Alternative Nation på MTV
Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 16-06-02 19:09

Jeg har nu endelig fået MTV igen, efter mange år uden (ikke at det er blevet
bedre med årene, men alligevel), og kom så tilfældigvis til at se mit gamle
ynglings musik program Alternative Nation.
Her plejede de i hvert fald at spille fedt musik sidst jeg havde mtv, og ham
værten var bare total cool og funny. Jeg kan godt huske at han holdte op med
at være der på et tidspunkt, men er der nogen der ved hvad han laver nu,
eller bare kan huske hvad han hed?? Han havde nogle totalt coole interviws
ind i mellem. Mindes bla. et med Tori Amos, hvor jeg var helt flad af
grin!!!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-06-02 20:17

Jakob Strandgaard Andersen wrote:

> [...]
> eller bare kan huske hvad han hed?? Han havde nogle totalt coole interviws
> ind i mellem. Mindes bla. et med Tori Amos, hvor jeg var helt flad af

Han hed Toby Amies.
Han flyttede vist til USA og blev vært på et eller andet show på MTV US.
Men det er snart mere end et par år siden så om han stadig er der aner
jeg ikke.

Det er ihvertfald ikke til at finde noget om ham på www.mtv.com

/Robert

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 16-06-02 19:20

> [...]
> eller bare kan huske hvad han hed?? Han havde nogle totalt coole interviws
> ind i mellem. Mindes bla. et med Tori Amos, hvor jeg var helt flad af

Hej

Jeg syntes at kunne huske han hed Toby Aimes, og efter en søgning på
Google kom jeg frem til dette:

<http://users.pandora.be/thezone/MTV/MTV_news1997.html>

Hvis ikke det er ham, var der en anden, der vist desværre psykisk gik
helt ned ved en koncert. Han var også kanonsjov, men forsvandt efter
nævnte koncert.

Mvh. Jacob.

Fra : Karsten Strandgaard ~

Dato : 16-06-02 21:48

"Jacob Holm Jorgensen" <jacob.hj@abk.auc.dk> wrote in message

> Hvis ikke det er [Toby Aimes], var der en anden, der vist desværre psykisk gik
> helt ned ved en koncert. Han var også kanonsjov, men forsvandt efter
> nævnte koncert.

Du tænker på Ray Cokes, som ganske rigtigt var fantastisk sjov.
Men han har aldrig været vært på Alternative Nation.
Se i øvrigt http://www.raycokes.com for et skud nostalgi.

- Karsten

Fra : Lars B.

Dato : 18-06-02 16:00

In article <638851d3e610de6d047678db578ae8a1.96207@mygate.mailgate.org>,
karsten@daimi.au.dk says...
> Du tænker på Ray Cokes, som ganske rigtigt var fantastisk sjov.
> Men han har aldrig været vært på Alternative Nation.
> Se i øvrigt http://www.raycokes.com for et skud nostalgi.

Weeeee !!! Ray er klart det bedste vært Mtv nogensinde har haft!!

Husker stadig mange af de ekstremt morsomme udsendelser med Ray, Rob The
Cameraman, Andy Cam, Ben Dover og hvad de ellers hed all sammen.

Hvem husker fx. ikke Lineren: This Show's sp packed, it should go on
holiday.

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-06-02 16:07

Lars B. <lbe@mailme.dk> skrev i

> [...]
> Cameraman, Andy Cam, Ben Dover og hvad de ellers hed all sammen.
>
> Hvem husker fx. ikke Lineren: This Show's sp packed, it should go on

Ray er toppen af live TV!! jeg har hans single som han udsendte. kavet i
samarbejde med Al Agami. den styrer for hårdt. eftersigende laver han noget
fransk tv i øjeblikket

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-06-02 17:43

Michael Petersen wrote:

> Ray er toppen af live TV!! jeg har hans single som han udsendte.

Nååh.. så det er dig der har den

Fra : LR

Dato : 19-06-02 01:56

Lars B. skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Husker stadig mange af de ekstremt morsomme udsendelser med Ray, Rob The
>Cameraman, Andy Cam, Ben Dover og hvad de ellers hed all sammen.

Glem ikke Naughty Nymfo Nina og Pathetic Pat.

Fra : Lars B.

Dato : 19-06-02 15:51

In article <aeol5o$2729$1@news.cybercity.dk>, noemail@cc.dk says...

> Glem ikke Naughty Nymfo Nina og Pathetic Pat.

Uha ja... Mtv's Most Wanted var / er kult !

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-06-02 20:26

Jakob Strandgaard Andersen <jakobsa@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> eller bare kan huske hvad han hed?? Han havde nogle totalt coole interviws
> ind i mellem. Mindes bla. et med Tori Amos, hvor jeg var helt flad af

Sådan er det gået med alle de programmer som mtv har vist der var værd
at se. Da jeg først fik mtv var der virkelig noget ved superrock. Ok det
var stadig kl. l*rt mandag aften, men der var faktisk en vært - og
sikken en. Hun var måske ikke verdens sjoveste men hun havde da visse
fordele - og så var musikken og lidt mere varieret.

Næ nu er der sq intet ved mtv mere - synd at mtv2 har så få midler.

anr

"Ah, 206 bones, 50 miles of small intestine, full, pouting lips.
Why, this fellow is less a snowman - than a god."
-Montgomery Burns

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-06-02 22:32

Andreas N Rasmussen wrote:

> [...]
> sikken en. Hun var måske ikke verdens sjoveste men hun havde da visse
> fordele - og så var musikken og lidt mere varieret.

Du er lige kommet et par år for sent.
Headbangers Ball med Vanessa Warwick... se DET var kræs!
Hende står der et par ord om her: http://www.vanessawarwick.com/

SupeRock var lige til at lukke op og sk*de i rent ud sagt.
En dum dulle hvis eneste kvalifikationer kunne staves med et enkelt
bogstav (D). Det holder altså kun på Metalfabrikken men der var
Claus jo også til at holde showet kørende.. ak disse minder.

> Næ nu er der sq intet ved mtv mere - synd at mtv2 har så få midler.

Synd at MTV2 er så ensformigt... men der er nok en forbindelse :)

/Robert

Fra : Renegade

Dato : 16-06-02 21:52

> [...]
> Claus jo også til at holde showet kørende.. ak disse minder.

> Synd at MTV2 er så ensformigt... men der er nok en forbindelse :)

Oooh det er skønt at der findes flere kendere i Danmark. Headbangers Ball
var fedt
og Claus Weiergang og Metalfabrikken er til dato det eneste "seriøse" metal
program
på dansk tv, jeg har kendskab til. Sad but true.

Rng

Fra : -V-

Dato : 16-06-02 23:02

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bogstav (D). Det holder altså kun på Metalfabrikken men der var
> Claus jo også til at holde showet kørende.. ak disse minder.

Vanessa, tja joh. Hvis man kan li' afblegede, eurotrashtøser med en frisure
som Rob Zombie.

Claus W. og Fabrikken holdt 100 P.

Bedste program i genren indtil nu er uden tvivl hedengangne Smeltediglen på
Voice.
Det var det *fedeste*!!! Nogen, der kan huske det?

-V-

Fra : Michael Petersen

Dato : 17-06-02 14:23

> Bedste program i genren indtil nu er uden tvivl hedengangne Smeltediglen på
> Voice.
> Det var det *fedeste*!!! Nogen, der kan huske det?

hører af princip aldrig voice....
Jeg må tilslutte mig at Headbangers Ball bar det ypperste inden for metal.
kommentarer om hvordan Vanessa ser/så ud kan være ligegyldige men hun er et
omvandrende rockleksikon og hun lavede nogle fede intervies.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 17-06-02 07:56

Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

> Du er lige kommet et par år for sent.
> Headbangers Ball med Vanessa Warwick... se DET var kræs!
> Hende står der et par ord om her: http://www.vanessawarwick.com/

Jeg troede faktisk det stoppede engang i starten af 90erne - men der kan
man bare se. Burde nok have lobbyet lidt mere for at vi fik kabel i sin
tid.

> [...]
> bogstav (D). Det holder altså kun på Metalfabrikken men der var
> Claus jo også til at holde showet kørende.. ak disse minder.

I forhold til det de sender nu var det sq genialt. Alene det at der er
en vært, gør nu en del. Men ok, jeg ved jo selvfølglig ikke hvad jeg er
gået glip af.

Hvad er den der fabrik for noget? (utrolig så uvidende man kan føle
sig.)

anr

"All I remember about the last two months is giving a guest lecture
at Villanova. Or maybe it was a street corner."
-Barney Gumble

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 17-06-02 08:18

Således skrev anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) i
dk.kultur.musik Mon, 17 Jun 2002 08:55:30 +0200:

>Hvad er den der fabrik for noget? (utrolig så uvidende man kan føle
>sig.)

Metalfabrikken på Kanal København.

Et heavyprogram, der kørte fra 1986 til 1996-1997 med en stenet vært,
der hed Claus Weiergang.(sp?)

Græsrodstv på laveste plan, når det var aller bedst.
Han spillede det hårdeste videoer, røg og drak som et svin og
"opfandt" Jade-Laila.

Hun plejede at sjippe rundt i noget stramt....

Se, nu går jeg hen og bliver nostalgisk...

Er der forresten nogen der har set det Hyrs metalprogram på KK? Jeg
kan ikke tage den kanal mere, men de enkelte afsnit jeg nåede at se
virkede som et rip-off af hele MF-konceptet, bare dårligere.

Knud
--
Q: How many IBM CPU's does it take to execute a job?
A: Four; three to hold it down, and one to rip its head off.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 17-06-02 16:40

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

> [...]
> Han spillede det hårdeste videoer, røg og drak som et svin og
> "opfandt" Jade-Laila.
>
> Hun plejede at sjippe rundt i noget stramt....

Det er nogenlunde det eneste der lyder rigtigt. - okay og så det stenede

> [...]
> kan ikke tage den kanal mere, men de enkelte afsnit jeg nåede at se
> virkede som et rip-off af hele MF-konceptet, bare dårligere.

Late night metal... jeg så det hele det første halve år, eller sådan
noget - men så mistede han sq lysten. Nu er det mest ham der sidder og
griner fjovet mens en stripper render rundt - eller også er det bare en
eller anden anonym koncert optaget et eller andet skummelt sted i kbh.
Lidt en skam - men jeg fik da en signeret The Haunted skive.

Jeg troede kanalkbh blev sendt igennem luften?

anr

"The only thing I was ever good at was driving a bus, and now 'The Man'
says I need a piece of paper to do that."
-Otto the busdriver

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 17-06-02 16:51

Således skrev anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) i
dk.kultur.musik Mon, 17 Jun 2002 17:39:59 +0200:

>Late night metal... jeg så det hele det første halve år, eller sådan
>noget - men så mistede han sq lysten. Nu er det mest ham der sidder og
>griner fjovet mens en stripper render rundt.

Det er nok det jeg har set. Det var i hvertfald ikke det samme som i
gamle dage.

>Jeg troede kanalkbh blev sendt igennem luften?

Så'n er det at have kabeltv.
Der er 1 lokalkanal i den store pakke og her hedder den hedder Kanal
Roskilde og sender genudsendelser onsdag og søndag. Resten af tiden er
der bare sne...

Fut til <news:dk.medier.tv>

Knud
--
"Some books are to be tasted, others to be swallowed,
and some few to be chewed and digested."

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 17-06-02 09:31

Det var godt ok Toby jeg tænkte på. Tak for den