Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop spørgsmål
Fra : Thomas

Dato : 14-12-00 09:38

Jeg har set nogle "prikkede rammer" på denne side:

http://www.europolitan.se/001.euro

og spekulerede på, hvordan de laves nemmest i Photoshop og om de i det hele
taget er lavet i Photoshop?

Kan nogen hjælpe evt. med en opskrift?

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Jakob Thorsø

Dato : 15-12-00 03:19

I bogen "Tips og tricks til Adobe Photoshop" er der en glimrende opskrift ti
ldit problem.
Den koster kun 89 kr. og kan købes de fleste steder, ellers er det forlaget
"Forlaget Globe" som udgiver den og den har ISBN nr.: 87-7900-084-3.

MVH Jakob

Fra : Henrik

Dato : 21-12-00 09:48

Kan du så ikke skrive "opskriften" her?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-12-00 10:34

Thomas skrev...
> [...]
>
> http://www.europolitan.se/001.euro
>
> og spekulerede på, hvordan de laves nemmest i Photoshop og om de i det

Jeg tror de er lavet i Word...
Peter
psch[AT]mail.dk

Fra : Thomas

Dato : 18-12-00 13:01

> Jeg tror de er lavet i Word...

Mon dog...

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-12-00 14:22

Jo altså:
(med fare for at skyde bittesmå spurve med en fantastisk stor kanon)

Først laver du dig en brus, den skal være på 1 pix og med spacing på 200 %.
Så vil den tegne en prik, og når den har flyttet sig 2 gange sin egen
bredde, så tegner den en ny prik.

Så lave du en path, som følger den vej, du gerne vil have rammen skal ha'.

Og så vælger du stroke along path med din nye brush.

Så skulle det jo principielt blve som på linket.
jeg har ikke testet fuldstændig igennem, der kan godt ske noget bøvl, når
den kører om runde hjørner.

/Per