Noder til Rheinlænder Polka
Fra : Torben Christensen

Dato : 16-06-02 11:05

Er der nogen her i gruppen som kan hjælpe med noder til Rheinlænder Polka.

På forhånd Tak

Torben

Fra : Søren Pedersen

Dato : 16-06-02 12:58

Hej
Lige bestemt en Rheinlænerpolka ved jeg ikke med, men på denne side:

http://hjem.get2net.dk/folkemusik/

er der masser af polkaer og anden folkemusik.
Alle skrevet ud for klaver.
Man kan også høre dem.

Vh
søren

Ps nu jeg er her: Er der nogen der dyrker harmonika musik på begynderplan?
Er der nogen news-groups for harmonika, jeg kan ikke finden nogen.
Der er en på google der hedder Squeezebox, men det er primært amerikanere og
der er ingen noder.

VH

Fra : Tommy.T

Dato : 17-06-02 19:38

"Søren Pedersen" skrev i en meddelelse

[...]

Hej Søren.
Der er mange, der dyrker harmonika på begynder- og expertplan,
bare lyt til Kristian og Jesper, som gør det strålende, og som
forøvrigt ligger nr. 7 på top-40.

Alle harmonikaspillere hjælper forøvrigt hinanden med stort set
alt, idet harmonikaspillet også er exponent for et stort socialt
samværd i forbindelse med klubarbejde og harmonikatræf rundt om i
landet.

Næste weekend er der samlet 4-500 harmonikaspillere til et stort
hyggeligt træf i Ringe på Midtfyn, se: http://www.harmonika.dk/.

Der er træf rundt om i landet næsten hele sommeren, hvor man kan
mødes og udveksle erfaring om lære nyt.

Tilbage til dit spørgsmål om news-gruppe: Nej det er der ikke,
men.........

Vi har selv startet en diskutions og news-gruppe, hvor alle
harmonika-interesserede er velkomne.
Vi startede sidst i April og er allerede 25 medlemmer samt mange,
der bare kigger.
På denne side kan man efterlyse musik, få hjælp, finde
undervisning, få oplysning om arrangementer rundt i landet, se
billeder fra forskellige træf og meget mere
Jeg tillader mig at sende dig en indbydelse direkte fra
hjemmesiden, så kan du kigge på det og tilmelde dig, hvis du har
lyst.

Med venlig hilsen
Tommy Thøgersen
Odense

Fra : Tommy.T

Dato : 17-06-02 19:26

"Torben Christensen"skrev
> Er der nogen her i gruppen som kan hjælpe med noder til
Rheinlænder Polka.

> På forhånd Tak
>
> Torben

Hej Torben.
At spørge efter noden til "Rheinlænderpolka" er et bredt
spørgsmål, da der findes flere forskellige polka med dette navn.
På denne hjemmeside kan du se og lytte til to forskellige, og jeg
har selv yderligere et par stykker i mine gemmer.
http://www.folketshus.dk/spillefolk/noder.html

Med venlig hilsen
Tommt Thøgersen