/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Suzuki Samurai
Fra : Per Frandsen


Dato : 16-06-02 17:22

Hejsa

Jeg har netop købt en Suzuki Samurai og da jeg aldrig har haft knallert før
(på grund af min alder ;)) har jeg et par spørgsmål som i sikkert kan svare
på.

Mit bagdæk virker lidt fladt, hvor højt skal lufttrykket være ? Der står
ikke noget på dækket.

Når motoren er blevet varm er den svær at starte igen. Man bliver nødt til
at gi den lidt gas for at den kan. Hvordan kan det være ? Det er også
ligesom at den trækker dårligere når den er varm !

Hilsen Per




 
 
Fam Hauge (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Fam Hauge


Dato : 16-06-02 21:10


> Mit bagdæk virker lidt fladt, hvor højt skal lufttrykket være ? Der står
> ikke noget på dækket.

plejer at ha´et lufttryk på 30......eller bare til dækket er hårdt nok




Morten Lundstrøm (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Lundstrøm


Dato : 16-06-02 23:35


> Når motoren er blevet varm er den svær at starte igen. Man bliver nødt til
> at gi den lidt gas for at den kan. Hvordan kan det være ? Det er også
> ligesom at den trækker dårligere når den er varm !
Havde det samme problem med min... viste sig at cylinderen var blevet
udboret to overstørrelser... men man kunne ikke få et stempel som passede
100 % godt i den... det passede ok når den var kold, men når den blev varm
så udvider metallet sig jo, og så passede den ikke helt
Ellers kunne det evt. være din luftskrue (Det er stjerneskruen på højre side
af din karburator) som ikke står helt rigtigt... Det er det jeg tror mest
på...
Kan den stå i tomgang når den er blevet varm ? ellers prøv at pil lidt ved
tomgangsskruen (Det er lige-skruen på venstre side af karburatoren)
Jeg har et dæktryk på 35 på min, men såvidt jeg husker kører jeg med en
anden type slange end den den er født med... ved ikke om det har noget at
sige..
MVH
Morten



Per Frandsen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Per Frandsen


Dato : 18-06-02 14:45

Hej

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse

> > Når motoren er blevet varm er den svær at starte igen. Man bliver nødt
til
> > at gi den lidt gas for at den kan. Hvordan kan det være ? Det er også
> > ligesom at den trækker dårligere når den er varm !
> Havde det samme problem med min... viste sig at cylinderen var blevet
> udboret to overstørrelser... men man kunne ikke få et stempel som passede
> 100 % godt i den... det passede ok når den var kold, men når den blev varm
> så udvider metallet sig jo, og så passede den ikke helt
> Ellers kunne det evt. være din luftskrue (Det er stjerneskruen på højre
side
> af din karburator) som ikke står helt rigtigt... Det er det jeg tror mest
> på...
> Kan den stå i tomgang når den er blevet varm ? ellers prøv at pil lidt ved
> tomgangsskruen (Det er lige-skruen på venstre side af karburatoren)
> Jeg har et dæktryk på 35 på min, men såvidt jeg husker kører jeg med en
> anden type slange end den den er født med... ved ikke om det har noget at
> sige..


Hmm...jeg har ellers købt den som værende lovlig.

Men okay, jeg vil prøve at kigge lidt på det.

Tak for svarene
Hilsen Per



Per Frandsen (22-06-2002)
Kommentar
Fra : Per Frandsen


Dato : 22-06-02 19:11

Hejsa igen

Jeg har været ved at pille lidt ved det, men så var der en ting der slog
mig. Hvor dælen sidder karburatoren ??
Jeg er total ny med knallert og ved ingen ting om det.
Skal jeg ind bag skjoldet, eller sidder de to skruer så man kan nå dem uden
på skjoldet ??

Hilsen Per



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste