Hvem spiser mine æg og høns?
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 16-06-02 11:22

For 4 dage siden havede jeg besøg i mit hønsehus. 2 æg og høns var blevet
spist. Der var ingen spor efter hønsene. Æggene var der hul i og indholdet
væk. billed af æg er i dk.binaer.

Med venlig hilsen Else Marie

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 16-06-02 18:31

"Klaus Eriksen" <klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spist. Der var ingen spor efter hønsene. Æggene var der hul i og indholdet

Det er sikkert Ilder eller mink, resterne tyder på det.
Gunnar

Fra : Kenneth N. Rasmussen

Dato : 16-06-02 19:40

> Det er sikkert Ilder eller mink, resterne tyder på det.
> Gunnar

kan de også have tage 12 af mine høns + 2 kokke ????
Der lå en død kok i gården en morgen og ikke et spor af de andre (pånær lidt
fjer)

Kenneth Rasmussen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-06-02 22:56

Kenneth N. Rasmussen <knr@hudii.dk> skrev i en

> kan de også have tage 12 af mine høns + 2 kokke ????
> Der lå en død kok i gården en morgen og ikke et spor af de andre (pånær
> [...]

Når de ligefrem er afhentet, kan det næsten kun være Mikkel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : ScooterHead

Dato : 18-06-02 10:48

Hvis du kan finde spor efter synderen, kan du se et eksempel på spor fra mink i dk.binaer

/SH

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 19-06-02 05:58

Tak for jeres svar, jeg tror også det er ilder eller mink.

mvh. Else Marie

Klaus Eriksen <klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aehoga$etc$1@news.cybercity.dk...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-06-02 00:25

> Tak for jeres svar, jeg tror også det er ilder eller mink.
>
> mvh. Else Marie

De plejer nu ikke at fjerne hønsene, iøvrigt går ilder vist sjældent på
fjerkræ. En mink ville helt sikkert slagte så meget som muligt, drikke lidt
blod og efterlade de døde høns. Men man skal da aldrig sige aldrig. Kender
ikke en mårs adfærd, men den ville muligvis kunne slæbe af med en høne.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Emil

Dato : 20-06-02 19:26

On Thu, 20 Jun 2002, Preben Riis Sørensen wrote:

> Kender ikke en mårs adfærd, men den ville muligvis kunne slæbe af med en høne.

Mårfamiliens (skovmår og husmår) adfærd ligner ilderens og
minkens. Måren går målettet mod halspulsåren for at drikke blod,
og herefter mod hovedet for at udsuge hjernemadsen.

Normalt slæbes der kun mindre byttedyr hjem til boet og ungerne,
med det formål at oplære ungerne i jagtkunsten.

Ræven derimod, slæber gerne af sted med et bundt byttedyr. Det
forekommer mest når hunnerne har unger, fordi hunnens
mælkeproduktion ophører ret tidligt under ungernes opvækst.

m.v.h. Emil