ukendt plante
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-06-02 12:35

Hej

Er der nogen som kan man fortælle mig navnet på min stueplante, som
efter en del år pludselig er begyndt at blomstre ret ofte. Der er et
billede af den her www.routeware.dk/plante.jpg (130 Kb). Når blomsterne
står i fuldt flor, er der en ret markant duft fra dem. Planten er vel
ca. 1 meter høj og vokser langs nogle kæder, som det kan ses på
billedet. Den er meget robust - ellers havde den ikke overlevet så længe

På forhånd tak.
Uffe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-06-02 13:50

On Sun, 16 Jun 2002 13:34:44 +0200, "Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk>
wrote:

>Er der nogen som kan man fortælle mig navnet på min stueplante, som
>efter en del år pludselig er begyndt at blomstre ret ofte. Der er et
>billede af den her www.routeware.dk/plante.jpg (130 Kb). Når blomsterne

Det er en voksblomst.
Dem kan du læse mere om på http://home22.inet.tele.dk/chan/

http://www.gartneriet.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 16-06-02 14:28

Tak for svaret.

Fra : Aksel

Dato : 17-06-02 22:49

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som kan man fortælle mig navnet på min stueplante, som
> efter en del år pludselig er begyndt at blomstre ret ofte. Der er et

Hvis du ikke kan finde den under voksblomst, så hedder den Hoya Bella, eller
Hoya Carnosa, den sidste har så vidt jeg husker plettede blade

Hilsen Aksel>