Kun 60Hertz ved spil i win xp
Fra : Jan T S

Dato : 16-06-02 22:49

Vil kun spille med 60 Hz opdateringsratte på min
skærm, efter der er installeret win xp pro, i win Me virkede det fint med
100Hz.
lige meget hvad jeg gør installere 29.20 29,40 28.30 vil stadigt kun køre
60Hz i spil.
Normalt i windows ingen problemer og køre 100Hz.

Er der nogle der ved hvad man skal gører ?

Mvh. Js

Fra : Madsen

Dato : 17-06-02 01:12

Jan T S skrev:

> [...]
> stadigt kun køre 60Hz i spil.
> Normalt i windows ingen problemer og køre 100Hz.
>
> Er der nogle der ved hvad man skal gører ?

Prøv om ikke følgende fix kan hjælpe:
<http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/>

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-06-02 01:17

Madsen skrev:

> Hov stop.

Prøv følgende side i stedet:
http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3094&SegmentID=7553

Madsen.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-06-02 15:04

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Prøv følgende side i stedet:
> http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=3094&SegmentID=75
> 53

Øhh - det første link og det link du sendte taler da om det samme
program?

Med nyere drivere end 27.41 (eller hvad den nu hedder) så skal du bare
have fat på en "lappet" driver. Sådanne findes mange steder (men ikke
fra nvidias side):
http://www.tweakup.dk har sikkert nogle, men jeg plejer at hente mine
herfra:
http://www.nvchips-fr.com/download/downloads.php?Category=10

Så skal du bare vælge en nvreffix compatible driver og så skulle det
være i orden. Det virker i hvert fald her under XP med mit GF4 MX 440.

Flemming

Fra : Madsen

Dato : 17-06-02 16:25

Flemming Joensson skrev:

> Øhh - det første link og det link du sendte taler da om det samme
> program?

Ja, det har du nu vist ret i. Jeg var vist lidt for træt da jeg sendte
linket. Jeg havde set programmet Fraps som en mulig løsning, men det er
åbenbart blot et program der kan afsløre hvilken refreshrate man kører
med, men kan ikke gøre noget ved det, ser det ud til.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-06-02 01:14

Madsen skrev:

> Prøv om ikke følgende fix kan hjælpe:
> <http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/>

Hov stop.
Der står jo: Doesn't work with the 27.41 and newer drivers!

Madsen.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 17-06-02 15:09

"Jan T S" <jask@(no spam)email.dk> wrote in message
> [...]
> 60Hz i spil.
> Normalt i windows ingen problemer og køre 100Hz.
>
> Er der nogle der ved hvad man skal gører ?

http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=1457

Det dur!

M.v.h.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 17-06-02 15:51

Nu har denne fejl efterhånden været kendt i 2 år, hvor er det i grunden
fejlen ligger , nvidia eller Microsoft eller spil producenterne ?

for mig er det en gåde at det ikke bliver fix'et
hvor svært kan det være for nvidia at lave en settings i skærm
indstillinger - D3D & OpenGL "Force Refresh Rate"

kombinationen af verdens mest solgte grafik kort & Microsoft styresystem
kan vel ikke komme bag på nogen,

i de gamle nvidia driver var det lige til at ændre i reg basen
med nu har de gudhjælpemig gjort det enu svære at rette til.

Jan Rasmussen

Fra : Jan T S

Dato : 17-06-02 23:24

Takker for svarende, det løste mit problem.
men er lidt trasl at de ikke kan finde en løsning(dovnskab)

Mvh. Js
"