Placering 45
Fra : Kim

Dato : 15-06-02 08:56

Spørgsmål: Er der nogen der her i gruppen har fået en bøde, ved at kører på
cykelstien på nogle af de store hovedveje.
Jeg har efterhånden set mange der ikke tør kører ude på vejen, hvor
bilisterne kører som en vanvittig. Det er for det meste lastbiler, der
presser 45 knallerten.
Min kammerat kørte på arbejde en morgen, hvor en lastbil lå så tæt bag ham,
at chaufføren på ingen måder ville kunne se hvis bremselyset blev aktiveret.
Og forståeligt var han bange.

Jeg har selv lige anskaffet mig en 45. Og kan sanges forstå de bløde 45
knallerter der ikke tør tage konfrontation
med en billist.
Jeg så en gang i sidste uge, der kørte en 45. knallert på cykelstien på en
af de stor hovedveje, med en politibil
bagved, han blev ikke stoppet. Er politiet godt klar over at det er et
problem, og de så ser lidt imellem finger med det.
Det samme gælder både at der ikke må sidde 2 på knallerten, selvom man også
har det alm. motorcykelkort.
Og at de fleste (for ikke at sige næsten alle) 45 kører mere end de tilladte
45 km/t.

v.h
Kim

Fra : Klaus G.

Dato : 16-06-02 08:58

> [...]

også
> har det alm. motorcykelkort.
> Og at de fleste (for ikke at sige næsten alle) 45 kører mere end de

Jeg har ikke hørt om nogen som der har fået en bøde, jeg har også se en
strisser køre langs en cykelsti hvor der kørte 45'ere, de gjorde ikke noget.
Og jeg kan sq godt forstå hvorfor 45'ere vil køre på cykelstien...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Jens A.

Dato : 16-06-02 09:11

"Kim" <kim.jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Spørgsmål: Er der nogen der her i gruppen har fået en bøde, ved at kører

> cykelstien på nogle af de store hovedveje.

Har endnu ikke kørt på cykelstien på min 45´er. Her i Aalborg / Nørresundby
kører de flest sgu meget pænt.

> Jeg har efterhånden set mange der ikke tør kører ude på vejen, hvor
> bilisterne kører som en vanvittig. Det er for det meste lastbiler, der
> presser 45 knallerten.

Ja det har jeg været ude for en gang eller to.

> [...]
ham,
> at chaufføren på ingen måder ville kunne se hvis bremselyset blev

Ja det var jeg sgu også da en gjorde det ved mig. Det er pisse farligt da
man (i hvert fald jeg) koncentrerer sig meget mere om dem bagved end dem
foran....

> Jeg har selv lige anskaffet mig en 45. Og kan sanges forstå de bløde 45
> knallerter der ikke tør tage konfrontation
> med en billist.

Tilløk´

> [...]
> bagved, han blev ikke stoppet. Er politiet godt klar over at det er et
> problem, og de så ser lidt imellem finger med det.

Jeg tror de ser gennem fingre med det, men det er faktisk ikke bare en lille
forseelse. Jeg mener man står til at miste kortet (betinget?) i et kortere
stykke tid (6mdr?)

> Det samme gælder både at der ikke må sidde 2 på knallerten, selvom man
også
> har det alm. motorcykelkort.

Okay... det kunne jeg ikke forestille mig at de ser gennem fingre med.
45´eren bremser jo ikke hurtigere (kortere afstand) med 2 på, bare fordi man
har taget kørekort til motorcykel.... Bremserne er ikke lavet til det.
(skive for og bag kan måske være ok...)

> Og at de fleste (for ikke at sige næsten alle) 45 kører mere end de
tilladte
> 45 km/t.

Right you are! Det tror jeg så også de er lidt ligeglad med. De gider jo
heller ikke at køre 45km/t hvor der må køres 60km/t

Fra : N/A

Dato : 16-06-02 19:26

Jeg kører 45 Scooter.
Og Lastbil til daglig.

vis jeg kommer på Scooteren, og der ligger en bagved, stor eller lille som
presser, eller ligner en der vil satse. Så trækker jeg godt langt ud på
kørebanen, så er de tvunget til at køre bagved, eller have helt fri bane før
de kan komme forbi.

Nu fylder jeg godt med mine 110 kilo, og fuldskæg, så de kan se jeg mener
alvor, men jeg har et par gange haft en fod oppe for at true med at sparke
et sidespejl af, så kan de godt holde afstand.

En anden god metode er at slingre lidt, så bliver bilisterne bange for at
komme for tæt på.

Men jeg tror ikke der findes nogen bilist der ønsker at ramme en scooter med
vilje.

VH KHS