de mange indlæg inden jeg holdt op med at følge den fordi
debatten løb i ring

> [...]
> de skriger.

> Jeg kan ikke få øje på det i det link, gider du citere det?

Det er ikke i linket.. Det var bare fordi jeg tilfældigvis læste
det brev Foreningen Far har skrevet om at mænd ikke er de eneste
der øver vold i forhold at jeg kom til at tænke på det med at
kontrollere hvornår man viser vrede og hvornår man viser græderi.

Hilsen
Tomas

Fra : Sott

Dato : 17-06-02 21:17

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

Hej Tomas - dit lækre handyr :0)

> [...]
>
> Kan og skal manden styre sin vrede må det samme vel gælde for
> kvinden og hendes gråd? Kan vrede styres kan gråd også!

Det er slående, at der nu stilles forslag om familiecentre, da
disse har eksisteret indtil for omtrent 3 år siden, hvor langt
de fleste på landsplan blev lukket pga. besparelser.

Hmmm... mon der bliver oprettet nogle nye?

Tusinde hilsner
Søs