Opgradere hardware til NFS - men hvad
Fra : Finn I

Dato : 16-06-02 12:12

Juniors lille PC er ikke helt flydende når den kører NFS PU. Hvad vil så
være bedst at opgradere - CPU eller grafikkort? Vil en Geforce 2 MX400 give
et stort spring?

Maskinen er pt en:
Pentium II 400 MHz
192 MB ram
TNT2 MX64 grafikkort, 32 MB ram

Der skal ikke ofres mere end 2-500 kr. på projektet

--
Best Regards
Finn

Remove "2" in mail for reply

Fra : Mercenary

Dato : 16-06-02 12:15

"Finn I" <f12@minemail.dk> skrev i en meddelelse
> Juniors lille PC er ikke helt flydende når den kører NFS PU. Hvad vil så
> være bedst at opgradere - CPU eller grafikkort? Vil en Geforce 2 MX400
> [...]

Prøv at undersøge hvilke krav spillet stiller til hardwaren. Dét må kunne
give dig en idé om hvad du skal opgradere.

/Merc

Fra : Finn I

Dato : 16-06-02 12:42

> Prøv at undersøge hvilke krav spillet stiller til hardwaren. Dét må kunne
> give dig en idé om hvad du skal opgradere.

Joee men det er PII 300, 64 ram og 8 mb grafikkort. Det syntes jeg ikke
umiddelbart giver mig en ide.

mvh
Finn

Fra : Renegade

Dato : 16-06-02 13:00

"Finn I" <f12@minemail.dk> wrote in message

> Joee men det er PII 300, 64 ram og 8 mb grafikkort. Det syntes jeg ikke
> umiddelbart giver mig en ide.
>
> mvh
> Finn

Tror umiddelbart at et GF2 mx 400 ville være en god ide til maskinen.
Forstår dog ikke helt hvorfor den ikke kan trække det, men prøv med det
kort,
det kan ikke andet end hjælpe.

Rng

Fra : arc@na

Dato : 16-06-02 14:23

"Finn I" <f12@minemail.dk> wrote in

> Joee men det er PII 300, 64 ram og 8 mb grafikkort. Det syntes
> jeg ikke umiddelbart giver mig en ide.

Alle grafikkort med under 16 MB RAM er forældede. Man kan
selvfølgelig fint bruge dem til 2D-grafik, men ikke til nyere
spil. Og lad være med at købe en GeForce4MX - det er kun en
"tunet" GeForce2.

Jeg har btw lige opgraderet grafikkort, så jeg har et ASUS
Geforce2MX med 32 megs i overskud, som du kan købe for 300 (nypris
p.t. 789.- hos www.edbpriser.dk) - hvis det skulle have interesse,
så send en mail på webmaster (at) phyton (dot) dk.

arc@na

Fra : Steffen

Dato : 16-06-02 13:01

Du skal nok have flere hz. jeg kørte hvertfald NFS PU med et TNT 2 32 mb. og
700mgz. hvor det ikke hakkede spor.
Jeg mener PII er Celeron, og så kan du nemlig opgradere til max. 1.8ghz. Men
jeg er ikke sikker, prøv evt. at spøge i dk.edb.hardware.overclocking eller
kig på intel.com
Har du prøvet at lukke alle baggrundsprogrammer ned o.lign?
--
Mvh. Steffen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-06-02 13:07

Finn I wrote:
> [...]
> 192 MB ram
> TNT2 MX64 grafikkort, 32 MB ram
>
> Der skal ikke ofres mere end 2-500 kr. på projektet

TNT2 M64 kortet er fornuftigt hvis du nøjes med de lave opløsninger, det
har ikke den hurtigste ram så i 1024*768 og op vil der være grænser for
hvor flydende grafik det kan leverer.

Du mangler heller ikke ram, så der er vist ingen tvivl om at det er på
CPU fronten du skal sætte ind. Jeg foreslår du henvender dig i
dk.edb.hardware.overclocking med detaljerede informationer om CPU,
motherboard og ram (PC100?). I den gruppe vil der klart være nogen som
kan fortælle om du kan overclocke CPU'en eller om du kan montere en
hurtigere CPU i dit motherboad(formodentlig vha. en slocket). Min egen
PC startede som en 300 Mhz og kører nu 850 Mhz med samme motherboard,
med lidt fingerfærdighed vil jeg nok endda kunne nå 1,5 Ghz blot vil der
så være så meget andet der bliver flaskehals så det er ikke relevant at
gå så langt.

Mvh

Bruno

Fra : Finn I

Dato : 16-06-02 13:13

> TNT2 M64 kortet er fornuftigt hvis du nøjes med de lave opløsninger, det
> har ikke den hurtigste ram så i 1024*768 og op vil der være grænser for
> hvor flydende grafik det kan leverer.
Det er faktisk lige ved 1024*768 jeg har lidt problemer (Det er også kun mig
for junior er stort set ligeglad).
Hvis jeg slår en del fra under grafikopsætningen kører den egentlig vældig
fint men jeg vil jo gerne have det sidste med.

mvh
Finn

Fra : Steffen

Dato : 16-06-02 13:15

Jeg har lige undersøgt det nærmere. Celeron er IKKE Pentium II. Pentium II
går kun op til 400mhz. og da det er Slot 1 kan du ikke opgradere. Den eneste
anden Slot 1 CPU er Pentium III på 1 Ghz. og den koster 2000 dask.
Du burde købe et helt nyt motherboard, nok en Socket A med en Duron
processor da det er mest økonomisk og bedst i kvalitet.
Personligt ville jeh købe et Socket A mothboard, og en Athlon XP processor

--
Mvh. Steffen

Fra : Finn I

Dato : 16-06-02 13:29

> [...]
> processor da det er mest økonomisk og bedst i kvalitet.
> Personligt ville jeh købe et Socket A mothboard, og en Athlon XP processor

Det jeg har tænkt på er at finde en brugt PIII 450-600MHz men som sagt så
ved jeg ikke helt om det bedre kan betale sig at finde en Geforce 2 eller
lignende.

Men tak for indspil......

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-06-02 18:17

Steffen wrote:
> Jeg har lige undersøgt det nærmere. Celeron er IKKE Pentium II. Pentium II
> går kun op til 400mhz. og da det er Slot 1 kan du ikke opgradere. Den eneste
> anden Slot 1 CPU er Pentium III på 1 Ghz. og den koster 2000 dask.

Hvad er det for noget sludder. Selvfølgelig er en Celeron ikke en
Pentium II, men der findes adskillege generationer af Celeron's hvoraf
de senere sagtens tåler sammenligning med en Pentium II og til en vis
grad endda en Pentium III.

Til din information kan jeg fortælle at man i et Slot 1 motherboard kan
montere en såkaldt slocket således at motherboardet kan bruges sammen
med processorer med FCPGA370 sokkel, en slocket koster under 100.- og
jeg benytter eksempelvis en i mit Slot 1 motherboard til en 850 Mhz
Celeron (566@850).

> Du burde købe et helt nyt motherboard, nok en Socket A med en Duron
> processor da det er mest økonomisk og bedst i kvalitet.
> Personligt ville jeh købe et Socket A mothboard, og en Athlon XP processor

Måske du lige skulle læse det oprindelige indlæg igen, inden du kommer
med flere dårlige råd. Manden skriver budgetet er 2-500 kr, det åbner
ikke plads til at købe nyt motherboard+cpu+ram(formodentlig) og måske
endda ny strømforsyning.

Mvh

Bruno

Fra : Steffen

Dato : 16-06-02 21:20

*Slam*
Nåh, sorry, så har jeg misforstået en hel del

--
Mvh. Steffen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 16-06-02 18:36

NFS serien elsker Voodoo kort.
Havde en PIII 700Mhz med Voodoo 3 3000, og en AMD 1200Mhz med Geforce 2, og
der trak PIII'eren med Voodoo NFS PU bedere.
Selv på en PII 350 mhz med Voodoo 3 2000 kan man køre spillet ordenligt i
800x600.
Sådan et Voodoo 3 kan købes brugt for 2-300,-

Karsten Borchers