Åndeuddrivelse
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-02 10:18

Greetings!

Jeg ved der er en jysk (sønderjysk?) præst der foretager åndeuddrivelser. Er
der nogen der ved hvem han er eller hvilken kirke (sogn) han er
tilknyttet...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : IChThYS

Dato : 16-06-02 13:42

> Jeg ved der er en jysk (sønderjysk?) præst der foretager åndeuddrivelser.
Er
> der nogen der ved hvem han er eller hvilken kirke (sogn) han er
> tilknyttet...?

Jeg har hørt, at der er en, der er kendt for det, men kan desværre ikke
hjælpe med et bestemt navn. Jeg ved dog, at det ikke er enestående. Der er
mange, der gerne vil komme og hjælpe, hvis der er en besat person. Som
kristne har vi fået autoritet over dæmoner/ånder i Jesu navn.

IChThYS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 00:41

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> wrote in message
> mange, der gerne vil komme og hjælpe, hvis der er en besat person. Som
> kristne har vi fået autoritet over dæmoner/ånder i Jesu navn.

Der er ikke tale om besatte personer her, men en række af 'incidents' der
ikke kan forklares rent videnskabeligt (sandsynligheden er for lille).

Fra : Petersen

Dato : 16-06-02 17:57

Der findes ingen ånder.
De ånder der menes at findes, er
inde i den ramtes hjerne, og sidder
som en psykisk blokade, en tvangstanke,
som kun kan afhjælpes ved tale-terapi.
At hidkalde en præst eller andre
som mener at ha' egenskaber deri
at fjerne ånder, vil næppe hjælpe
den "ramte" på sigt, men kun virke
i ganske kort tid, da vedkommende
føler der blir' taget hånd om ham/hende.
Når hverdagen kommer igen,
vil problemet dukket op igen.
Der skal tages fat ved roden,
og det er den ramte selv.
Gi 'ikke ånderne skylden..

Fra : IChThYS

Dato : 16-06-02 18:34

> [...]
> den "ramte" på sigt, men kun virke
> i ganske kort tid, da vedkommende
> føler der blir' taget hånd om ham/hende.

Det er der nok delte meninger om, men jeg tror, at den moderne videnskab har
forklaringsproblemer i mange henseender, når de udelukker Gud og ånder som
en virkelighed. Hvis psykologisk behandling er så god, som mange siger, den
er, hvorfor er der så så mange psykisk syge, deprimerede og så mange
selvmord i Danmark i dag?

Gud findes - han er virkelig og nærværende. Åndernes arbejde bliver noget
nemmere, hvis ingen angriber dem...

Gud lever
IChThYS

Fra : Petersen

Dato : 16-06-02 19:07

Videnskaben forsøger at finde svar på mange af livets
store spørgsmål ved at kikke på dagligdagen, som
vi alle er en del af.
Det åndelige kan være godt nok, hvis det vitterlig
kan hjælpe nogle ud af nogle problemer.
Hvis troen kan flytte bjerge, jamen så er troen helt OK,
da den så har haft en funktion, og ingen videnskabsmands
forklaringer på det oprindelig problem kan stå mål
med den tro, som lige har flyttet bjerget.

Ang. psykisk syge og selvmord, så er det hverken
videnskaben eller Gud som kan påtage sig skylden,
men mere det daglige liv, det enkelte menneske fører/udsættes for.
Uorden i livet, af den ene eller anden årsag, fører ofte til selvmord, men
en
anker eller holdeplads i livet kunne så være at begynde
at gøre mere ved sin tro på Gud, og dermed
se lysere på tilværelsen, og ikke tænke på selvmord.

Iøvrigt er selvmordet ofte begået, før den psykologiske
behandling har været involveret, så det er svært
at svare på, hvorvidt behandlingen er tilstrækkelig...
Som man ku fristes til at sige om Gud, så skal psykiatrien opsøges, før
den giver resulater.

Iøvrigt er årsagen til mange menneskers lidelser
hverdagens krav kombineret med en indre svinehund,
-og formår man ikke at tøjle disse krav, ønsker og lyster,
så vil man blive frusteret og aldrig finde den ro mennesket
har behov for.
Når alt dermed er opgivet, søger mange Gud
for derved at få styr på sit liv. Da man dermed
overlader det overordnede ansvar til Gud, glemmer
man dybest set sig selv, og lever på en slags løgn.

Fra : IChThYS

Dato : 16-06-02 21:18

> [...]
> overlader det overordnede ansvar til Gud, glemmer
> man dybest set sig selv, og lever på en slags løgn.

Jeg tror, at mange problemer ville kunne løses, hvis folk ville lade være
med at se så meget på sig selv. Det er et stort problem, at samfundet i dag
er så centreret om selvet. Det er ikke sundt.

Gud er god og lever i dag
IChThYS

Fra : Petersen

Dato : 16-06-02 21:38

Jeg tror man skal kunne se ind i sig selv før man kan se ind i andre.
Det du vil ha' folk til er, at de skal gi' sig til andre og man så
får 10-fold tilbage.
Før man kan gi' andre noget, skal man tillade at gi'
sig selv før man kan gi' det til andre.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 00:40

http://www.usenet.dk/netikette/ - Tak...!

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-06-02 07:34

"Petersen" <jepetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

[ ... ]
> Før man kan gi' andre noget, skal man tillade
> at gi' sig selv før man kan gi' det til andre.

"Søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt det andet gives
jer i tilgift", Matt.6,33. Jeg tror det vigtigste er have sit forhold
til Gud i orden. Vi vil meget lettere kunne havde det godt med sig
selv og andre, dersom vort forhold til Gud er i orden.

Og kunne vi så måske lokke dig til at klippe det bort du ikke direkte
svarer på, og at placere dit svar under det du svarer på.

Læs mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Der fra i eftermiddag vil nyde et par skønne dage i campingvogn
Synnejyder se her http://www.synnejyskambassade.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 10:32

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message
> jer i tilgift", Matt.6,33. Jeg tror det vigtigste er have sit forhold
> til Gud i orden. Vi vil meget lettere kunne havde det godt med sig

Skal vi ikke bare sige "åndelig balance" for så kan alle være med (selv jeg)

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-06-02 10:50

> Skal vi ikke bare sige "åndelig balance" for så kan alle være
> med (selv jeg)

Næh, det synes jeg ikke bare vi kan, for mig er der nemlig forskel på
et difust begreb som åndelig balance og så et faktisk reelt forhold
til den levende personlig Gud!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/

Fra : Sm

Dato : 17-06-02 13:47

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, det synes jeg ikke bare vi kan, for mig er der nemlig forskel på
> et difust begreb som åndelig balance og så et faktisk reelt forhold
> til den levende personlig Gud!

hvorfor er begrebet den levende Gud ikke diffust.

Soeren

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-06-02 13:44

"Sm" <dsl52801x@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor er begrebet den levende Gud ikke diffust.

Fordi en levende personlig ikke er et begreb, men en faktisk
eksisterende størrelse. Nogle tror det er sådan og andre gør ikke!

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 17-06-02 13:01

--
Erik L

Helvede har ingen brandtrappe!

> [...]
> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message
>
> Skal vi ikke bare sige "åndelig balance" for så kan alle være med (selv

Åndelig balance, er vel noget lignende ying og yang balancen. Med Gud er det
således, enten har du fået Hellihånden eller også har du ikke der er ingen
ting der er gråt i Guds rige.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 13:51

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> Åndelig balance, er vel noget lignende ying og yang balancen. Med Gud er
det
> således, enten har du fået Hellihånden eller også har du ikke der er ingen

Okay... Jeg har ikke Helligånden... Og får det heller ikke...

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 17-06-02 17:46

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> det
>
> Okay... Jeg har ikke Helligånden... Og får det heller ikke...

Det havde jeg heller ikke og ville jeg heller ikke, men Gud var alligevel
barmhjertig os gav mig Helligånden

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 18:26

> Det havde jeg heller ikke og ville jeg heller ikke, men Gud var alligevel
> barmhjertig os gav mig Helligånden

Tja, dig om det, bare jeg slipper...

Det eneste jeg ville herinde har jeg ikke fået svar på endnu...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

- Skriv lige lidt info om det indlæg I svarer på; vi andre er jo ikke
tankelæsere...
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter. Det er jo
ikke Jeopardy.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 18-06-02 13:30

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
>
> Tja, dig om det, bare jeg slipper...
>
> Det eneste jeg ville herinde har jeg ikke fået svar på endnu...

Her svare man sjælent på direkte spørgsmål

Må Gud og hans gode velsignelser overfalde dig;

Erik L

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-02 14:32

> Her svare man sjælent på direkte spørgsmål

Nu har jeg fået et direkte svar på mit direkte spørgsmål. Tak til de
engelske 'brødrene Bisp'

Hermed er jeg over and out (især det sidste)...

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 18-06-02 19:57

> [...]
> engelske 'brødrene Bisp'
>
> Hermed er jeg over and out (især det sidste)...

OK, hils

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-02 21:38

> OK, hils

???

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 19-06-02 07:09

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
>
> ???

Kun "OK (jeg forstår) og hils (dem du møder)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 00:38

"Petersen" <depetersen@hotmail.com> wrote in message
> Der findes ingen ånder.
> De ånder der menes at findes, er
> inde i den ramtes hjerne, og sidder
> som en psykisk blokade, en tvangstanke,
> som kun kan afhjælpes ved tale-terapi.

Nu er jeg meget logisk og videnskabeligt anlagt og som følge af det har jeg
oplevet noget i mit hjem som jeg ikke kan forklare udfra en statisk
baggrund. Sandsynligheden for at alle disse sære forekomster skulle ske på
samme tidspunkt er simpelthen for lille.

> Gi 'ikke ånderne skylden..

Nej, jeg nøjes med at gi' dig skylden... Du kan jo ikke engang citere
ordentligt.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 18-06-02 14:56

On Sun, 16 Jun 2002 18:56:32 +0200, "Petersen" <depetersen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>den "ramte" på sigt, men kun virke
>i ganske kort tid, da vedkommende
>føler der blir' taget hånd om ham/hende.

Sikkert rigtigt i mange tilfælde, men garanteret ikke i alle.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Live4Him

Dato : 17-06-02 19:05

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> [...]
Er
> der nogen der ved hvem han er eller hvilken kirke (sogn) han er

På :
http://www.imesterenslys.dk/res%20-%20sjælesorg.htm
er der en liste over folkekirkepræster som udøver åndsuddrivelse. Der er
også en i sønderjylland :

Sognepræst Jørgen Jørgensen
Sct. Nicolai Kirke
Sct. Nicolai gade 21
6200 Aabenraa
74 62 21 51

jørgen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-02 22:51

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> http://www.imesterenslys.dk/res%20-%20sjælesorg.htm
> er der en liste over folkekirkepræster som udøver åndsuddrivelse. Der er

Takker