Overclocking af iBook2002
Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 16-06-02 16:30

Har I set på mediamac.dk eller xlr8yourmac.com? Man kan overclocke sin iBook
ved software som tilsyneladende ligger på computeren i forvejen. Jeg synes
min computer er langsom, og jeg har lyst til at prøve det, men jeg har det
aldrig komfortabelt ved tanken om at skulle ændre på noget basalt i
computeren, som sikkert kan fucke den op... Hvor farligt er det at
overclocke sin computer? Og jeg bryder mig heller ikke om at garantien
forsvinder osv ved at gøre det... Men hvad kan der ske ved det?

Er der nogen der har prøvet det, og hvad er jeres erfaringer?

Jeg ku tænke mig at sætte den fra 600 MHz til 800 MHz...

Venlig hilsen Henning

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 16-06-02 17:48

> Har I set på mediamac.dk eller xlr8yourmac.com? Man kan overclocke sin iBook
> ved software som tilsyneladende ligger på computeren i forvejen.

Rettelse. Softwaren ligger ikke på computeren i forvejen; man skal hente
softwaren fra Apples hjemmeside. Jeg prøvede så at installere programmet, og
den gjorde det der irriterer mig: Den bruger Installer, og når jeg skal
vælge hvilken disk der skal installeres på, er min harddisk "dimmed". Hvad
gør man så?

Venlig hilsen Henning.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 16-06-02 18:37

On 16/06/02 18:47, in article B9328DD9.34BA%henningpoulsen@mac.com, "Henning
Vestergaard Poulsen" <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> [...]
> vælge hvilken disk der skal installeres på, er min harddisk "dimmed". Hvad

Selvom du bruger mac er det til tider en god idé at læse "read me"
dokumenterne

Ved andet trin i installeringen står der at der kræves at du har "developer
tools" installeret - og det har du vel ikke?

I øvrigt tror jeg ikke du kan overclocke din iBook. Det er _kun_ de helt nye
600 Mhz (CD) og 700 Mhz (combo) der kan. De benytter en PPC 750FX processor
mod din (og min) iBook der benytter en PPC 750SX processor...

Desværre

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 16-06-02 22:50

> I øvrigt tror jeg ikke du kan overclocke din iBook. Det er _kun_ de helt nye
> 600 Mhz (CD) og 700 Mhz (combo) der kan. De benytter en PPC 750FX processor
> mod din (og min) iBook der benytter en PPC 750SX processor...

Øv. Jeg forestillede mig at min var en 2002 model, men jeg har vist glemt at
det er en "late 2001 model".
Hvad gør man så. Hvis man vil gøre den hurtigere? Jeg synes ikke updating
prebindings gør nogen nævneværdig forskel, og OSX programmer kører meget
langsommere end OS9. For eksempel synes jeg ikke det skal være meningen at
det skal tage flere sekunder at åbne Kalkulator... Hvis jeg åbner den i
Classic tager mindre end et halvt sekund, såfremt Classic er startet.

Okay 10 sekunder tog det at starte Kalkulator, mens nogle få andre
programmer er åbne. Jeg har 384 MB RAM.
Ligeledes scrolling af billeder foregår meget langsomt i Preview, Graphic
Converter mm i OSX, men Graphic Converter og Læs Tekst eller hvad de hedder
i Classic - der går alt meget mere flydende. Selv om OSX kører.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 16-06-02 22:58

On 16/06/02 23:49, in article B932D49F.34F4%henningpoulsen@mac.com, "Henning
> [...]

> Converter mm i OSX, men Graphic Converter og Læs Tekst eller hvad de hedder
> i Classic - der går alt meget mere flydende. Selv om OSX kører.

Jeg kan bare sige: glæd dig til Jaguaren.

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-06-02 13:03

In article <B932D695.865F%jmfink@mac.com>,
Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Jeg kan bare sige: glæd dig til Jaguaren.

Også uden QE understøttet grafikkort?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-06-02 13:08

On Wed, 26 Jun 2002 14:02:50 +0200, René Frej Nielsen
   <rfn@mac.com> wrote:

> Også uden QE understøttet grafikkort?

efter hvad jeg har *hørt*, ja absolut!

Bolig søges i KBH Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-06-02 13:23

In article <dqacfa.a98.ln@g4.reippuert.dk>,

> efter hvad jeg har *hørt*, ja absolut!

Det lyder jo godt, for jeg har også fået at vide fra andre kilder, at
den skulle være væsentligt hurtigere, også Finder. Det er dog rart at
høre det fra flere.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-06-02 19:41

> [...]

> vælge hvilken disk der skal installeres på, er min harddisk "dimmed". Hvad

Har du installeret developer tools?