Rengøring af visir på hjelmen
Fra : Michael Bertelsen

Dato : 16-06-02 18:17

Hej NG

Er der nogen der har gode erfaringer med, hvordan man renser sit visir på
hjelmen, når det nu er godt fyldt op med insekter mm.

Jeg kan oplyse at en svamp med sæbevand er en meget dårlig ide, da det
ridser og fjerner en eller anden belægning

MVH
Michael
(Der er en smule ærgerlig over at skal til at købe et nyt visir til sin
hjelm)

Fra : Janner

Dato : 16-06-02 18:26

> Jeg kan oplyse at en svamp med sæbevand er en meget dårlig ide, da det
> ridser og fjerner en eller anden belægning

Belægning ?

Plejer bruge ganske almindeligt opvaskemiddel, putte lidt på uden vand og
gnide lidt rundt .. Wolla der skinnende rent efter en skyldning.

Onkel
Jan
CBR929RR-02

Fra : RacerNiels

Dato : 16-06-02 19:23

"Janner" <jan@tjaaa.dk> wrote in message

> Jan
> CBR929RR-02

Tja.. uden tvivl en fed ged, men er det ikke "kun" en 2001'er??

Niels
XS400-86 *til salg*
www.sqzuki.subnet.dk

Fra : m.grewy

Dato : 16-06-02 23:01

> "Janner" <jan@tjaaa.dk> wrote in message

> Tja.. uden tvivl en fed ged, men er det ikke "kun" en 2001'er??

Ja ellers er han blevet taget i røven for 2002 hedder CBR954.
Og CBR929 er 25kkm billigere fordi det er sidste års model.

Michael

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 21:32

m.grewy <grewy@fjern.mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> Ja ellers er han blevet taget i røven for 2002 hedder CBR954.
> Og CBR929 er 25kkm billigere

"KKM billigere"??
Er KKM ikke en distance??

--
Armand.
(der godt ved at der skulle stå KKR)

Fra : m.grewy

Dato : 21-06-02 00:12

> m.grewy <grewy@fjern.mc-chaufforerne.dk> skrev i en

> "KKM billigere"??
> Er KKM ikke en distance??
>
> --
UPS :)

Michael

Fra : Michael Bertelsen

Dato : 16-06-02 19:29

Jeg en Consept hjelm fra Schuberth, der eftersigende skulle være dug-fri.
Jeg ved ikke om det er en speciel belægning, der kun er i denne hjelm, men
den skallede i hvert tilfælde af efter der kom sæbevand på.

Fra : Bo S.

Dato : 16-06-02 22:17

"Michael Bertelsen" <mbipost@mail.dk.nospam> wrote in message
> Jeg en Consept hjelm fra Schuberth, der eftersigende skulle være dug-fri.
> Jeg ved ikke om det er en speciel belægning, der kun er i denne hjelm, men
> den skallede i hvert tilfælde af efter der kom sæbevand på.

Hej Michael

Jeg ville ikke bruge andet end lunkent vand på indersiden af mit visier,
hvis jeg var dig. Jeg har selv en Consept hjelm. Du risikerer at tøre det
der "dugfri" lag af. Brug lunkent vand og en blød bomuldsklud. Toiletpapir
og køkkenrulle ridser... På indersiden burde der vel heller ikke være så
mange insekter - med mindre du har ekstrem dårlig ånde

På ydersiden af hjemlen skal den have samme behandling. Lunkent vand og en
blød klud. Det tager alle insekter. Du kan evt. lade hjelmen "stå lidt i
blød" ved at lægge en våd klud henover den i fem minutter inden du tørrer
den af.

mvh Bo

Fra : Lars Nielsen

Dato : 16-06-02 18:30

"Michael Bertelsen" <mbipost@mail.dk.nospam> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogen der har gode erfaringer med, hvordan man renser sit visir på
> hjelmen, når det nu er godt fyldt op med insekter mm.

- Jeg plejer og tage ca. 4 stykker toiletpapir i en sammenhængende bange,
folde dem på midten, lægge dem på visiret og derefter gøre dem våde med
vandhanen.
Efter ca. 10-15 minutter er insektsnavset så opblødt, at de lige kan tørres
af med en blød hånd.
Vask eventuelt efter med vand og sæbe, for at fjerne de sidste rester...

RadioMan

> Jeg kan oplyse at en svamp med sæbevand er en meget dårlig ide, da det
> ridser og fjerner en eller anden belægning

- Hvis din svamp er af kunststof, eller fyldt med insekter, så ridser
den...

Fra : Benny Thomsen

Dato : 16-06-02 19:04

Jeg bruger en insektfjerner på spraydåse fra den lokale tankstation. Den er
beregnet til forruder.
Tør efter med en blød klud der ikke ridser

mvh Benny

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 16-06-02 19:35

Det er meget lettere!!!

Jeg bruger almindeligt vinduesrens - f.eks. Ajax el. lig. PÅ en blød
bomuldsklud. Hver morgen i denne tid!
og jeg har ikke een ridse...

Hans

Fra : TA

Dato : 17-06-02 23:58

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> wrote in message
> Jeg bruger almindeligt vinduesrens - f.eks. Ajax el. lig. PÅ en blød
> bomuldsklud. Hver morgen i denne tid!
> og jeg har ikke een ridse...

Hov, pas nu på. Vinduesrens er beregnet for anvendelse på _glas_ og
indeholder ofte salmiak.

Salmiak ødelægger acryl og polycarbonat, som ofte anvendes til kåbeglas og
visir, se evt <http://www.tulsaenterprises.com/hints.html> eller
<http://www.cloudtops.com/polycarbonate_physical_properties.htm>.
I værste fald bliver visiret hvidt og uigennemsigtigt. Generelt er det en
dårlig ide at anvende diverse husholdningsremedier på mc'en.

IMHO fjernes insekterne nemmest umiddelbart efter køreturen inden de tørrer
ind. Fjern de løstsiddende insekter med en bomuldsklud og poler evt efter
med Plexus. YMMW.

--
TA

Fra : Jonas Holt

Dato : 16-06-02 21:39

> Er der nogen der har gode erfaringer med, hvordan man renser sit visir på
> hjelmen, når det nu er godt fyldt op med insekter mm.

Ved en brillemand kan man købe en lille pumpesprayflaske (30 ml?). Da den
var tom fyldte jeg fire-fem dråber forrude-rens-koncentrat (det man kan
bruge om sommeren når det ikke fryser) og fyldte så op med vand.
Visiret skal bare have 3-4 sprøjt, stå i to min. og tørres af med et blødt
stykke køkkenrulle.

Flasken er så lille at den kan være i lommen og trods sin størrelse skal den
efterfyldes forbavsende sjældent.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : "H;P

Dato : 18-06-02 01:37

Hejsa`
"Michael Bertelsen" som skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har gode erfaringer med, hvordan man renser sit visir på
> hjelmen, når det nu er godt fyldt op med insekter mm.

Efter et par gode "hit´s" så tager jeg en ny karklud, et squis´ vand på,
lægger den på visiret en 10-20 min. En brilleklud med en meget lille klat
sæbe, der fordeles, tør visirtet, vil de fleste klatter ikke af så må det
stå´ lidt længere iblød. Om der stadig er klatter af døde bug´s gentages
denne fremgang. Ny tør brilleklud for at afslutte....that´s it. Nul ridser.

Hvorfor findes der humlebier, der absolut vil ofre deres liv, bare for at
deres eftermælge skal være "hjerne-sopran" i nogle timer *Velkommen tinitus
*

Hilsen

H ; P

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-02 22:45

On Sun, 16 Jun 2002 19:17:28 +0200, "Michael Bertelsen"
<mbipost@mail.dk.nospam> wrote:

Hej.

>Er der nogen der har gode erfaringer med, hvordan man renser sit visir på
>hjelmen, når det nu er godt fyldt op med insekter mm.

Normalt benytter jeg opvaskemiddel og en blød klud til at vaske
visiret i.
Brug aldrig papir, det ridser.
Jeg var ude at køre en længere tur (fra Anderstorp og hjem) med en en
af dem der deltog i fornøjelserne.
Han havde en sprayflaske med et "vidundermiddel" til at rense visir
med.
Det blev lige så blankt som et spejl, og blødt som silke at røre ved.
Jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder, men flasken er så vidt
jeg ved købt på Lydmuren.
Jeg skal have en flaske når min vej falder forbi.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Trine Jørgensen

Dato : 19-06-02 11:10

Steen Gruby <> wrote in news:24avgu8v0p3304d7r796au7i3tg5pdta4j@4ax.com:

> On Sun, 16 Jun 2002 19:17:28 +0200, "Michael Bertelsen"
> <mbipost@mail.dk.nospam> wrote:
>
> Hej.

snip
> [...]
> jeg ved købt på Lydmuren.
> Jeg skal have en flaske når min vej falder forbi.

Der er noget der hedder Plexus - helt genialt, både til visir og
"nødpudsning" af mc, det giver netop den spejlblanke og bløde overflade, og
får regndråber til at prelle af.

/Trine
RS125 - som nok snart er til salg

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-02 23:33

On 19 Jun 2002 10:09:42 GMT, "Trine Jørgensen"
<dortetrine@homail-nospam.com> wrote:
Hej Trine.

>Der er noget der hedder Plexus - helt genialt, både til visir og
>"nødpudsning" af mc, det giver netop den spejlblanke og bløde overflade, og
>får regndråber til at prelle af.

Det er netop Plexus

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-06-02 08:13

Steen Gruby wrote in article
<0h12hukfigv34iifsttgm6jurjf3i3fo0c@4ax.com>...

> Det er netop Plexus

Javel ja, det har bl.a. Bauhaus også på hylden...
Det er også godt at give spillepladen på flippermaskinen.
Der findes også noget amerikansk noget der hedder Novus 1 og 2 det er til
finpolering og vokning af plastic. Men jeg har ikke set det i handelen i
europa...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 20-06-02 13:53

In article <01c2182a$1c094da0$b07610ac@pc4148>, Søren Lindholt wrote:

> Javel ja, det har bl.a. Bauhaus også på hylden...

Hvilken Bauhaus? Bauhaus ved Bilka i Aarhus vil ikke vedkende sig det..

Er der andre steder i Aarhus, hvor det saelges?

--
Soren

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-06-02 12:10

Soren S. Jorvang <soren@wheel.dk> wrote in article
> Hvilken Bauhaus? Bauhaus ved Bilka i Aarhus vil ikke vedkende sig det..
>
> Er der andre steder i Aarhus, hvor det saelges?

Bauhaus Aalborg plejer da at ha det. Special MC Aalborg har det også...
Måske Franz K. har det? Det gør ikke så meget at gi lidt ekstra for det,
jeg tror en dåse rækker i årevis.
--
Søren

Fra : Martin Jensen

Dato : 21-06-02 13:09

Hej

Jeg kommer lidt sent ind i beskeden.
hvad hedder produktet?

Mvh
Martin

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 21:37

Michael Bertelsen <mbipost@mail.dk.nospam> skrev i en

> Er der nogen der har gode erfaringer med, hvordan man renser sit visir

> hjelmen, når det nu er godt fyldt op med insekter mm.

Plexus ell. lignende produkter gavner at insektligene ikke sidder
særligt fast ved næste rensning. Derfor: Brug det endelig!

Barberskum(!) natten over er den ultimative iblødsætning af hårdt snavs!

Men derfor måske ikke det mest ideelle til akut rengøring.

Og så lige en tanke jeg har haft:
Der er intet der kan fjerne insekter fra visiret som en rask tordenbyge
undervejs - Er der mon en bedre oplødende effekt i blødt vand fremfor
postevand? :-/

--
Armand.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-06-02 20:49

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Plexus ell. lignende produkter gavner at insektligene ikke sidder
Det vil jeg kigge efter her i det jydske.

>Barberskum(!) natten over er den ultimative iblødsætning af hårdt snavs!
Jeg har prøvet det på mit visir, men det virkede ikke godt. Måske det
var forkert fabrikat (Gilette) - eller for lidt skum?

>Der er intet der kan fjerne insekter fra visiret som en rask tordenbyge
>undervejs - Er der mon en bedre oplødende effekt i blødt vand fremfor
>postevand? :-/
Tja. Jeg ved, at blødt vand er bedre til, at skylle sæbe af end hårdt,
men mon ikke 'hemmeligheden' ligger i mængden og tiden i dette
tilfælde?

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Armand

Dato : 22-06-02 00:38

Kåre Nejmann <post@kan.dk> skrev i en

> Det vil jeg kigge efter her i det jydske.

T.Hansen i Middelfart (også postordre), har noget lignende som det
beskrevne "Plexus"!
Jeg kan blot hverken erindre salgsnavnet, endsige finde produktet i mine
forhåndenværende kataloger såvel som online

> Jeg har prøvet det på mit visir, men det virkede ikke godt. Måske det
> var forkert fabrikat (Gilette) - eller for lidt skum?

Er dét Gilette ikke sådant noget svagt grønt stads der skal skumme op på
stubbene?
Det er formodentligt ikke med samme virkning som flueiblødsætning, og
samtiidigt aaalt for dyrt! Det billigste dicountguf á en 10'er er godt
nok!
Er man ultra økonomisk (mnjaeh - så var man nok ikke endt med en
mootorcykel!?), tror(!) jeg at sæbespåner+vand i forholdet 1:1 og
oppisket/blendet til skum er ligeså godt :-/
Jeg vil ihverfald gøre forsøget når stuegulvtæppet skal renses denne
sommer (sidst gjorde jeg for sent den opdagelse at barberskum også var
ultimativt dér!)!

Mnjaeeeh :-/

--
Armand.