TV 2 og programændringer ??
Fra : Britta Larsen

Dato : 15-06-02 23:33

Hej NG...

Ved ikke om dette høre til her, men ret mig hvis det ikke gør!

I går (lørdag) skulle tv2 have sendt le mans kl 23:30 til kl 2:00...
Men med lidt over 1 times varsel ændre de det til den nederlags kamp mod
england.

Er det noget de bare kan gøre unden nogen varsel eller er det egentlig dem
selv der bestmemr hvad hvor og hvornår?

M.v.h.

Britta Larsen

P.s. undskylder endnu engang hvis den er postet forkert.

Fra : TGD

Dato : 16-06-02 01:17

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>

> Er det noget de bare kan gøre unden nogen varsel eller er det egentlig dem
> selv der bestmemr hvad hvor og hvornår?

Deres programflade er deres!

<KLIP>

Fra : Henning Makholm

Dato : 16-06-02 01:43

Scripsit "Britta Larsen" <britta@trab.dk>

> Er det noget de bare kan gøre unden nogen varsel eller er det egentlig dem
> selv der bestmemr hvad hvor og hvornår?

Hvem andre end tv-stationen skulle dog bestemme hvad de vil sende hvornår?

--
Henning Makholm "You propose to avoid dying? I will be
interested to hear the method you plan for this endeavour."

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-06-02 10:01

In article <yahlm9gyryf.fsf@pc-043.diku.dk>, Henning Makholm wrote:
> Scripsit "Britta Larsen" <britta@trab.dk>

> Hvem andre end tv-stationen skulle dog bestemme hvad de vil sende hvornår?

Jeg tror i misforstår.
TV2 har i deres program oversigt lovet at sende et givet program.
I stedet sender de noget andet. Jeg kan forstå at der kan ske
tekniske forhindringer, eller væsentlige public service ting der
gør at de kan afbryde deres program, men jeg tror spørgsmålet gik
på om de ikke så vidt muligt SKULLE holde sig til deres oprindeligt
annoncerede program.

Juridisk kunne man tale om at TV2 "annoncerer" med en vare på et
givet tidspunkt. Den "annonce" overholder de så ikke.

Meeeen man kunne sikkert argumentere at "annoncen" er en opfordring
til at gøre brug af tilbudet, og ikke et bindende tilbud. Dog kan
man ikke tale om at TV2 får udsolgt af en vare, og "tilbudet" gælder
kun på det "annoncerede" tidspunkt, så det mener jeg taler imod at
opfatte det som en opfordring til at gøre brug af tilbudet.

JonB

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-06-02 14:24

On 16.06.2002 11:00, in article slrnagoku6.2av.bendtsen@brok.diku.dk, "Jon
Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote:
> [...]
> gør at de kan afbryde deres program, men jeg tror spørgsmålet gik
> på om de ikke så vidt muligt SKULLE holde sig til deres oprindeligt

Det SKAL de ikke. Det er rart, hvis de gør, men man kan ikke fastholde dem
på det.

> [...]
> kun på det "annoncerede" tidspunkt, så det mener jeg taler imod at
> opfatte det som en opfordring til at gøre brug af tilbudet.

Der er slet ikke tale om en aftalesituation, så du er helt galt på den. Hvad
skulle konsekvensen i givet fald være ?

/kristian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-06-02 14:34

In article <B9325DF6.7B8B%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk>, Kristian Storgaard wrote:
> On 16.06.2002 11:00, in article slrnagoku6.2av.bendtsen@brok.diku.dk, "Jon
> Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote:

[klip]

> Der er slet ikke tale om en aftalesituation, så du er helt galt på den. Hvad
> skulle konsekvensen i givet fald være ?

Hvorfor er der ikke tale om en aftale situation ?? Jeg betaler
via skat (licens), og forventer da at de overholder deres
programsatte program. Er det anderledes hvis det var en privat
betalings kanal. Fx. TV1000 ??

JonB

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-06-02 15:49

On 16.06.2002 15:33, in article slrnagp4th.fel.bendtsen@brok.diku.dk, "Jon
Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote:

> Hvorfor er der ikke tale om en aftale situation ?? Jeg betaler
> via skat (licens), og forventer da at de overholder deres
> programsatte program.

Hvori består aftalen? Hvis du opfatter TV-programmet som et tilbud, hvad
sker der så ved din accept? Hvis du ikke accepterer, så sender de jo
alligevel.

Den eneste aftale, du kan tale om, at du har indgået aftale om at få lov at
se deres programmer (via licensbetalingen).

> Er det anderledes hvis det var en privat
> betalings kanal. Fx. TV1000 ??

Nej.

/kristian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 16-06-02 16:20

In article <B9327210.7CA8%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk>, Kristian Storgaard wrote:

> Hvori består aftalen? Hvis du opfatter TV-programmet som et tilbud, hvad
> sker der så ved din accept? Hvis du ikke accepterer, så sender de jo
> alligevel.

Hvis jeg accepterer, så ser jeg jo programmet. Hvis jeg ikke
accepterer, så ser jeg ikke programmet.

> Den eneste aftale, du kan tale om, at du har indgået aftale om at få lov at
> se deres programmer (via licensbetalingen).

Så vil jeg også have at de sender dem på det programsatte tidspunkt.

JonB

Fra : Nielsen

Dato : 17-06-02 00:49

Jon Bendtsen wrote:

> Hvis jeg accepterer, så ser jeg jo programmet. Hvis jeg ikke
> accepterer, så ser jeg ikke programmet.

> Så vil jeg også have at de sender dem på det programsatte tidspunkt.

Og jeg vil have, at de sender Seinfeld tidligere på aftenen

mvh. Kim

Fra : Henning Makholm

Dato : 17-06-02 12:12

Scripsit bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen)

> Jeg tror i misforstår.
> TV2 har i deres program oversigt lovet at sende et givet program.
> I stedet sender de noget andet.

Det er dem selv der bestemmer. De i forvejen distribuerede oversigter
er hensigtserklæringer, ikke viljeserkæringer.

> Juridisk kunne man tale om at TV2 "annoncerer" med en vare på et
> givet tidspunkt.

Nej de gør ej. Det er dagblade m.v. der af egen drift og for egen
regning trykker de tv programmer som de selv har bedt tv-stationen om.

--
Henning Makholm "That's okay. I'm hoping to convince the
millions of open-minded people like Hrunkner Unnerby."

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-06-02 12:29

In article <yah8z5eupkl.fsf@pc-043.diku.dk>, Henning Makholm wrote:
> Scripsit bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen)

[klip]

> Nej de gør ej. Det er dagblade m.v. der af egen drift og for egen
> regning trykker de tv programmer som de selv har bedt tv-stationen om.

Hvad med de tv stationer der har programmerne på deres egen webside ?

JonB

Fra : Henning Makholm

Dato : 17-06-02 13:24

Scripsit bendtsen@diku.dk (Jon Bendtsen)

> Hvad med de tv stationer der har programmerne på deres egen webside ?

Det er information (= hensigtserklæringer), ikke annoncering.

--
Henning Makholm "Hører I. Kald dem sammen. Så mange som overhovedet
muligt. Jeg siger jer det her er ikke bare stort. Det er

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 16-06-02 15:57

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev:

> Den eneste aftale, du kan tale om, at du har indgået aftale om at
> få lov at se deres programmer (via licensbetalingen).

Principielt set betaler du ikke for at se hverken DR eller TV2 men
derimod for at have et fjersyn. Så uanset om man har mulighed for at se
DR/TV2 eller ej så skal der betales. Så allerede på det punkt kan man
vel så tvivl om, hvorvidt der er tale om en egentlig aftale med DR/TV2.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-06-02 19:46

> [...]
> DR/TV2 eller ej så skal der betales. Så allerede på det punkt kan man
> vel så tvivl om, hvorvidt der er tale om en egentlig aftale med DR/TV2.

Enig. Ovenstående var vel også mest for at dreje situationen hen i nærheden
af noget aftaleligende.

/kristian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-06-02 12:26

TV2 ændrede fredag lørdagens tv program, da kampen mod England blev
programsat til kl 21.00 flyttet fra kl 23.30.
Da kampen blev noget af en fuser ændrede de tilbage til det oprindeligt
annoncerede program.

Da er vel ikke noget galt i at de overholder deres eget annonceret program ?
Og Le Mans blev sendt på TV2 Zulu på nær de 2-3 timer som fra starten af var
planlagt ikke skulle sendes (der skulle være plads til en vild spændende -
gaaaaaab - golf match.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen