Enkelte overnatninger i Europa
Fra : Ukendt

Dato : 16-06-02 13:46

Hejsa folkens

Vi har snakket om at køre lidt rundt i europa her i ferien. Vi er 2
voksne og 2 børn (10 og 12 år). Egentlig ville vi helst bare sætte os
i bilen og køre, kun med en ide om, hvad vi gerne vil se. Jeg kunne
godt tænke mig at se Prag (har læst det andet indlæg, så her behøves
ikke svar om noget) Manden vil gerne til Gardasøen og børnene i
Gardaland. Der er også mange andre ting vi gerne vil se. Jeg er både
til natur og kultur, børnene... strand og sjov og manden han er ret
neutral.

Nu har jeg surfet en del det sidste døgn, og har kigget på indlogering
(mest ved Gardasøen). Det er ret dyrt, og mange steder skal man booke
for en hel uge, og det har vi ikke lyst til. Vi har ikke Campingvogn
eller telt, så vi kan ikke bare køre ind på en campingplads for en
enkelt overnatning.

Er der overhovedet mulighed for at få enkelte overnatninger? Jeg
regner selvfølgelig med at man kan finde et hotel, men det kræver nok
2 dobbeltværelser, da man vist ikke kan have to opredninger med så
"gamle" børn, hvilket straks gør det en del dyere.

Henvisninger til hjemmesider vil være godt.

Tak

Mvh

Susan

Fra : Steen Larsen

Dato : 16-06-02 15:23

Der er mange campingpladser der har hytter man kan leje. Ellers se på
www.linksundrechts.com . Der er også mange muligheder.
/Steen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-06-02 03:14

Susan wrote:

> [...]
> 2 dobbeltværelser, da man vist ikke kan have to opredninger med så
> "gamle" børn, hvilket straks gør det en del dyere.

Det forstår jeg ikke helt.
Hoteller lever af at sælge enkelte overnatninger.

Jeg er faktisk selv netop kommet hjem fra en tur i Europa, uden at have
lavet forudbestillinger.
(Tyskland, Frankrig, Belgien.)

Jo flere personer man er, kan det selvfølgelig være vanskeligere at sikre
at man kan få værelser hvis man kommer sent frem.
Min erfaring er at hvis man kommer efter kl. 18 - 19 kan man have
problemer med udsolgt.

Men så må man prøve det næste hotel.
Eller forudbestille i løbet af dagen. Eller tage flere overnatninger
samme sted.

Der findes masser af hjemmesider for søgnng/reservation af hoteller. Hvis
det er hvad du søger, hvis jeg forstår dig ret.
F. eks. disse:

http://www.hotelguide.com/html/main_body_en.cfm
http://www.uk.lycos.de/webguides/worldtravel/navigate/region/eur.html
http://www.etn.nl/eurolink.htm

--
Mvh. Jørgen
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Lars H. Jørgensen

Dato : 24-06-02 14:35

Hvis i kommer igennem Østrig kan jeg meget varmet anbefale denne pension.
http://www.sonnhof-michis.at/

2 voksne og 2 børn incl meget overdådig morgenmad = 350 dkr.