Et par spørgsmål til Autozug gennem tyskla~
Fra : Morten Johansen

Dato : 17-06-02 07:22

Hej

Jeg skal på ferie i morgen, herligt, vi skal med autozug fra hamburg,
og har lige et par spørgsmål.

Jeg høre lige fra en kolega at der kan være problemer med partikler
fra bremserne der brænder sig fast i lakken, og at man skulle have
dækket dyret til.
Er der nogle der har hørt om dette?

Er det afskærmet der hvor cyklerne står, eller skal man afmontere
tasker, tank taske, og smidover taker som jo ikke er fast låste. Er
der overhovedet plads til at have alle takserne inder hvor man sover?

Hvordan er priserne på toget for mad osv, er det DSB priser eller hur?

På forhånd tak.

Morten,
TL1000R Der glæder sig til i morgen

Fra : Henry

Dato : 17-06-02 07:35

> Hej
>
> Jeg skal på ferie i morgen, herligt, vi skal med autozug fra hamburg,
> og har lige et par spørgsmål.
Damn, bare det var mig.

> Jeg høre lige fra en kolega at der kan være problemer med partikler
> fra bremserne der brænder sig fast i lakken, og at man skulle have
> dækket dyret til.
Skulle det være specielt for MC'er og det rammer slet ikke biler?? Hvor
længe vil det mon gå hvis det rammer bilerne (som der jo er en god del flere
af)??

> Er der nogle der har hørt om dette?
Nej, jeg har taget turen mange gange uden nogen som helst problemer, don't
worry. Det er frivillig om du vil binde din MC fast selv eller om
togpersonalet skal gøre det. Jeg har selv valgt at binde min og der har ikke
været problemer med det. bind den med 1 snørre i hvert hjørne så skal du
ikke binde over eller igennem din MC, forstil dig at den er et telt og bind
bardunerne i samme vinkel.

> Er det afskærmet der hvor cyklerne står, eller skal man afmontere
> tasker, tank taske, og smidover taker som jo ikke er fast låste. Er
> der overhovedet plads til at have alle takserne inder hvor man sover?
Jeg plejer at lade alt sidde som er fastsurret og tager altid min tanktaske
med ind. Der er selvfølgelig en lille risiko for at der står nogle på lur og
stjæler fra MC'erne når toget en gang i mellem standser. Normalt fylder de
ikke kabinerne helt op så der er som regel plads til udstyret i kabinen. Det
er op til dig om du vil løbe risikoen.

> Hvordan er priserne på toget for mad osv, er det DSB priser eller hur?
For høje og kvaliteten er jævnt kedelig, tag selv noget med, der ligger et
minimarkede på stationen i Hamburg, hvor du også kan købe de første kølige
pils til turen.

> På forhånd tak.

God tur.

mvh
Henry
www.vfr.dk

Fra : Henrik Mønster

Dato : 18-06-02 07:40

Hejsa

Glæd dig!!

Vi havde ikke nogle problemer da vi var afsted for et par år siden.
Hamburg - Munchen var den tur vi tog, og det var ret fedt at vågne op
rimeligt udhvilet og så være så langt syd på at der er ved at være noget at
se på.

Vi havde også mad med, og tog bagagen med ind i kupeen.

M.v.h. Henrik

Fra : Jens Blaabjerg

Dato : 18-06-02 08:16

"Morten Johansen" <morten_b_johansen@yahoo.com> wrote in message

> Hvordan er priserne på toget for mad osv, er det DSB priser eller hur?

Jeg skal måske besøge kæresten i Schweiz til sommer, i den forbindelse kunne
jeg godt tænke mig at høre hvad billetprisen egentlig er? Og hvad der er
inkluderet i denne pris?

Mvh.

Jens Blaabjerg

RD-350

Fra : Henry

Dato : 18-06-02 08:31

> [...]
kunne
> jeg godt tænke mig at høre hvad billetprisen egentlig er? Og hvad der er

hmmm, hvad med selv at kikke på www.autozug.de det afhænger jo af hvad du
bestiller, sovevogn, højsæson osv. der er også engelske sider her
http://www.autozug.de/eindex.html

mvh
Henry
www.vfr.dk (erfaren autozug'er )