Langsom ringning
Fra : Peter Houkjær

Dato : 16-06-02 10:40

Hej.
Jeg har en analog forbindelse (m. særskilt ADSL (ekstra kobber)) Når folk
ringer til mig sker der ét "ring" på mine telefoner hvorefter der er tyst i
mere end 10 sek. Så ringer de én gang til efterfulgt af pausen osv. Den der
ringer hører normal og hurtigere skiftende ringetone i hans rør.
Jeg har prøvet at fjerne alle telefoner og påmontere en af gangen med samme
resultat. Nummerviser er også forsøgt afmonteret uden held.

Hvad kan det mon skyldes, og kan der gøres noget??? Vil ISDN hjælpe (analoge
telefoner via A/B-porte)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-02 11:19

"Peter Houkjær" <peterhoukjaer@it.dk> wrote in message

> [...]
> resultat. Nummerviser er også forsøgt afmonteret uden held.
>
> Hvad kan det mon skyldes, og kan der gøres noget??? Vil ISDN hjælpe

Tjaa, du kan ikke sammenligne ISDN ved en analog linie...

Men jeg ville da foreslå dig at prøve at ringe til Teledanmark, eller hvem
du har dit telefon abonnement hos... Da det sikkert er opkaldkortet på
centralen, der måske er en eller anden fejl ved.. Eller er indstillet
forkert måske, til diskret ringning, hvem ved?

Fra : ph

Dato : 16-06-02 13:20

> "Peter Houkjær" <peterhoukjaer@it.dk> wrote in message

> Tjaa, du kan ikke sammenligne ISDN ved en analog linie...

Jeg mente bare om det vil hjælpe at konvertere til ISDN

> [...]
> centralen, der måske er en eller anden fejl ved.. Eller er indstillet
> forkert måske, til diskret ringning, hvem ved?

Er diskret ringning noget man selv slår fra/til?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-06-02 12:03

On Sun, 16 Jun 2002 14:20:01 +0200, "ph" <peterhoukjaer@it.dk> wrote:

>Jeg mente bare om det vil hjælpe at konvertere til ISDN

Det vil det, på ISDN sker opstart til opkaldet på en selvstændig 3.
kanal, og din A/D laver så ringesignalet til dine analoge telefoner på
denne. Men så vil du heller ikke kunne bruge din nummerviser, hvis
ikke din A/D suporter den. I gamle dage gjorde de ikke, men det vil så
heller ikke komme bag p åmig om de gør idag.

--
news.milli.dk føre pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.