Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Analog OG digital videoredigering
Fra : Drillo

Dato : 15-06-02 23:15

Hej gruppe !

Jeg søger her i ekspertgruppen lidt gode råd, ang. valg af grafikkort til en
ny pc.
Maskinen skal primært bruges til billed og videoredigering.
I den gamle "putter" ( AMD 300MHz ) -sad der et Matrox Marvel med 16MB RAM,
som jeg har sat i den nye maskine, - men trods at dette kort virker
udemærket, - er det dog noget langsomt i den nye ( AMD XP1900+ ) - og kan
KUN benyttes til analog videoredigering.
Desuden virker softwaren ( Arvid Cinema ) ikke i Win 2000/XP - men kun i
Win9x, - og jeg ville jo MEGET gerne kunne køre et af disse to
styresystemer.
Og da jeg håber at jeg snart også kan få råd til et digitalt videokamera, -
vil jeg jo gerne have fat i et grafikkort som kan bruges til både analog og
digital video.
Findes det ? - og i så fald - hvad skal man vælge ?
Gerne med en del RAM på kortet.

Mvh.
Drillo