Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital-kamera.
Fra : Hagman

Dato : 16-06-02 11:31

Hejsa NG.

Jeg har netop købt et Ezonics Digital-kamera.
Medfølgende var der en ledning, som man kan komme ind i kamaret, og den
anden ???

Det skulle ha' noget med "video" og gøre ???

Håber i kan hjælpe.

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 16-06-02 11:44

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg har netop købt et Ezonics Digital-kamera.
> Medfølgende var der en ledning, som man kan komme ind i kamaret, og den
> anden ???
>
> Det skulle ha' noget med "video" og gøre ???

Er der et phonostik (oftest gult) i den anden ende? Hvis der er kan den
kobles til dit fjernsyn/video (evt. via en scartstik adapter, hvis dit
tv/video ikke har phonostik indgang). Du skulle så kunne se de billeder der
ligger på memorykortet på dit tv.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Hagman

Dato : 16-06-02 11:58

> [...]
der
> ligger på memorykortet på dit tv.
>
> Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Jo, det virkede :)
Men, på fjernsynet er det lidt dårligt kvalitet,
og det er sort/hvid !!!

Kan man ikke få det vist i farver på skærmen ???
Mit kamera har en lille farveskærm.

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 16-06-02 12:06

> Kan man ikke få det vist i farver på skærmen ???

Jeg mener at hvis kameraet er indstillet til NTSC så vil det blive vist i
sort-hvid på PAL fjernsyn (men jeg er overhovedet ikke sikker . Prøv at
bladre kameraet menuer igennem, hvis der er et sted hvor du kan vælge PAL,
så vælg det. Ellers har jeg ikke nogen løsning.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 16-06-02 11:48

"Hagman" skrev:

> Jeg har netop købt et Ezonics Digital-kamera.
> Medfølgende var der en ledning, som man kan
> komme ind i kamaret, og den anden ???
> Det skulle ha' noget med "video" og gøre ???

Umiddelbart er det nok nærmere et USB kabel, til at overføre billeder og
"video-emails" til computeren. Men det kan også være et videokabel til
gennemsyn af billeder på et TV.

Det ville hjælpe hvis du fortalte noget mere, især navn og model for
kameraet.

Mvh, Lars

Fra : Hagman

Dato : 16-06-02 12:01

> [...]
> gennemsyn af billeder på et TV.
>
> Det ville hjælpe hvis du fortalte noget mere, især navn og model for

Kameraet er et Ezonics i330, 2,1 megapixels.
Der er tre stik på kameraret:
VIDEO
USB
DC3V IN

Men det vil gerne vises på TV'et fra VIDEO-stikket, men kun i sort/hvid.
Kan man ikke se det med farver på TV'et ???

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Jesper Sloth

Dato : 16-06-02 12:21

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Men det vil gerne vises på TV'et fra VIDEO-stikket, men kun i sort/hvid.
> Kan man ikke se det med farver på TV'et ???
>
> Med venlig hilsen,
> Hagman.

Hej

Du skal nok lige tjekke om der er en mulighed for at vælge i mellem pal
eller ntsc farve standard, og stille den på pal på kameraet. <det kan også
være dit tv der står til SVHS på AV indgangen på fronten, prøv at bladre
lidt i av menuen og se om der ikke kommer farver på.

Mvh

Jesper

Fra : Hagman

Dato : 17-06-02 23:48

> [...]
> være dit tv der står til SVHS på AV indgangen på fronten, prøv at bladre
> lidt i av menuen og se om der ikke kommer farver på.

Det hjalp.
Takker.

MEd venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 16-06-02 12:20

"Hagman" skrev:

> Men det vil gerne vises på TV'et fra VIDEO-stikket,
> men kun i sort/hvid.

Det skyldes formentlig at kameraets video output står til NTSC, som er det
tv-format som benyttes bl.a. i USA samt i Asien hvor kameraet er produceret.

Kig efter et sted i manualen eller menuerne, hvor video output kan sættes
til PAL istedet.

Mvh, Lars