Java / Internet Explorer 6.0
Fra : Jan

Dato : 16-06-02 07:14

Det er sikkert rimelig kendt, at man ved hjælp af nedenstående tekst, kan
forhindre at folk "stjæler" ens billeder på hjemmesiden.

<script language="JavaScript1.2">

if (document.all)

document.body.onmousedown=new Function("if
(event.button==2||event.button==3)alert('© All Rights Reserved')")</script>

Desværre virker denne funktion ikke, hvis brugerne har Internet Explorer
6.0, da man i denne browser får mulighed for at gemme de billeder man holder
musen hen over, uanset overstående Java funktion. Kan denne mulighed ikke
elimineres?

På forhånd tak

Jan

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-06-02 09:18

"Jan" <Ombus@[fjern]worldonline.dk> wrote in message
> [...]
holder
> musen hen over, uanset overstående Java funktion. Kan denne mulighed ikke

Fuldstændig irrelevant. Jeg bruger WebWasher (et spam/banner filter program,
kører
som en proxy og lægger sig mellem IE og Internettet).
Den fjerner også den slags scripts. Ødelægger nogensteder funktionaliteten..
Den vil
forhindre dit script i at fungere. Det lyder lidt som spildtid at beskytte
noget, der
bliver sendt elektronisk til maskinen anyways. Om ikke andet lander dine
billeder
temmeligt sikkert i Cachen et-eller-andet-sted.

/Frank

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-06-02 10:24

Jan <Ombus@[fjern]worldonline.dk> wrote:
> Det er sikkert rimelig kendt, at man ved hjælp af nedenstående
> tekst, kan forhindre at folk "stjæler" ens billeder på
> hjemmesiden.
<SNIP JavaScript>
> På forhånd tak
>
> Jan
Hej Jan

Prøv at spørge i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside hvor
diskussion af Javascript foregår. Denne gruppe er beregnet til Java
som ikke har meget tilfælles med JavaScript

Se evt.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.webdesign.client
side

Ps. det er næsten 100% umuligt at vise billeder i browseren, som
ikke på en eller anden måde kan gemmes på computeren. F.eks. i dit
tilfælde kan man bare åbne klidekoden for HTML-filen og finde stien
til billederne og så downloade dem direkte
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen