Andet multimedie
bentjuul 3670
streaming ?
Fra : Chokmah

Dato : 16-06-02 14:01

jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i men det er well
grafik så jeg tager chansen.

jeg skal have lavet noget streamin til en hjemmeside ... der er godt
100 mb at gøre godt med og den skal gerne være til gavn for kunst
intereserede verden over -

med de forbindelser de har men sætter isdn som minimum

det bedste er well størlses mæsig real audio men problemet er at det
altid bliver så grimt

så er der media player men det bliver well nemt for tungt

er quick time ikke løsningen ?

MvH
Bo M Mogensen
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Jönson

Dato : 16-06-02 15:37

Det du siger er:

At du gerne vil have afspillet nogle video klip fra din hjemmeside???
Og du ved ikke hvad du vil bruge til dette, om det skal være RAM format, AVI
format eller MOV format....???? right???

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-06-02 18:08

Chokmah wrote in <np2pgukk3cpoogcm26nsi5k9t2aai68oj1@4ax.com>:
> jeg skal have lavet noget streamin til en hjemmeside ... der er godt
> 100 mb at gøre godt med og den skal gerne være til gavn for kunst
> intereserede verden over -

Så er det vel vigtigt at gøre det på en måde, så flest muligt at se det?
Jeg ville allerede her droppe RealX, Quicktime og alle Microsofts
underligheder (asx, asf, wmv, wma og hvad de nu finder på).
Mig bekendt er AVI besværlig at streame, den er i hvert fald ikke designet
til det.

> med de forbindelser de har men sætter isdn som minimum

1 eller 2 kanaler?

> det bedste er well størlses mæsig real audio men problemet er at det
> altid bliver så grimt

Jeg kender ikke noget stream-format der ikek kan klare ekstreme små
størrelser med ekstrem dårlig kvalitet.

> så er der media player men det bliver well nemt for tungt

Media Player er en afspiller, som kan klare flere formater. De fleste af
disse formater kan også klares med andre afspillere.

> er quick time ikke løsningen ?

Det kræver at quick-time er installeret for at man kan se det. Det ville
fx. udelukke mig, for jeg nægter at installere det skidt. Ligesom
RealPlayer.

Jeg ville bruge en MPEG-teknologi (du siger ikke om det er audio, video
eller begge dele). Det er en meget gammel standard, og jeg kender ingen
afspillere som ikke kan klare det (bortset fra MPEG2, som bruges til SVCD
og DVD, det kan de færreste afspillere klare).

Desuden er der masser af gratis (og meget gode) encodere, så det er også
nemt for dig at komme til.
Der er et utal af indstillingsmuligheder (især hvad video angår), som kan
hjælpe med at give optimal udnyttelse af båndbredden, hvis du rigtigt vil
gøre noget ud af det.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Chokmah

Dato : 17-06-02 08:06

On Sun, 16 Jun 2002 19:07:30 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Jeg kender ikke noget stream-format der ikek kan klare ekstreme små
>størrelser med ekstrem dårlig kvalitet.

ja dte ved jeg -- har set en del real audio det ser farligt ud men
fylder indrømmet intet

>Media Player er en afspiller, som kan klare flere formater. De fleste af
>disse formater kan også klares med andre afspillere.

ja det er da foriøvrigt rigtigt -

>Det kræver at quick-time er installeret for at man kan se det. Det ville
>fx. udelukke mig, for jeg nægter at installere det skidt. Ligesom
>RealPlayer.

RealPlayer har jeg også slettet - quick time fandt jeg et crak til da
jeg skal bruge den en gang i mellem og efter den er blevet registreret
er der ikke så meget bøvl med den !

>Desuden er der masser af gratis (og meget gode) encodere, så det er også
>nemt for dig at komme til.

ja hmmm jeghar prøvet at rode lidt med det mht dvd ripning - men
jeg er bange for at jeg har 10 tommelfinger og ikke er så teknisk så
jeg har forståed det der softwere der var til rådighede.

>Der er et utal af indstillingsmuligheder (især hvad video angår), som kan
>hjælpe med at give optimal udnyttelse af båndbredden, hvis du rigtigt vil
>gøre noget ud af det.

jeg har fundet en der er prof her fra gruppen der vil hjælpe med det
nu skal mit tv kort byttes også vil jeg prøve at se hvad der er af
muligheder for jeg har allerede for 3 år siden prøvet at optage med tv
kort og det blev faktisk rigtigt pænt om end det fyldte utroligt
meget.

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-06-02 11:22

Chokmah wrote in <j62rgucpgb3s48qfc27gtf8sou67eivdo5@4ax.com>:
> ja dte ved jeg -- har set en del real audio det ser farligt ud men
> fylder indrømmet intet

Men det er altså ikke en real-ting. Det kan man også med mpeg, hvis man vil.

> RealPlayer har jeg også slettet - quick time fandt jeg et crak til da
> jeg skal bruge den en gang i mellem og efter den er blevet registreret
> er der ikke så meget bøvl med den !

Jeg vil ikke betale for det skidt, og jeg vil heller ikke bruge
gratis-versionen. Og det der pirateri gider jeg slet ikke snakke om.

Vælger du quicktime vil jeg nok ikke komme til at se det. Min
"medieafspiller" (som hedder "mplayer") kan dog afspille nogle ældre
quicktime formater.

> ja hmmm jeghar prøvet at rode lidt med det mht dvd ripning - men
> jeg er bange for at jeg har 10 tommelfinger og ikke er så teknisk så
> jeg har forståed det der softwere der var til rådighede.

Det problem vil du nok få uanset hvilket format du bruger. Du skal lige
lære teknologien og programmet at kende.

Jeg kan anbefale tmpgenc. Den er faktisk meget simpel at bruge, hvis man
holder sig fra knappen "advanced". Men bruger du den knap, så har du flere
muligheder end jeg har set i selv meget dyre kommercielle mpeg-encodere.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Chokmah

Dato : 17-06-02 16:44

On Mon, 17 Jun 2002 12:21:34 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Jeg kan anbefale tmpgenc.

har du en link ?

>Den er faktisk meget simpel at bruge, hvis man
>holder sig fra knappen "advanced". Men bruger du den knap, så har du flere
>muligheder end jeg har set i selv meget dyre kommercielle mpeg-encodere.

jamenjeg har ellers nogen vældige programmer premier 6 registret og
en der heder mgi video wave 3 - mit indtryg af preimer er at man kan
få det til at gå til bageren og hente brød - det er sikkert derfor at
manualen er på 625 a-4 sider

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-06-02 17:40

Chokmah wrote in <3p0sgugemq94d5qm9csnd0v2lti0f2v6to@4ax.com>:
> har du en link ?

Du kan da få en url, som din newsreader nok laver til et link:

http://www.google.com/search?q=tmpgenc

> [...]
> en der heder mgi video wave 3 - mit indtryg af preimer er at man kan
> få det til at gå til bageren og hente brød - det er sikkert derfor at

Tjah, Adobe Preimere lykkedes det mig aldrig at blive gode venner med. Det
endte altid med at jeg gemte mit arbejde i et midlertidigt AVI-format, og
konverterede med tmpgenc.
Efterhånden fandt jeg andre måde at få gjort det video-redigering jeg ville
gøre, og til sidst havde jeg ikke noget at bruge Premiere til.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)