ActivX
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 17-06-02 08:26

Hej NG
Jeg har et problem med Activx.
Jeg har skrevet et ActivX, det har jeg brugt og ændret, og til sidst gik det
i kage, så jeg skrev et
nyt med samme navn, og det virker men nu får jeg følgende fejlmelding når
jeg lukker formen
op hvor det første ActivX er lagt på:
Version 1.0 af ocx is not registreret, control will be upgraderet til
version 3.0
Det ønsker jeg ikke, da det er Version 1.0 der virker, men på fejlmedelelsen
er der kun en
OK knap, således at jeg ikke kan komme til formens kode og fjerne den
version 3.0 der
ligger på.
Og lige et spørgsmål mere, i components har jeg nogle ActivX som jeg gerne
ville have
fjernet derfra, hvorledes kan det gøres.
m.v.h.
ole

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 17-06-02 10:52

http://www.mvps.org/ccrp/ ligger en Utility under CoolTools der hedder

CCRP Registration Utility Prøv den.
Ellers er det en god ide at sætte sig ind i sin registeringsdatabase
virkemåde.

Man kan også bruge regsvr32 /u "sti\filnavn.ocx"

Jeg ved at du kan sige til dit project at det automatisk skal opgradere OCX.
Det er kun et spor til problem 2. Men er den anden væk, så er der jo ikke
nogen referencer mere.