Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ATI CATALYST DRIVERE
Fra : O.Zimmermann

Dato : 15-06-02 23:13

Hej alle heldige ejere af ATI 8500
Fra
http://www.tweakup.dk/

Så fik vi fremskaffet en dejlig test af de nye Catalyst drivere fra ATI.

Jeg må nok sige, at ATI er kommet efter det med denne version, og endelig
kan folk som har købt et Radeon 8500 få fuldt udbytte af deres kort.

Selv Nvidia's GF4 Ti4200 kort må bide i støvet, i langt de fleste test, og
man må virkelig føle sig snydt når et "gammelt kort" som Radeon 8500 kan
udmanøvrere et så lækkert kort fra Nvidia!

Men læs hele testen af driverne her:

Ati Catalyst Driver test @ Hardocp.com

--
MvH
Ozie

Fra : Joe Sandøe

Dato : 16-06-02 17:47

> [...]
> man må virkelig føle sig snydt når et "gammelt kort" som Radeon 8500 kan
> udmanøvrere et så lækkert kort fra Nvidia!

Hey Ozie
Jeg vil dog lige tage din sidste bemærkning med et gram salt - citat:
"Selv Nvidia's GF4 Ti4200 kort må bide i støvet, i langt de fleste test, og
man må virkelig føle sig snydt når et "gammelt kort" som Radeon 8500 kan
udmanøvrere et så lækkert kort fra Nvidia!"

Ja ja 8500 klare sig rigtigt godt, men i pris/ydelse har Nvidia virkelig
skabt et sejt kort, for dem der ikke lige har råd til det dyreste, eller dem
der har brug for et "rimeligt godt" kort mens de venter på de modeller der
snart kommer på marked.
Overcloknings mulighederne er, efter hvad jeg har læst, også meget bedre i
et Ti4200 end i et Radion 8500. Så kan man diskutere 2D-kvaliteten, men det
er en anden historie. Efter hvad jeg har læst, så burde den laveste
fællesnævner i 2D-kvalitet være hævet noget med GeForce 4 serien..... Er der
nogle der vil modsige mig i dette?

Det rigtige link=
http://hardocp.com/article.html?art=MzEy

Prisen på ATI's eget 8500 (275 MHz Clock), der ikke er LE (250 MHz Clock).
Og dette kort er "kun" med 64 Mb ram.

Radeon 8500 TV-Out Retail
AGP / 64MB DDR / 2048x1536 / Radeon 8500
2.259 kr.

Eller Evil Master II Radeon 8500 Pro, også med 64 Mb ram.
AGP / 64MB DDR / 2048x1536 / Radeon 8500
1.895 kr.
Jeg har ikke set nogle danske forhandlere af et 8500 med 128 DDR ram, der
køre med 275MHz. Så dette kort burde i logisk fald være noget dyre end
ovennævnte.

Sammenlignet mod eks.

Daytona GeForce4 Ti 4200 TV-Out
AGP / 128MB DDR / 2048x1536 / GeForce4 Ti 4200
1.649 kr.

VH Joe

Fra : O.Zimmermann

Dato : 16-06-02 20:31

Hei

Nu er det ikke mig der har skrevet det, men http://www.tweakup.dk/

--
MvH
Ozie

Fra : Joe Sandøe

Dato : 16-06-02 21:46

"O.Zimmermann" <ozie@cool.dk> wrote in message
> Hei
>
> Nu er det ikke mig der har skrevet det, men http://www.tweakup.dk/

Jamen det har du da ret i
Derfor vil jeg nu alligevel personligt tage det med et gram salt
Jeg kunne forestille mig, at når man skriver disse korte nyhedsappeller, så
giver man nok udtalelsen en lille twist for at fange læseren.... Så nu får
jeg nok tweaups skrivere efter mig

--
Joe Sandøe

Man skal bekymre sig mindre om, hvad andre mennesker mener om en,
og mere om, hvad man mener om dem.