Opladning af batteri
Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-06-02 17:24

Nu skal der liv i den gamle Kwack!

Men som den teknik-mongol jeg er, kommer første problem ved opladning
af batteriet.
Der sidder et Yuasa 12N5.5-4B batteri i.
Ifølge http://www.yuasa-battery.co.id/motobat.htm skulle det være et
12-volts batteri. Så langt så godt.

I XJ'eren sidder et Yuasa YTX9-BS batteri.
Til den har jeg en lader af det hæderkronede (?) mærke "Optimate"
Der står ikke så meget andet på den end det er en oplader til 12
volts batterier og derudover henviser de til den instruktionsbog jeg
for længst har fået smidt væk.

Af en eller anden grund optræder mit YTX batteri ikke på Yuasa's eget
website men ifølge
http://www.motorradversand.de/cgi-bin/elektrik/motorradbatterie_piaggio_vespa/YL70L386_3.htm
skal det lades ved 0.9Amp
12N5.5-4B batteriet skal lades ved 0.6Amp.

Betyder de 0.3 Amp noget specielt eller kan jeg roligt sætte batteriet
til?

Jeg skulle vist alligevel have hørt bedre efter i fysiktimerne

/Robert
XJ600S '98
Kwack S1 'retgammel

Fra : Sidse

Dato : 16-06-02 18:25

> [...]
> til?
>
> Jeg skulle vist alligevel have hørt bedre efter i fysiktimerne

Uden at komme med en længere udredning. JA.
Du kan sagtens bruge din optimate til et vilket som helst standard 12V mc
batteri, så længe det er af typen der kommer syre ud af hvis du vender det
på hovedet.

Henrik

Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-06-02 20:25

Sidse wrote:

> Uden at komme med en længere udredning. JA.

Det behøver du heller ikke, for jeg har alligevel glemt den i morgen :)

> Du kan sagtens bruge din optimate til et vilket som helst standard 12V mc
> batteri, så længe det er af typen der kommer syre ud af hvis du vender det
> på hovedet.

Fint. Jeg sætter den til

Takker

/Robert